021 44342032
سئو فروشگاهی چیست
زمان مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله تخصصی به تمام مواردی که برای سئو سایت های فروشگاهی و بهینه سازی سایت های تجارت الکترونیکی نیاز دارد، می پردازیم. اگر قصد دارید که مشتریان خود را از طریق سایت جذب کنید، نیاز به بهینه سازی و سئو سایت است و انجام این رویه نیازمند دانش تخصصی و رعایت نکات مختلفی است که ما در این راهنمای جامع به شما ارائه می دهیم.

دلایل اهمیت سئو برای سایت های فروشگاهی

44 درصد مردم خرید آنلاین خود را از طریق سرچ گوگل شروع می کنند. 37.5 درصد از مردم از موتورهای جستجو به طور کلی برای مشاهده سایت های فروشگاهی استفاده می کنند. 23.6 درصد از خریدهای اینترنتی از طریق سرچ گوگل انجام می گیرد. سرتان را با درصد ها و اعداد مختلف درد نمی آوریم و حتماً متوجه اهمیت سایت در فروش محصولات شده اید. در ادامه به موارد مهم برای سئو سایت های فروشگاهی می پردازیم.

کیورد ریسرچ برای سایت های فروشگاهی

کیورد ریسرچ کلید اصلی کمپین های سئو سایت های فروشگاهی است. بدون مشخص بودن نقشه راه و کلمات کلیدی مشخص، امکان بهینه سازی محصولات و صفحات دسته بندی وجود ندارد. حتی جالب است بدانید که لیست کلمات کلیدی می تواند سئو تکنیکال شما را هم تحت تاثیر قرار دهد. زیرا معماری سایت شما و URL ها، کلمات کلیدی و مسیر را مشخص می کنند.

همان طور که می بینید، کیورد ریسرچ یک قدم مهم برای سئو سایت های ای کامرس و فروشگاهی است.

چگونگی انتخاب کیورد برای صفحات محصول و دسته بندی

اغلب کیورد ریسرچ ها شامل کلمات کلیدی آگاهی بخشی یا informational است. بسیاری از کاربران سوالاتی را سرچ می کنند که با چطور، چگونه، چرا و … شروع می شود و کار روی این کلمات کلیدی مزایای زیادی دارد. ولی در سایت های فروشگاهی نیاز است که روی کلمات کلیدی در حوزه محصولاتی که ارائه می شود، کار شود.
از سوی دیگر ابزارهای مختلفی برای تحقیق و پیدا کردن کلمات کلیدی وجود دارند که می توانید از بین آن ها یک ابزار یا چند ابزار را بررسی کنید. از جمله این ابزارها می توان به KWfinder و Keywordtool اشاره کنیم. با این ابزار ها می توان کلمات کلیدی long tail یا بلند تر را پیدا کرد. حتی با این ابزار می توان سختی کلمات و میزان سرچ آن ها را هم سنجید.

شاید صفحات دسته بندی به اندازه صفحات محصولات، نرخ تبدیل نداشته باشند و منجر به خرید مشتری نشود. ولی کار روی دسته بندی ها هم به همان اندازه اهمیت دارد. انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای صفحات دسته بندی می تواند نقشه راه درستی را برای کاربر ایجاد کند.

در این زمینه به سئو تصاویر هم توجه ویژه ای شود.

معماری و ساختار سایت های فروشگاهی

دو قانون اصلی و مهم هنگام ایجاد ساختار سایت های فروشگاهی وجود دارد.

قانون طلایی اول: همه چیز را ساده و قابل سنجش نگاه دارید.

قانون طلایی دوم: لینک داخلی از هر صفحه به صفحه اصلی، سه تا یا کمتر باشد و از این حد بیشتر نشود.

برای ایجاد یک ساختار مناسب برای سایت فروشگاهی خود نیاز است که بعد از صفحه اصلی، لایه اول دسته بندی ها، لایه دوم زیر دسته بندی ها و لایه سوم محصولات باشند. هرچه ساختار سایت تمیز تر و خواناتر و قابل ردیابی باشد، کاربر بیشتر می پسندد و در نتیجه برای سئو سایت هم بهتر است.

سئو سایت فروشگاهی

سئو آن پیج برای سایت های فروشگاهی

اضافه کردن کلمات جذاب به متا تگ ها ( تایتل و دیسکریپشن )

قطعاً نیاز است که کلمه کلیدی هدف خود را در تگ تایتل قرار دهید. اما بهتر است که از کلمات دیگری مثل خرید، ارزان، فروش و … برای طولانی تر کردن کلمه و بهینه کردن برای سرچ کلمات طولانی تر استفاده کنید. به این ترتیب ترافیک بیشتری برای آن صفحه دریافت خواهید کرد و احتمال رتبه آوردن با کلمه هدف شما در آن صفحه بالاتر می رود. از دیگر کلماتی که می توانند به تبدیل کلمه کلیدی به یک کلمه بلند تر کمک کنند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– معامله
– نظرات کاربران
– بهترین
– آنلاین
– ارسال رایگان

همچنین استفاده از کلمات زیر در تایتل می تواند به بالا بردن CTR یا نرخ کلیک کمک کند. این کلمات می توانند در تایتل یا دیسکریپشن صفحه هم قرار گیرند:

– X% تخفیف ( مثلاً خرید هاست با 25% تخفیف )
– کمترین قیمت
– گارانتی یا ضمانت
– ارسال رایگان
– ارسال فوری
– ارسال یک روزه
– حراج

جملات زیر هم برای بهبود دیسکریپشن صفحه و افزایش نرخ کلیک موثراند:

– بهترین قیمت ها در سایت —– فقط امروز
– تخفیف X% در سایت ——-
– تمام محصولات ما در حال حاضر در حراج هستند.
– اگر امروز سفارش دهید، ارسال رایگان است.
– کلیک کنید تا تمام حراج های ما را مشاهده کنید.
– بهترین انتخاب به همراه گارانتی و پایین ترین قیمت

بیشتر بخوانید: از طراحی سایت فروشگاهی چه می دانید؟

نکات مهم برای درج محتوا در صفحات محصول و دسته بندی

لازم است که محتوایی که در صفحات دسته بندی ومحصولات قرار می دهید، حداقل شامل 1000 کلمه باشد و کلمه کلیدی 3 تا 5 بار در صفحه تکرار شده باشد. بهینه سازی این صفحات یکی از سخت ترین قسمت های سئوی سایت های فروشگاهی است. نیاز است که محتوایی با کیفیت بالا تولید شود ولی بر خلاف مقالات و بلاگ ها، نیاز است که طوری محتوا نوشته و درج شود که منجر به فروش محصول گردد.

لینک سازی داخلی در سایت های فروشگاهی

برای لینک سازی در سایت های فروشگاهی هم نیاز است که به نوعی باشد که صفحات هدف و صفحات محصول و دسته بندی تقویت شوند تا منجر به افزایش فروش شود.

استفاده از اسکیما برای تقویت سایت های فروشگاهی

استفاده از داده های ساختار یافته و اسکیماهای مختلف ( اسکیما نظرات، اسکیما قیمت، اسکیما موجودی، اسکیما سوالات متداول و … ) می تواند جایگاه های نخست را برای شما تضمین کند. اسکیما ها کدهایی هستند که به گوگل کمک می کنند تا فهم بهتری از سایت شما داشته باشد و از سوی دیگر گوگل هم صفحه نتایج جستجو یا SERP را برای کاربران بهینه تر می سازد. تمام این موارد به دیده شدن هرچه بیشتر سایت شما کمک کرده و باعث بهبود سئو سایت شما می شود. نیاز است که اگر با یک شرکت طراحی سایت قرارداد می بندید تا سفارش طراحی وب سایت حرفه ای بدهید، به نکات مربوط به سئو سایت های فروشگاهی توجه کنید تا تناقضی با این اصول نداشته باشند.

بهره گیری از منابع زیر:

https://backlinko.com/ecommerce-seo
https://ahrefs.com/blog/ecommerce-seo/

به این مقاله امتیاز دهید:
اشتراک گذاری این مطلب
منبع:
منبع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عوامل تاثیرگذار بر قیمت سئو عوامل تاثیرگذار بر هزینه سئو

زمان مطالعه: 11 دقیقهشما عوامل تاثیرگذار بر هزینه سئو را باید با تمام جزئیات آن بشناسید تا بتوانید تصمیم درستی برای انتخاب پکیج مناسب بگیرید. داشتن وب‌سایت با رتبه ...

بیشتر بخوانیم
سئوی وب اپلیکیشن سئوی سایت‌های وب اپلیکیشن

زمان مطالعه: 13 دقیقهسئو (SEO) برای سایت‌ها و وب‌اپلیکیشن‌ها بسیار حیاتی است. شما بهترین وب‌اپلیکیشن‌ها را طراحی کنید، ولی اگر روی سئو کار نکنید، پروژه‌تان محکوم به شکست خواهد ...

بیشتر بخوانیم
اصول سئو در مقاله نویسی اصول سئو در نویسندگی

زمان مطالعه: 17 دقیقهاصول سئو در نویسندگی (SEO Copywriting) یک روش بهینه‌سازی محتوا برای موتورهای جستجوست که هدف آن جذب مخاطبان هدف و بهبود رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها در نتایج است. ...

بیشتر بخوانیم

آماده یک سرمایه گذاری هوشمندانه روی برند خودتان هستید؟

برای مشاوره با ما مشخصات خود را وارد کنید تا تیم پیام آوا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند.