021 44342032
افزایش فروش آنلاین
زمان مطالعه: 6 دقیقه

افزایش فروش آنلاین شاید مهمترین هدف بسیاری از وبسایت های امروز در کل جهان باشد. طراحی سایت فروشگاهی به تنهایی برای موفقیت شما در دنیای پر رقابت فروش آنلاین کافی نیست و شما باید ترفندها و نکاتی را در زمینه وبسایت و کسب و کار اینترنتی خود بکار بگیرید تا در طول زمان میزان فروش شما افزایش یابد. در این مقاله ۵ توصیه مهم برای جذب مشتریان جدید و افزایش فروش آنلاین به شما ارائه کرده ایم که با اجرای دقیق آنها نتایج بسیار شگرفی خواهید گرفت.

برای محصولات خود بخش نظرات فعال و جامعی ایجاد کنید

امروز مصرف کنندگان از اینترنت برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص محصولات و خدمات و همچنین دریافت نظرات دیگران در زمینه ای خاص استفاده می کنند. برای مثال بسیاری برای نام برندی خاص کلمه بررسی یا نقد را در گوگل سرچ می کنند تا ببینند دیگران در مورد آن برند چه دیدگاه و یا تجربه ای مثبت یا منفی داشته ند. به همین دلیل است که بسیاری از برندهای معتبر هزینه های زیادی در خصوص سئو سایت خود و رساندن صفحه ای با کیفیت درباره برند خود در صدر نتایج گوگل صرف می کنند.

پیشنهاد می کنیم که صفحه بررسی های با کیفیت در خصوص محصول یا خدمات خود را با هر تعداد نظر که می توانید به دیگران معرفی کنید. هرچه میزان نظرات کاربران در خصوص برند شما بیشتر باشد اعتماد مشتریان نیز به شما بیشتر می شود. این موضوع می تواند برای سئو سایت شما نیز بسیار مفید باشد چرا که الگوریتم های گوگل برای قسمت نظرات کاربران ارزش خاصی قائل شده اند. یکی دیگر از کارهایی که شرکت های معتبر انجام می دهند داستان سرایی و  ایجاد یک متن فعال و پویا در خصوص محصولات و خدمات خودشان است. توصیف دقیق از فرآیندها و کارهایی که در شرکت شما انجام می شود یک دید واضح و مفید به مشتری ارائه می دهد و در نتیجه به مرور زمان افراد بیشتری به شما برای ثبت سفارش مراجعه می کنند. و در نهایت شما در میان مدت افزایش فروش آنلاین را به شکل محسوسی تجربه می کنید.

بررسی های خوب را در صفحه اصلی نمایش دهید

در طراحی سایت های مدرن قسمت نظرات کاربران به شدت مورد تاکید و استفاده واقع شده است. برای افزایش فروش تنها به ثبت نظرات و یا لایک ها اکتفا نکنید. امتیاز دهی و استفاده از ویجت های نظر سنجی برای یک تعامل فعال با مشتریان می تواند وفاداری مشتری های شما به برندتان را نیز افزایش دهد. این نظر سنجی ها در آینده به شما کمک خواهند کرد که نواقص احتمالی موجود در خدمات رسانی به مشتریانتان را نیز اصلاح کنید. یک کالای با کیفیت از دید مشتریان تولید کنید و از این طریق در یک مسیر تعاملی مسیر موفقیت آینده خود و شرکتتان را با همکاری مشتریان ترسیم کنید. با این کار می توانید جلب نظر کنید و خود به خود افزایش فروش آنلاین برای وبسایت شما به ارمغان خواهد آمد.

کسب و کار business

به نقدها و نظرات منفی به موقع و حرفه ای پاسخ دهید

پاسخ دهی به نظرات منفی یکی دیگر از مهمترین کارهایی است که باید با زیرکی و کاملا حرفه ای انجام شود. از چنین نقدهایی استقبال کنید و سعی کنید کاربرانی که نظرات منفی ثبت کرده اند را مجاب کنید که در صدد رفع ایرادات خود هستید. اگر می توانید ضرر های مالی احتمالی که به اشخاص وارد شده است را با خدماتی با کیفیت تر جبران کنید تا این نظرات در آینده به سمت مثبت بودن تغییر کند. حل و فصل کردن شکایت های مشتریانی که در معرض عمومی از شما انتقاد کرده اند به دیگر مشتریها این سیگنال را ارسال می کند که شما به شعور و زمان و هزینه های صرف شده از سوی مشتریان احترام می گذارید.

بعد از ارائه نظرات کارشناسانه به منتقدان می توانید آنها را برای تعامل بیشتر جذب کنید و از آنها بخواهید که در نظرات خود تجدید نظر کنند. این موضوع باید شفاف و در معرض دید همگان انجام شود تا روند تغییر نظر اشخاص از منفی به مثبت به شما برای جلب رضایت دیگران نیز کمک کرده باشد. بر اساس تحقیقات علمی مشخص شده است که کاربران با دیدن ترکیبی از نظرات مثبت و منفی بیشتر به بررسی مورد نظر اعتماد خواهند کرد. کسب و کار هایی که بین ۱۰ تا ۳۰درصد بازخورهای منفی دارند، نسبت به آنهایی که تقریباً تمام امتیازاتشان نمره ی کامل پنج ستاره دارند، بیش از ۱۰ برابر مشتریان راغب بیشتری جلب می کنند. پژوهش ها نشان داده اند ۶۸ درصد مصرف کنندگان وقتی هم نظرات مثبت را ببینند و هم نظرات منفی، به بررسی مورد نظر بیشتر اعتماد خواهند کرد. مثبت بودن تمام نظرات و بررسی ها برای مصرف کنندگان قابل باور نخواهد بود. یادتان باشد که انتقاد پذیری به شکل حرفه ای در نهایت به افزایش بحث و تبادل نظر با افراد بیشتری منجر می شود که خود به خود به افزایش فروش آنلاین شما در بلند مدت نیز کمک می کند.

از شفافیت برای تقویت برند خود بهره بگیرید

به نظر می رسد کسب و کارهایی که به بهترین نحو مورد بررسی و انتقاد قرار گرفته اند از نقاط ضعف خود هراسی ندارند و در عوض حتی از آنها به عنوان تاکتیک های بازاریابی استفاده می کنند. برای نمونه اگر کسب و کار کوچکی هستید، می توانید این موضوع را برای مشتریان خود شرح دهید که تمام تلاش خود را برای به موقع رساندن محصولات به دست مشتریان انجام خواهید داد، اما ممکن است مشکلی پیش بیاید و این امر با تأخیر مواجه شود. بهتر است بی پرده به خاطر تأخیرهای احتمالی از مشتریان خود پوزش بخواهید. به این ترتیب اگر موفق شدید محصول خود را به موقع به دست مشتری برسانید او را غافلگیر خواهید کرد و اگر به هر دلیلی مشکلی به وجود بیاید، او از این که یک کسب و کار کوچک را حمایت می کند راضی خواهد بود. تجربه نشان داده است با کمی شفافیت بیشتر می توان مشتریان بخشنده تر و وفادار تری جذب کرد که در نهایت نظرات بهتری به ثبت خواهند رساند. این نکته را در نظر داشته باشید که شفافیت به شکل کاملا مستقیم منجر به افزایش فروش آنلاین در وبسایت شما می شود.

به تمام نقدها و نظرات پاسخ دهید

کسب و کارهایی که به تمام نظرات و انتقادات نسبت به محصولات خود پاسخ می دهند نسبت به دیگران، به میزان قابل توجهی امتیاز بالاتری دریافت می کنند. تشکر عمومی از تمام کسانی که نظرات خود را، چه مثبت و چه منفی، ثبت کرده اند، به مشتریان فعلی و بالقوه ی شما نشان خواهد داد که شما برای مشتریان خود ارزش قائلید. این کار روشن می سازد که شما با پاسخ دادن به نظرات منفی، تنها در صدد کاهش خسارات ناشی از آنها نیستید و به دنبال رفع مشکل و جلب نظر مشتری هستید. مشتریان باهوش به راحتی می توانند کسب و کارهای مشارکت طلب و مشتری مدار را از دیگران تشخیص دهند و به عنوان پاداش، از آنان بیشتر خرید کنند.

نکته پایانی

بسیاری از موضوعاتی که گفته شد نیازمند این است که در فرآیند طراحی سایت شما قسمت های مختلفی در جهت تعامل با مشتریان خود طراحی کرده باشید. لذا چه در طراحی سایت شرکتی و چه در طراحی سایت فروشگاهی از برنامه نویسان و طراحان سایت خود بخواهید که این موضوع را حتما در طراحی خود لحاظ کنند.

به این مقاله امتیاز دهید:
اشتراک گذاری این مطلب
منبع:
منبع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

تبلیغات آنلاین انواع تبلیغات آنلاین و چگونگی انجام آن ها

زمان مطالعه: 5 دقیقهآیا تا به حال عکسی را در اینستاگرام لایک کرده اید یا فیلمی در فیس بوک مشاهده کرده اید و یا صفحه ای را در نتایج ...

بیشتر بخوانیم
چگونگی گسترش بازار چگونگی گسترش بازار

زمان مطالعه: 5 دقیقهگسرتش بازار شاید یکی از دغدغه های اصلی تمام صاحبان کسب و کار در همه بخش های مختلف اقتصاد در تمام کشورهای دنیا باشد. امروز افزایش ...

بیشتر بخوانیم
بازاریابی شفاهی بازاریابی شفاهی

زمان مطالعه: 8 دقیقه بازاریابی شفاهی در یک جمله به معنی چرخیدن دهان به دهان برند یا محصولی خاص از برند شما در میان صحبت های روزمره عموم مردم ...

بیشتر بخوانیم

آماده یک سرمایه گذاری هوشمندانه روی برند خودتان هستید؟

برای مشاوره با ما مشخصات خود را وارد کنید تا تیم پیام آوا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند.