021 44342032
مراحل کار آفرینی
زمان مطالعه: 9 دقیقه

مراحل کارآفرینی به صورت اصولی و حرفه ای نیازمند این است که شما خصوصیات ذاتی کار آفرین بودن را در خود داشته باشید. برای تشخیص نبوغ ذاتی کارآفرینان، شیوه تفکر آن هاست که به صورت بسیار خاص و منحصر به فرد به سمت در دست گرفتن کنترل زندگی خود، گرایش دارد. مهم نیست که از کدام کشور و با چه پیشینه تاریخی و فرهنگی و به چه شیوه ای اقدام به کارآفرینی می کنید، کارآفرینان در تمام دنیا خصوصیات مشترکی دارند که می توانید این ویژگی های متمایز کننده را در آنها پیدا کنید یا این ویژگی ها را در خود تقویت کنید.

در این مقاله ابتدا ویژگی های کارآفرینان را برای شما ذکر می کنیم و در ادامه آن مراحل شروع یک کارآفرینی موفق را بیان خواهیم کرد.

مشاوره برای طراحی سایت صرافی

بیشتر بخوانید : طراحی سایت صرافی 

خصوصیات کار آفرینان موفق

۱- فرصت ها را می بینند

شاید مهمترین اصل برای یک کارآفرین این باشد که چشمان تیزبینی برای تشخیص فرصت ها در محیط اطرافشان دارند. به خوبی برای جذب دیگران به سمت خود استفاده می کنند و با مثبت اندیشی همیشه فرصت های جدید را مشاهده می کنند. آیا شما هم تا به حال در شرایطی خاص، فرصتی از کسب و کار به ذهنتان خطور کرده است؟ اگر جوابتان به این سوال مثبت است، شما هم اولین خصوصیت منحصر به فرد کارآفرینان را دارید.

کارآفرینی چیست

۲- بیشتر وقت می گذارند

اصل دوم برای کارآفرینان این است که پروژه را تا انتها رها نمی کنند. کارآفرینان معمولا آخرین نفراتی هستند که محیط کار را ترک می کنند و گاهی زمان هم از دستشان خارج می شود، چرا که در انجام آن کار غرق در تفکر و تلاش هستند.

۳- زیاد سؤال می پرسند

کنجکاوی و پرسش های مداوم یکی دیگر از خصوصیات کارآفرینان است. کارآفرین ها در ابتدا سعی می کنند هر آنچه که ممکن است را در حیطه کاری خود بدانند، بپرسند و یاد بگیرند. از سوال پرسیدن هراس ندارند و از این مسیر لذت می برند.

۴- سرشان شلوغ است

کارآفرینان موفق زمان زیادی برای تلف کردن ندارند. همیشه کاری برای انجام دادن دارند و از این شیوه زندگی خود نیز خرسند هستند. آنها به صورت ذاتی چند کار را به صورت همزمان پیش می برند و به همین دلیل بیش از یک فرصت کاری را با تفکر عمیق به پیش می برند تا در صورت شکست در یکی، جایگزین مناسبی برای آن داشته باشند.

۵- دنیا را متفاوت می بینند

کارآفرینان این را به واقع درک می کنند که دنیا، دنیای کوچکی است. امروزه، همه ما در دهکده ی جهانی زندگی می کنیم؛ دنیایی که در آن کسب و کار مرزی نمی شناسد. کارآفرینان نیز به همین ترتیب مرزی نمی شناسند. کارآفرینان ذاتاً کنجکاو هستند؛ دوست دارند مسافرت بروند و دنیا را ببینند.

تفاوت در نگاه می تواند بسیار بنیادی تر باشد. گاهی آنقدر متفاوت که در سطح پیامبران امروز ما شناخته می شوند و سخنانشان الهام بخش بسیاری از افراد در حیطه کاری شان می شود. نگاه متفاوت می تواند دریچه های خلاقیت را برای همه کارمندان باز کند و آنها از این موضوع به صورت آگاهانه در سخنانشان استفاده می کنند.

۶- خوش بین هستند

این مورد یکی از مهم ترین وجوه تمایز یک کارآفرین حقیقی از باقی افراد جامعه است. خوش بین بودن با احمق بودن متفاوت است. شما همه چیز را نگاه می کنید، مشاوره می گیرید، درک می کنید و با تفکر منطقی اقدام به عمل می کنید اما در نهایت برای آن قسمت از کارها که در حیطه کنترل ما نیست باید خوش بین باشیم و با رویکرد و تفکری مثبت به راهمان ادامه دهیم.

بیشتر بخوانید: اگر در شهر های بزرگ هستید و می خواهید برای کسب و کار خود سایت طراحی کنید، می توانید درباره طراحی سایت در این شهر ها، اطلاعات بیشتری کسب کنید:

مراحل کارافرینی چیست

مراحل کار آفرینی

تفاوت اساسی میان کارمند و مدیر با کارآفرین در عدم قطعیت است؛ ترویج کارآفرینی به عنوان یکی از اجزای توسعه اقتصادی کشورها شناخته می شود و کارآفرین فردی است که برای تحقق رویاهای خود دست به کار شده و متعهد می شود مخاطرات یک فعالیت اقتصادی را سازماندهی و تقبل کند. اگر با توجه به ویژگی های ذکر شده در بالا شما هم یک کارآفرینی جوان در خودتان کشف کرده اید، پیشنهاد می کنم مسیر کارآفرینی خودتان را شروع کنید.

۱-شروع با کشف یک فرصت

شروع یک کسب و کار به چیزی بیش از یک ایده نیاز دارد. فرآیند کارآفرینی نه با طرح و ایده اولیه و نه با سرمایه اولیه، بلکه با کشف یک فرصت آغاز می شود. بسیاری از کارآفرینان بزرگ معتقدند «هر «ای کاش» که می شنوید یک فرصت برای کارآفرینی است».

 

۲- زمان ورود به بازار

در واقع مهم ترین عاملی که یک استارت آپ باید در نظر بگیرد، زمان ورود به بازار هدف است. طرح های زیادی بوده اند که زودتر از زمان مناسب وارد بازار شده اما به دلیل عدم استقبال مخاطبان شکست خورده اند. همان طور که اگر دیرتر از موعد وارد بازار کار بشوند، کار سخت تری را برای به دست آوردن مشتری خواهند داشت. یادتان باشد که اگر دیرتر از زمان مورد نظر یا زودتر از آن اقدام به ورود به بازار کنید، عملا طرح و ایده خود را خفه کرده اید. بنابراین تحقیقات بازار در این مرحله به شما کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

۳- تیم

جمع آوری تیم مناسب یکی از عوامل کلیدی در موفقیت استارت آپ به شمار می رود. پژوهش های انجام شده در دانشگاه ام آی تی، نشان می دهد کسب و کارهایی که موسسان متعدد دارند از کسب و کارهای تک موسس موفق ترند. انتخاب افرادی که می خواهید با همکاری آنها شرکت را تاسیس کنید بی نهایت مهم است. تیم خبره می تواند بار بسیار زیادی از دوش شما کم کند تا با خیالی آسوده تر به باقی جوانب اجرای ایده استارت آپی خود بپردازید.

۴- ایده

بدون ایده مناسب، تیم خوب به اثربخشی کافی نمی رسد. به گفته بسیاری از کارآفرینان تا زمانی که نیاز وجود دارد ایده هم وجود دارد. در بخش قبل تاکید کردم که تیم خوب می تواند ایده شما را پرورش دهد. یک ایده خوب باید در مراحل مختلف تست شود و در تست های بازار و تحقیقاتی که از قسمت های مختلف ورود به بازار هدف انجام می دهید باید ایده شما نیز رشد کند و زوایای پنهان آن بررسی شود.

۵- بیزینس مدل

بیزینس مدل باعث می شود جنبه های مهم یک کسب و کار دیده شود و از طرفی مشخص می کند که ایده موجود عملیاتی است یا خیر. حالا نوبت به نگارش دقیق یک بیزینس پلن و مدل کسب و کارتان است. شما با همان تیم خبره و با توجه به تحقیقاتی که انجام داده اید باید یک سناریوی دقیق اقتصادی برای موفقیت ارائه کنید. جوری که روی کاغذ هیچ مشکلی برای موفقیت شما ایجاد نشده باشد و شما همه جوانب را در نظر گرفته باشید. نگارش این بیزینس پلن برای جذب سرمایه گذار بسیار مهم است.

۶- جذب سرمایه

راه های متفاوتی برای تامین سرمایه مورد نیاز در راه کارآفرینی وجود دارد. بسیاری از افراد با سرمایه های شخصی و خانوادگی، کسب و کار مورد نظرشان را راه اندازی می کنند، عده ای به دنبال گرفتن وام از بانک ها و موسسات مالی هستند، برخی از افراد نیز با در نظر گرفتن شرایط موجود به دنبال جذب سرمایه از سازمان های حمایتی می روند. همیشه برای طرح و ایده خوب که آینده روشنی دارد، سرمایه گذار هم پیدا می شود.

برای جذب سرمایه گذار شما می توانید مسیر های متفاوتی را طی کنید، یکی از این مسیر ها در دنیای جدید استفاده از شتاب دهنده هاست.

شتاب دهنده چیست؟

شتاب دهنده ها نسبت به مراکز رشد پدیده ای نوظهور محسوب می شوند. این مراکز از طریق فراخوان و برگزاری رویدادها، تیم های مناسبی که آینده درخشانی دارند را جذب می کنند و با اجرای برنامه های شتاب دهی از آنها حمایت می کنند. عموم شتاب دهنده ها در صنعت فناوری اطلاعات فعالیت می کنند. در صورت ورود کارآفرینان به این مراکز به دلیل حمایت های زیرساختی، مالی، مربیگری و مشاوره ای، عموما مسیر ۲ تا ۳ ساله کارآفرینان در مدت زمان ۶ تا ۹ ماهه طی می شود. با این نگاه می توان متوجه شد که چرا به این نهاد، شتاب دهنده می گویند. شتاب دهی به کسب و کارهای نوپا موجب می شود در مدت زمان کوتاه تری کارآفرین دریابد که آیا مدل کسب و کار پیشنهادی موفق خواهد شد یا خیر. اگر مدل کسب و کاری موفق نباشد، در زمان کارآفرین صرفه جویی شده و با تجربه به دست آمده می تواند روی ایده دیگری برای تجاری سازی کار کند.

 

سخن پایانی

یکی از الزامات هر کسب و کار نوپا و هر ایده کار آفرینی ورود پر قدرت به دنیای اینترنت است. اگر تمایل دارید برای استارت آپ خود اقدام به طراحی سایت کنید پیشنهاد می کنیم ابتدا مقالات مربوط به طراحی سایت فروشگاهی و طراحی سایت شرکتی را مطالعه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.

سوالات متداول

اصول کارآفرینی به چه صورت است؟

کارآفرینی نیازمند خلاقیت و نواوری است و لزوماً تمام کارآفرین ها از یک راه و روش به مقصد و هدف خود نمی رسند. اما کارافرینی هم برای اینکه به موفقیت برسد، نیازمند رعایت برخی اصول اولیه است تا ضرر و زیان به صفر رسیده و حداکثر کارایی را مشاهده کرد.

خصوصیات یک کارآفرین موفق چیست؟

کارآفرینان موفق همواره فرصت ها را می بینند. آن ها برای ایده های خود وقت می گذارند و سرسری از کنار مسائل رد نمی شوند. این افراد دنیا را متفاوت می بینند. همچنین خوش بینی از دیگر خصوصیات بارز این افراد است. سوال پرسیدن و کنجکاوی هم از ویژگی های جدایی ناپذیر کارافرینان خلاق است.

به این مقاله امتیاز دهید:
4.8/5 - (5 امتیاز)
اشتراک گذاری این مطلب
منبع:
منبع:

10 نظر در مورد “مراحل کارآفرینی به صورت کاملا حرفه ای

  1. سلام و خسته نباشید می گم بهتون من برای طراحی سایت شرکتی می خوام با شرکت شما همکاری کنم. میشه راهنمایی ام کنید؟

  2. سلام و وقت بخیر و خسته نباشید میگم. من دو ساله که کارافرین هستم و خواستم از مقاله خوب تون تشکر کنم که انقدر خوب و روان توضیح دادین.

    1. سلام و وقت بخیر دوست عزیز. خیلی ممنون از انرژی خوب تون. امیدوارم موفق باشید.

  3. سلام وقت تون بخیر. من می خواستم نمونه کارهای طراحی سایت پزشکی رو ببینم میشه راهنمایی کنید؟ در صفحه نمونه کارها تمام سایت ها هستند. من می خواستم سایت های پزشکی رو ببینم. خیلی ممنونم

    1. سلام وقت تون بخیر.
      در لینک زیر می تونید نکاتی که باید برای طراحی سایت پزشکی رعایت بشه رو بخونید. و یک لینک از نمونه کارهارو هم براتون گذاشتم.
      https://payamava.net/%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d9%be%d8%b2%d8%b4%da%a9%db%8c/
      https://payamava.net/portfolio/%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%af%da%a9%d8%aa%d8%b1-%d8%b3%d8%b1%d9%88%db%8c/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

تبلیغات آنلاین انواع تبلیغات آنلاین و چگونگی انجام آن ها

زمان مطالعه: 5 دقیقهآیا تا به حال عکسی را در اینستاگرام لایک کرده اید یا فیلمی در فیس بوک مشاهده کرده اید و یا صفحه ای را در نتایج ...

بیشتر بخوانیم
چگونگی گسترش بازار چگونگی گسترش بازار

زمان مطالعه: 5 دقیقهگسرتش بازار شاید یکی از دغدغه های اصلی تمام صاحبان کسب و کار در همه بخش های مختلف اقتصاد در تمام کشورهای دنیا باشد. امروز افزایش ...

بیشتر بخوانیم
بازاریابی شفاهی بازاریابی شفاهی

زمان مطالعه: 8 دقیقه بازاریابی شفاهی در یک جمله به معنی چرخیدن دهان به دهان برند یا محصولی خاص از برند شما در میان صحبت های روزمره عموم مردم ...

بیشتر بخوانیم

آماده یک سرمایه گذاری هوشمندانه روی برند خودتان هستید؟

برای مشاوره با ما مشخصات خود را وارد کنید تا تیم پیام آوا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند.