021 44342032
ترندهای امنیت سایبری

ترندهای امنیت سایبری در حوزه فناوری اطلاعات که تمامی سازمان‌ها را چه بزرگ و چه کوچک، تحت تاثیر خواهد گذاشت!   5 ترند اساسی در سال 2023 وجود خواهد داشت که باید از آنها آگاه شوید:   تجارت در حوزه جرایم سایبری، حرفه‌ای‌تر خواهد شد! انواع بدافزارها مثل Conti، Emotet و Trickbot نشان‌دهنده گسترش ...

ترندهای امنیت سایبری در حوزه فناوری اطلاعات که تمامی سازمان‌ها را چه بزرگ و چه کوچک، تحت تاثیر خواهد گذاشت!

 

5 ترند اساسی در سال 2023 وجود خواهد داشت که باید از آنها آگاه شوید:

 

  • تجارت در حوزه جرایم سایبری، حرفه‌ای‌تر خواهد شد!

انواع بدافزارها مثل Conti، Emotet و Trickbot نشان‌دهنده گسترش جرایم سایبری در سال 2023 است. رشد این بدافزارها و خدمات‌رسانی آنها باعث شده که مجرمان بدون مهارت‌های فنی عمیق بتوانند در حساب‌های کاربری مثل ایمیل و حساب‌های بانکی افراد نفوذ کرده و به اخاذی از مردم بپردازند یا با فروش داده‌ها در دارک وِب از قربانی‌ها کسب درآمد کنند. به همین علت، سازمان‌ها باید انتظار افزایش کمپین‌های فیشینگ را داشته باشند و از این بابت تعجب نکنند. استراتژی‌های مختلفی را می‌توانید به کار ببرید تا در مقابل این حملات ایمن باشید. مثلا می‌توانید از احراز هویت چندمرحله‌ای (MFA) و دسترسی‌های خاص مدیریتی (PAM) استفاده کنید.

 

  • حملات در حوزه زنجیره تامین افزایش پیدا خواهد کرد.

سازمان‌های مدرن به زنجیره‌های تامین پیچیده از جمله کسب و کارهای کوچک و متوسط (SMB) و خدمات پشتیبانی شبکه (MSP) متکی هستند. رقبا این تامین‌کنندگان را به‌جای شرکت‌های بزرگ‌تر مورد هدف قرار می‌دهند. زیرا می‌دانند با این کار می‌توانند سهم بازار را متعلق به خود کنند. برای مقابله با این تهدید، سازمان‌ها در هر اندازه‌ای هم باشند، باید در حین انجام ارزیابی ریسک، تمام آسیب‌پذیری‌های مربوط به سازمان را بررسی و پیش‌بینی کنند.

امنیت سایبری

 

  • کمبود نیرو نقش کانال‌های توزیع را افزایش می‌دهد.

تقاضا برای مشاغل مرتبط با تخصص امنیت سایبری بیشتر از عرضه است. این کمبود نیرو در حوزه امنیت سایبری، خطرات امنیتی را برای مشاغل افزایش می‌دهد. زیرا حملات پیچیده‌تر می‌شوند. برای غلبه بر این چالش، سازمان‌ها باید از تکنولوژی‌های برتری استفاده کنند که به افزایش امنیت کمک می‌کنند.

  • نیروی انسانی به یک نگرانی امنیتی تبدیل خواهد شد.

حتما در مورد ایمیل‌ها یا لینک‌های آلوده و مخرب شنیده‌اید. پیشرفت‌های سریع در مهندسی و تکنولوژی باعث شده که افراد بتوانند کاربران بیشتری را به‌آسانی فریب دهند تا به هدف خود برسند. حتما رویکرد امتیاز ثابت صفر (ZSP) را در سازمان خود پیاده‌سازی کنید تا درگیر این مشکلات نشوید.

 

  • بخش فروشِ خود را یکپارچه کنید.

برای مبارزه با جرایم سایبری، سازمان‌ها روی امنیت فناوری اطلاعات خود سرمایه‌گذاری می‌کنند. شما باید تمامی فروشندگان خود را حمایت کرده و با پشتیبانی از تیم‌های مختلف، بخش فروش را یکپارچه کنید. تیم کوچکی از فروشندگان معتمد را تشکیل داده و قیمت‌گذاری منصفانه‌ای داشته باشید. با سرمایه‌گذاری روی فروشندگان می‌توانید به نرخ بازگشت سرمایه (ROI) کمک کنید که سریع‌تر برگردد.

ایمن‌سازی محیط برای متخصصان فناوری اطلاعات در سال 2023 آسان نخواهد بود. مجرمان سایبری با ایجاد تاکتیک‌ها و تکنیک‌های حمله جدید به راه خود ادامه می‌دهند. برای پاسخگویی موثر به این حملات حتما روی شناسایی خطرات و حفاظت از داده‌ها تمرکز کنید. به‌طور منظم، ریسک‌ها و تهدیدها را ارزیابی کنید.

به این خبر امتیاز دهید:
اشتراک گذاری این مطلب
منبع:
منبع:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آماده یک سرمایه گذاری هوشمندانه روی برند خودتان هستید؟

برای مشاوره با ما مشخصات خود را وارد کنید تا تیم پیام آوا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند.