021 44342032
متن جایگزین فول ویت 6

طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی از نانِ شب هم برای مدیرانِ کسب و کارها واجب‌تر است. با طراحی سایت فروشگاهیِ حرفه‌ای می‌توانید سوددهی آنلاین خود را چندین برابر کنید. تصور کنید کاربری دنبال محصول خاصی در گوگل است، سایت شما بالا می‌آید و کاربر وارد آن می‌شود. فرد با اِلِمان‌هایی روبه‌رو می‌شود که هیچ کدام سر جای خود نیستند و وب‌سایت مورد نظر، طراحی بصری جذابی ندارد یا فراخوان به عمل‌ها (Call to Action) پیچیدگی زیادی دارند که کاربر «عطای خرید از آن سایت را به لقایش می‌بخشد» و از سایت خارج می‌شود. نکته مهمی که باید در طراحی سایت فروش آنلاین به آن توجه خاصی داشته باشید، صرفا استفاده از اِلِمان‌های زیبا برای جذاب‌کردن سایت کافی نیست. زیرا ممکن است شما صفحات سایت را پُر از آیتم‌های زیبایی کنید که اصلا نیازی به وجود آنها نیست یا این آیتم‌ها را به‌صورت نامناسبی در قسمت‌های مختلف سایت قرار دهید که هیچ انسجامی به ذهن مخاطب نمی‌بخشد. مخاطب اگر احساس خستگی کند و برای پیدا کردن هدف خود دچار مشکل شود، به هیچ وجه در سایت شما نخواهد ماند (افزایش نرخ پرش).

سایت فروشگاهی باید برای کاربر، بهینه شود و تجربه کاربری خوبی برای او ایجاد کند. همیشه به یاد داشته باشید که باید سایت را براساس دیدِ مشتری (Customer Experience) و نه کارفرما طراحی کنید. ممکن است مسیری که در ذهن کارفرماست با مسیری که در ذهن کاربر است، متفاوت باشد و اینجاست که تیم تخصصی طراحی سایت به شما کمک می‌کند تا از دید کاربر به فرآیند طراحی سایت نگاه کنید. اگر سایت، طرح‌بندی غیرجذابی داشته باشد، کاربر سایت شما را ترک خواهد کرد. بنابراین تیم طراحی سایت فروشگاهی فقط از طراح فنی سایت و گرافیست تشکیل نمی‌شود، بلکه طراح UI/UX نیز باید برای به‌تصویر کشیدن بهترین تجربه کاربری و تجربه مشتری، در کنار  تیم باشد. ما در پیام آوا پردازش با چندین طراح UI/UX کسب و کار شما را بررسی کرده و سایتتان را مطابق با استانداردهای جهانی طراحی می‌کنیم.

طبق تحقیقات، طراحی حرفه‌ای سایت فروشگاهی، میزان فروش را تا 40 درصد افزایش می‌دهد. شما با سایت خود به‌طور غیرمستقیم به کاربر می‌گویید که به شما اعتماد کند یا نه! ایجاد تعادل در اِلِمان‌های زیبایی‌شناسی و مینیمال بودن از موارد مهم در سایت فروشگاهی است. در واقع، ما در طراحی سایت فروشگاهی با احساسات کاربر سر و کار داریم و باید در تلاش باشیم تا با رعایت تمام نکات طراحی و محتوای یونیک، احساسات او را درگیر کنیم و نشان دهیم که در زمینۀ مورد نظر او بهترین هستیم و می‌تواند به ما اعتماد کند. تعداد فروشگاه‌های آنلاین اینترنتی به قدری زیاده شده که برای حفظ بقا در این اکوسیستم، باید روی طراحی حرفه‌ای سایت خود سرمایه‌گذاری کنید تا بین رقبا توانایی ابراز وجود داشته باشید. با آنالیز رقبا و طراحی هوشمندانه و ظریف سایت می‌توانید پتانسیل فروش آنلاین خود را به حداکثر برسانید و درهای فروش بیشتری را به روی کسب و کار خود باز کنید!

طراحی سایت فروشگاهی

ضرورت طراحی سایت فروشگاهی

اگر هدف شما از طراحی سایت فروشگاهی تغییر فضای کسب و کار خود و ارتقا خدمات رسانی به مشتریان و دست یابی به بازار رقبایتان هست، باید یک طراحی منحصر به فرد و کاملا اختصاصی را برای شرکت خود در دستور کار قرار دهید. خرید آنلاین کم کم تبدیل به روتین زندگی افراد شده و مخصوصا کارمندان به‌دلیل مشغله کاری و کمبود وقت تمایل دارند که خریدهای خود را آنلاین انجام دهند. می‌توان گفت لایف استایل افراد به سمت خرید اینترنتی در حرکت است. پس اگر کسب و کاری دارید که محصول و خدمات خود را می‌توانید به‌صورت آنلاین به فروش برسانید، حتما باید پلتفرم فروشگاهی اینترنتی برای خود داشته باشید. فروش در بستر سایت فروشگاهی برای صاحبان کسب و کار و مشتریان به‌صرفه است. زیرا در وقت، انرژی و هزینۀ هر دو صرفه‌جویی می‌شود. دو مزیت مهم سایت فروشگاهی آنلاین را برای شما شرح داده‌ایم:

طراحی سایت فروشگاهی

حوزه‌های مختلف سایت‌های فروشگاهی

سایت‌های فروشگاهی نباید به یک شکل طراحی شوند و براساس مخاطبان هدف و نوع کاربردشان، طراحی جداگانه‌ای دارند. کدنویسی و طرح‌بندی سایت‌ها براساس  B2C یا B2B بودن کسب و کارها متفاوت است. در کسب و کارهای B2B یا Business to Business، خرید و فروش بین تامین‌کننده و خریدار بوده و در کسب و کارهای B2C یا Business to Customer، خرید و فروش بین فروشگاه و مصرف‌کننده اتفاق می‌افتد. وب‌سایت‌ها در هر دو مدل از کسب و کارها باید براساس تحریک احساس نیاز در کاربر طراحی شوند، یعنی کاربر ترغیب و قانع به خرید از شما شود. خریداران B2C براساس نیاز فوری اقدام می‌کنند. مثلا فرد به دنبال خرید لباس، گوشی یا یک کالای دیجیتال است و براساس بودجه خود سریعا دنبال جنس مناسب است. بنابراین طراحی سایت برای چنین کاربری باید به این شکل باشد که طبقه‌بندی محصولات مختلف به همراه قیمت آنها و همچنین نظرات کاربران قبلی را به‌راحتی مشاهده کند. اما در کسب و کارهای B2B، خریدار باید تمام جزئیات محصولات را به‌‌صورت کامل مشاهده کند و از پشتیبانی‌ شرکت مطمئن شود. بنابراین طراحی این نوع از وب‌سایت‌ها باید محصولات را به‌صورت جامع و یکپارچه معرفی کنند. خریداران B2B ممکن است سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی باشند، بنابراین تجربه کاربری این سایت‌ها باید روی اقناع کاربر تمرکز کنند.

طراحی سایت‌های فروشگاهی برحسب نوع محصول و خدمات متفاوت است. مثلا طراحی سایت فروش آنلاین لباس با لوازم خانگی متفاوت است. تیم تخصصی پیام آوا پردازش براساس سال‌ها تجربه در زمینه طراحی سایت‌های فروشگاهی می‌تواند سایتتان را براساس نیازهای شما طراحی کند.

اصول طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی با دیگر سایت‌ها متفاوت بوده و المان‌هایی که در این گونه سایت‌ها استفاده می‌شود، دارای پیچیدگی و ظرافت خاصی است. سایت‌های بزرگ فروشگاهی مثل Walmart، Amazon، Alibaba و eBay را مشاهده کنید. این سایت‌ها کاملا روی ایجاد تجربه کاربری خوب در مخاطب متمرکز شدند و می‌توانید اصول طراحی وب‌سایت حرفه‌ای را در این سایت‌ها مشاهده کنید. برند شما در وب‌سایت باید احساس خاص‌بودن را به مخاطب القا کند تا تصمیم به خرید از شما بگیرد و وفادار به برندتان باشد. ما لیستی از اصول طراحی حرفه‌ای را برای شما آماده کرده‌ایم:

اهمیت صفحه اصلی سایت‌های فروشگاهی

صفحه اصلی فقط چند جمله و چند عکس از شرکت و محصولات نیست! بلکه به‌عنوان نماینده وب‌سایت شماست. این صفحه باید دارای خلاقیت بالایی باشد تا توجه کاربر را در اولین ثانیه به خود جلب کند. البته منظورمان از خلاقیت، طرح‌های عجیب و غریب و پیچیده نیست. صفحه اصلی سایت باید با وجود سادگی، توانایی انتقال سرنخ‌های مهم شرکت شما به کاربر را داشته باشد. این سرنخ‌ها باید به‌گونه‌ای در سایت گنجانده شوند که کاربر ترغیب به خرید از شما شود. این کار فقط از عهده یک تیم حرفه‌ای طراحی تجربه کاربری برمی‌آید. تیم طراحی تجربه کاربری پیام آوا پردازش با دریافت دیتاهای کسب و کار شما، طراحی منحصربه‌فردی از برند شما در فضای وب انجام می‌دهد. برای دریافت مشاوره می‌توانید با ما تماس بگیرید.

نماد اعتماد الکترونیکی در طراحی سایت فروشگاهی

 

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت معدن پس از بررسی اینکه طراحی سایت فروشگاه اینترنتی به صورت اصولی و با رعایت استانداردها و امنیت لازم طراحی و پیاده سازی شده باشد، نماد الکترونیک (ای نماد) را به فروشگاه اینترنتی مزبور اعطا می نماید و این نماد منجر به جلب اعتماد مشتریان شده و اطمینان خاطر آن ها در مورد خرید از فروشگاه اینترنتی را تضمین می نماید.

مزیت‌های طراحی سایت فروشگاهی

ویترین فروشگاه‌های جذاب و برند را در نظر بگیرید. این فروشگاه‌ها و طراحی خاص ویترین آنها باعث شده که ناخودآگاه چشم هر رهگذری به محصولاتش بیفتد و برای یک بار هم که شده از داخل آن بازدید کند. فروشگاه‌های اینترنتی هم دقیقا به این شکل است. بنابراین اولین قدم در جذب مشتری از پلتفرم‌های آنلاین، طراحی بصری زیبای سایت است. تیم طراحی سایت باید مهارت، تخصص و نوآوری در زمینه‌های مختلف را داشته باشند تا بتواند صفحه اصلی، صفحه محصولات، درباره ما، تماس با ما و CTAها را براساس کسب و کار شما کدنویسی کند. این موارد در طراحی سایت صرافی هم اهمیت زیادی دارد.

ایجاد آگاهی از برند در فضای وب

آگاهی از برند باعث می‌شود تا لوگو، طرح سایت، رنگ سازمانی، پنل کاربری مشتری پسند و تمام موارد برجسته‌ای که در برند شما وجود دارد، در ذهن کاربران ماندگار شود. شما می‌توانید با سایت خود با مردم حرف بزنید! سایت شما می‌تواند لحن و ساختار احساساساتی، خنده‌دار، هوشمند یا هر حس دیگری داشته باشد. ممکن است کاربری به‌صورت اتفاقی وارد سایت شما شود و بدون هیچ نیازی به محصولات از آن بازدید کند و به‌علت زیبایی و کاربرپسند بودن سایت، آن را در ذهنش نگه دارد. پس از مدت‌ها ممکن است به محصولات شما نیاز داشته باشد و با خودش مرور کند که «یه سایتی بود اون روز توی سرچ توی گوگل پیدا کردم و بوک مارک شد. برم یه نگاهی بهش بندازم» و در این فرآیند، تبدیل به مشتری واقعی شما می‌شود. پس با طراحی حرفه‌ای سایت فروشگاهی می‌توانید در تصمیم‌گیری‌های کاربران مداخله کنید.

انجام تبلیغات گوگل ادز با سایت

گوگل پُرکاربردترین موتور جست‌وجو است که روزانه بیش از پنج میلیارد نفر در آن به گشت و بازدید از سایت‌ها می‌پردازند. با طراحی سایت فروشگاهی می‌توانید از امکان تبلیغات گوگل ادز استفاده کنید و صدای فروشگاه خود را در کلیدواژه‌های اصلی کسب و کار خود به صفحه اول گوگل برسانید! گوگل ادز کمک می‌کند تا به‌صورت هدفمند، محصولات خود را به افراد علاقه‌مند برسانید. گوگل ادز کاربر را به سایت شما هدایت می‌کند، اما تبدیل کاربر به مشتری، وظیفه سایتِ شماست. اگر سایتتان به‌صورت حرفه‌ای طراحی شده و محتواهای ارزشمندی در آن بگنجانید، موفق‌تر خواهید شد. برگزاری کمپین‌های قوی و متمرکز از طریق گوگل ادز، کلیک‌های بیشتری را جذب سایت می‌کند و کلیک‌های بیشتر امکان جذب مشتری را بالاتر می‌بَرد. اگر تجربه کاربری ایجادشده از طریق سایت، کیفیت بالایی داشته باشد و با نوع تبلیغ مطابقت داشته باشد، نرخ تبدیل به مشتری بالا خواهد بود. پیام آوا براساس نوع کسب و کار شما پیشنهادهای جذابی در استفاده از گوگل ادز برای شما دارد!

فروش بیشتر با سایت

چرا کسی باید محصولات یا خدمات شما را بخرد؟ گنجاندن سیگنال‌های اعتماد در سایت، یک راه عالی برای افزایش فروش آنلاین است، زیرا درک مطلوب‌تری از برند شما در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند. لندینگ‌پیج‌ها، صفحات محصول، صفحات قیمت‌گذاری و پنل کاربری باید به‌گونه‌ای طراحی شوند که وقتی مخاطب وارد سایت می‌شود، با خودش مرور کند که چقدر این سایت فوق‌العاده است. اگر سایت شما معمولی باشد، پس هیچ ارزش افزوده‌ای را برای کاربر ایجاد نمی‌کند و ممکن است کاربر بی‌تفاوت از کنار آن رد شود. همچنین چیدمان محصولات و خدمات باید به‌گونه‌ای باشد که کاربر در دل انتخاب‌های متنوع دچار سردرگمی نشود. برخی از کسب و کارها سایت خود را پُر از محصولات می‌کنند و فکر می‌کنند از این طریق حس خوبی را در مخاطب ایجاد کردند. اما تعداد محصولات و نحوه قرار گرفتن آنها در تصمیم‌گیری مخاطب بسیار مهم است. سایت شما به محصولات و خدمات متعادلی نیاز دارد.

انجام تبلیغات کلیکی و بنری

وب‌سایت به شما کمک می‌کند تا بستر گسترده‌ای برای انجام تبلیغات کلیکی (PPC) و بنری داشته باشید. تبلیغات کلیکی از سال 1996 وجود دارند و فرصت جذابی برای فروش بیشتر ایجاد می‌کنند. پس از ایجاد وب‌سایت می‌توانید صدای محصولات و خدمات خود را به گوش مخاطبان بیشتری برسانید. حالا چطور؟ برای محصولات و خدمات شاخص خود، بنری طراحی کنید و این بنر را به سایت‌های معتبر (البته نه هر سایتی) ‌سفارش دهید تا در سایتشان قرار داده و به کاربران نشان دهند. براساس مخاطبان هدف و میزان بودجه خود، جایگاه‌های بنر مورد نظر خود را مشخص می‌کنید و با این کار علاوه بر این که مخاطبان زیادی روی بنر شما کلیک می‌کنند، بلکه سئو سایت شما نیز بهبود پیدا می‌کند. در تبلیغ‌های کلیکی، شما در ازای کلیک هر فرد، هزینه‌ای پرداخت می‌کنید و این یکی از ایده‌آل‌ترین تبلیغ‌هاست. چون بودجه شما به‌صورت هدفمند، هزینه می‌شود.

ایجاد یک پلتفرم برای معرفی برند در گوگل

داشتن رتبه در گوگل به هیچ وجه اتفاقی نیست! کسب و کارهایی هستند که خونِ دل می‌خورند تا به صفحه اول گوگل برسند. کسب و کارها باید از طریق بهینه‌سازی وب‌سایت، سایت خود را سئو کنند تا بابِ میل ربات‌های گوگل باشد. داشتن استراتژی سئو از ابتدای طراحی سایت می‌تواند مسیر رسیدن به رتبه‌های برتر در کلمات کلیدی را هموارتر کند. مثلا فرض کنید شما هزینه و انرژی زیادی روی سئو صرف کنید، اما سایت شما از نظر تجربه کاربری، رتبه خوبی نداشته باشد، بنابراین هزینه شما هدر خواهد رفت. هاست مورد نظری که برای میزبانی وب‌سایت خود استفاده می‌کنید، برای گوگل اهمیت زیادی دارد. اگر شرکت طراحی سایت از هاست‌های بی‌کیفیت استفاده کند، ممکن است روی سئو سایت شما تاثیر منفی داشته باشد. اگر سایت شما با وردپرس طراحی می‌شود، باید پلاگین‌های مناسبی را استفاده کنید که باعث ایجاد باگ در سایت نشود. همچنین کدنویسی و اسکریپت‌ها و صدها نکته ریز و درشت باید در طراحی سایت رعایت شود که پیام آوا پردازش، این خدمات را برای شما ارائه می‌دهد.

ویژگی‌های طراحی سایت فروشگاهی در شرکت پیام آوا

رسالت طراحی سایت فروشگاهی این است که بتواند محصولات و خدمات یک شرکت را به‌خوبی به کاربران نشان دهد و تجربه خرید راحت و سرگرم‌کننده‌ای را برای آنها ایجاد کند. یک تجربه کاربری خوب در وب‌سایت می‌تواند انگیزه و نیاز را در بازدیدکنندگان ایجاد کند تا همان لحظه یا در آینده تبدیل به مشتری واقعی شوند. تلاش تیم پیام آوا در این است که تجربه خوشایندی برای شما ایجاد کند. پس از مشاوره با کارشناسان ما می‌توانید پکیج متناسب با کسب و کار و بودجه خود را انتخاب کنید. ما نیازهای شما را از دل هویت کسب و کارتان شناسایی می‌کنیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

طراحی سایت فروشگاهی با قالب آماده

یکی از انتخاب‌های شما در پیام آوا پردازش می‌تواند طراحی سایت فروشگاهی با قالب آماده باشد. برخی از کسب و کارها به‌دلیل بودجه پایین و زمان کمتر، قالب‌های آماده را انتخاب می‌کنند. در این پیکج، تیم مدیریت پروژه پس از برگزاری جلسه با کارفرما، ده الی پانزده قالب را براساس برند و نوع کسب و کار برای شما ارسال می‌کنند. براساس مخاطبان هدف، سلیقه و نیازهای خود یکی از آنها را انتخاب می‌کنید. پس از انتخاب قالب، روند طراحی سایت شما شروع می‌شود. زمان آماده‌سازی این قالب‌ها تقریبا دو الی سه هفته طول می‌کشد. یکی از معایب قالب‌های آماده این است که سئو نیستند. ممکن است در آینده برای سئو کردن آن زمان زیادی نیاز داشته باشید که در این صورت روند بهینه‌سازی سایت کُندتر می‌شود. همچنین ممکن است همین قالب توسط کسب و کارهای دیگری نیز استفاده شود. پس قالب‌های آماده یونیک نیستند!

طراحی سایت فروشگاهی با قالب اختصاصی

قالب اختصاصی منحصرا برای شما طراحی می‌شود و می‌توانید کنترل کاملی روی آیتم‌های آن داشته باشید و هیچ محدودیتی در سفارشی‌سازی آن نخواهید داشت. اگر بودجه کافی برای راه‌اندازی وب‌سایت دارید، پیشنهاد ما انتخاب پکیج طراحی سایت فروشگاهی با قالب اختصاصی است. گاهی ممکن است قابلیتی مد نظر شما باشد که از طریق قالب‌های آماده امکان‌پذیر نیست و فقط باید برای شما کدنویسی شود. همچنین قالب‌های اختصاصی از نظر امنیت در سطح بالایی قرار دارند و در آینده برای سئو و بهینه‌سازی آن انرژی کمتری صرف می‌کنید. تیم مدیریت پروژه پس از برگزاری جلسه با هدف شناسایی هویت برند شما، چک‌لیست‌ها و توضیحات لازم به تیم طراحی تجربه کاربری منتقل می‌شود و آنها کار طراحی بصری را آغاز می‌کنند. پس از این مرحله، طرح‌ها برای تائید نهایی به کارفرما ارسال می‌شود و تیم طراحی فنی شروع به کار می‌کنند. مدت‌زمان لازم برای راه‌اندازی سایت با قالب اختصاصی، حدودا دو الی سه ماه است.

سوالات متداول درباره طراحی سایت فروشگاهی

آنچه شرکای تجاری ما از تیم ما می گویند

Mrs.inanlo Cyrus Wheels

As a founder and designer, I've never found a more reliable and professional website development company than Payam Ava Pardazesh Co. We carried out all of our collaboration processes for making our company's websites from A to Z online, which was very helpful ...

Cyrus Wheels
شرکت رنگ یزدی شرکت رنگ یزدی

قبل از هر گونه نظر در رابطه با ظاهر در مرحله ی اول باید از پشتیبانی مناسب و قوی در رابطه با طراحی سایت مان تمجید کنم. در تمامی مراحل طراحی و تا ریزترین موارد ظاهری و فنی سایت، نظر شخص من به صورت کامل در نظر گرفته شد و در نهایت قالب طبق خواسته ی من و متناسب با فعالیت ام توسط متخصصان ‍پیام آوا پیاده ...

شرکت رنگ یزدی
پرویز فتورچی دیجیتال چینج

کار کردن با تیم متخصص پیام آوار بسیار تجربه خوشایندی بود که مطمئنا در پروژه های بعدی هم با آژانس خلاقیت شما کار ...

دیجیتال چینج
امتیاز شما به این برگه:
1.7/5 - (64 امتیاز)

آماده یک سرمایه گذاری هوشمندانه روی برند خودتان هستید؟

برای مشاوره با ما مشخصات خود را وارد کنید تا تیم پیام آوا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند.

8 نظر در مورد “طراحی سایت فروشگاهی

  1. برای طراحی سایت فروشگاهی درگاه پرداخت و نشان اعتماد و … همه چی کامل ارائه میشه؟

    1. سلام وقت بخیر. هزینه طراحی سایت فروشگاهی بسته به تعداد صفحات و محصولات، قالب اختصاصی سایت و بسیاری از فاکتور های دیگر تخمین زده میشه. نیاز به مشاوره است تا قیمت حدودی به شما اطلاع داده بشه. می تونید فرم مشاوره رو پر کنید تا در اسرع وقت باهاتون تماس گرفته بشه.

      1. خسته نباشید در گوگل ایران موجو را سرچ کنید فروشگاهی به اون شکل چقدر در میاد

        1. سلام وقت بخیر ممنون میشم با شماره های شرکت تماس بگیرید و استعلام قیمت رو به صورت تلفنی دریافت کنید. چون نیاز هست که یکسری سوالات رو پاسخ بدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *