021 44342032
به‌روزرسانی الگوریتم اصلی گوگل مارس 2023

گوگل رسما تائید کرده که به‌روزرسانی گوگل در حال انتشار بوده و ما در این مقاله سعی خواهیم کرد تا با جزئیات این به‌روزرسانی آشنا شوید. به‌روزرسانی‌های الگوریتم اصلی می‌تواند روی رتبه‌بندی وب‌سایت شما تاثیرگذار باشد. بنابراین برای سئوکارها و صاحبان وب‌سایت‌ها ضروری است که برای تطبیق استراتژی‌ها از این تغییرات آگاهی پیدا کنند. ...

گوگل رسما تائید کرده که به‌روزرسانی گوگل در حال انتشار بوده و ما در این مقاله سعی خواهیم کرد تا با جزئیات این به‌روزرسانی آشنا شوید.

  • به‌روزرسانی‌های الگوریتم اصلی می‌تواند روی رتبه‌بندی وب‌سایت شما تاثیرگذار باشد. بنابراین برای سئوکارها و صاحبان وب‌سایت‌ها ضروری است که برای تطبیق استراتژی‌ها از این تغییرات آگاهی پیدا کنند.
  • روی فاکتورهای مهم اندازه‌گیری وب‌سایت نظارت داشته باشید. روی تولید محتوای باکیفیت تمرکز کنید. همچنین جنبه‌های فنی را بهینه کنید تا حضور قوی‌تری در نتایج جست‌وجو داشته باشید.
  • تجربه کاربری را در اولویت قرار دهید و محتوای ارزشمندی را برای آمادگی به‌منظور برخورد با به‌روزرسانی‌های الگوریتم در آینده ارائه دهید.

 

همان طور که همه ما می‌دانیم، این به‌روزرسانی‌ها می‌توانند پیامدهای مهمی برای رتبه‌بندی وب‌سایت در موتور جست‌وجوی گوگل داشته باشند. بنابراین حتما باید با آنها آشنا باشید. به این نکته توجه داشته باشید که انتشار به‌روزرسانی‌های اصلی، هفته‌ها طول می‌کشد و احتمالا رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها در این دوره نوسان زیادی خواهد داشت. پس خیلی نگران نباشید. اگر رتبه‌بندی وب‌سایتتان تغییر پیدا کرد، به تغییر الگوریتم شک کنید!

 

آگاهی از به‌روزرسانی‌های الگوریتم گوگل برای همه برندها، کسب و کارها و سازمان‌ها یک امر حیاتی است. زیرا هر گونه تغییر در رتبه‌بندی وب‌سایتتان به‌دلیلی به‌روزرسانی الگوریتم (مثبت یا منفی) می‌تواند روی ترافیک ارگانیک، نرخ تبدیل و میزان درآمد شما تاثیرگذار باشد.

برای ارزیابی دقیق‌تر تا زمانی که کاملا این به‌روزرسانی‌هانی پیاده نشوند، خیلی زود است. این اولین باری نیست که گوگل، الگوریتم‌های خود را به‌روزرسانی می‌کند. گوگل با به‌روزرسانی الگوریتم‌ها غریبه نیست و مرتبا تغییراتی را برای افزایش درک و رتبه‌بندی محتوا انجام می‌دهد. با این به‌روزرسانی‌ها گوگل قصد دارد نتایج جست‌وجوی مرتبط و باکیفیت بالایی را ارائه دهد.

به‌روزرسانی‌ها قابل توجه هستند. پیش‌بینی‌های اولیه صنعت سئو نشان می‌دهد که این به‌روزرسانی‌ها تاثیر زیادی روی وب‌سایت‌ها خواهند داشت. اگر به‌دلیل این به‌روزرسانی‌ها ضربه خوردید، چه کار باید انجام دهید؟ گوگل توصیه‌هایی در مورد این که اگر تحت تاثیر منفی قرار گرفتید، کرده است. در این مواقع، هیچ اقدام خاصی برای بازیابی وجود ندارد. به گفته گوگل، تاثیر منفی رتبه‌بندی ممکن است نشان‌دهنده اشتباه‌بودن صفحات شما نباشد. در این موقعیت، دید وسیع‌تری از وب‌سایت خود داشته باشید و ببینید چه کاری می‌توانید برای بهبود کلی سایت انجام دهید.

به‌روزرسانی الگوریتم اصلی گوگل مارس 2023

حتما به نکات زیر توجه داشته باشید:

زمان خیلی مهم است: تاثیرات به‌روزرسانی‌های الگوریتم سریعا قابل مشاهده نیست. ممکن است روزها یا هفته‌های زیادی طول بکشد تا خزنده‌های گوگل، وب‌سایت‌ها را فهرست‌بندی و براساس الگوریتم جدید، ارزیابی کنند.

  مراقب اعداد باشید: ترافیک جست‌وجوی ارگانیک و رتبه‌بندی کلمات کلیدی وب‌سایت را تماشا کنید. زیرا این معیارها به شما کمک می‌کند تاثیر به‌روزرسانی‌ها را بسنجید و زمینه‌های بالقوه برای بهبود را شناسایی کنید.

کیفیت پادشاه است: هدف گوگل از این به‌روزرسانی‌ها ارائه نتایج بهتر برای کاربران است. بنابراین شما باید محتواهای باکیفیتی تولید کنید تا گوگل محتوای شما را به کاربران نشان دهد. محتواهای شما باید همسو با نیازهای مخاطب هدف باشد.

از جزئیات دقیق غافل نشوید: مباحث فنی وب‌سایت مثل سرعت سایت، سازگاری با موبایل و نمایه‌سازی مناسب، نقش بسیار مهمی در تعیین رتبه کلی وب‌سایتتان دارد. حتما به آنها توجه کنید تا مشکلی برای وب‌سایتتان پیش نیاید.

قابل اعتماد بودن: قابل اعتماد بودن به‌عنوان جدیدترین عامل در الگوریتم گوگل ظاهر شده است. تاکید روی تعامل کاربر بیشتر شده و کسب و کارهای دیجیتال باید روی این گزینه توجه بیشتری داشته باشند تا بتوانند در نتایج برتر گوگل ظاهر شوند. انتشار محتوای جذاب و مداوم که مرتبط با نیازهای مخاطب بوده، یکی از راه‌های افزایش تعامل کاربر است. تعامل بالا یعنی میزان نرخ پرش کاربر پایین بوده و کاربر مدت‌زمان بیشتری را در وب‌سایت شما بماند.

واکنش‌گرا بودن (ریسپانسیو) با دستگاه‌های مختلف: اگر می‌خواهید در سال 2023 به کاربران بیشتری دسترسی داشته باشید، وب‌سایتتان باید به‌راحتی در تلفن‌های همراه و تبلت‌ها به‌درستی نشان داده شود. از کسب و کارها انتظار می‌رود که بازدیدکنندگان از طریق موبایل هدف اصلی طراحی قرار گیرد. وب‌سایت شما باید در حالت دسکتاپ و موبایل یکسان باشد و طراحی تجربه کاربری کاملا در آن رعایت شود. طرح‌ها باید کاملا ساده و ناوبری سایت برای تلفن همراه بهینه شده باشد.

 

دیدگاه Semrush و RankRanger

Semrush و RankRanger دو دیدگاه متفاوت در مورد آپدیت‌های الکتوریتم گوگل دارند. Semrush معتقد است که به‌روزرسانی مارس 2023 فراتر از به‌روزرسانی سپتامبر 2022 است. در حالی که RankRanger بیان کرده که تقریبا هر دو به‌روزرسانی به یک اندازه هستند و آپدیت 2023 خیلی بزرگ‌تر  از آپدیت الگوریتم در سال 2022 نیست.

 

به این خبر امتیاز دهید:
5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری این مطلب
منبع:
منبع:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آماده یک سرمایه گذاری هوشمندانه روی برند خودتان هستید؟

برای مشاوره با ما مشخصات خود را وارد کنید تا تیم پیام آوا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند.