021 44342032
تصویر شاخص تحقیق کلمه کلیدی
زمان مطالعه: 5 دقیقه

تحقیق کلمات کلیدی یا کیورد ریسرچ اطلاعات ارزشمندی را برای کوئری هایی که بیشتر سرچ می شوند و مخاطبان بیشتری دارند، در اختیارمان قرار می دهد. شما به عنوان یک متخصص سئو، نیاز دارید که یک برنامه هدفمند برای استراتژی محتوایی خود داشته باشید و قدم اول برای این استراتژی، یافتن راهی مناسب برای تحقیق کلمات کلیدی است. استراتژی محتوایی در کنار استراتژی بازاریابی اهمیت دارد تا بتوانید به بهبود سئو کمک کنید.

افراد از کلمات کلیدی برای یافتن راه حل یا اطلاعات یا خرید به صورت آنلاین، استفاده می کنند. بنابراین اگر محتوای شما و صفحه مورد نظر در صفحات و لینک های نخست گوگل قرار داشته باشد، مخاطبان بیشتری خواهید داشت و می توانید فروش بیشتر، مشتری های بیشتر و در کل برندسازی بهتری داشته باشید. حال که با اهمیت بالای تحقیق کلمات کلیدی آشنا شدید، در ادامه مقاله با ما باشید تا به بهترین روش های تحقیق کلمات کلیدی یا همان کیورد ریسرچ بپردازیم.

کیورد ریسرچ سئو محور چیست؟

کیورد ریسرچ که با اصول سئو سایت انجام می گیرد، به روشی گفته می شود که متخصصین سئو و کسب و کار در سراسر دنیا از آن استفاده می کنند تا به نیازهای مخاطب برسند و بهترین و هدفمندترین محتوا را تهیه کنند. شرکت ها از این روش بهره می برند تا بفهمند که چه کلماتی برای مخاطبان محبوب تر است و می تواند باعث رنک بالاتر سایت شان در گوگل شود. بنابراین باعث می شود که وب سایت شان در دیدرس مخاطبان بالقوه ی بیشتری قرار بگیرد.

دلیل اهمیت تحقیق کلمات کلیدی

بیشتر مردم هنگام سرچ، از کلمات و جملات طولانی استفاده نمی کنند و اکثریت تنها یک یا دو کلمه مشخص را سرچ می کنند که با موضوع و سوال شان مرتبط است و آن ها را به نتیجه می رساند. به همین دلیل است که کیورد ریسرچ اهمیت بسیار بالایی پیدا می کند. با کیورد ریسرچ می توانید مشخص کنید که صفحه ای که قصد ساخت آن را دارید، روی چه کلماتی متمرکز باشد و چه کلماتی مرسوم تر و مرتبط با موضوع مدنظر هستند. در نتیجه تعداد مخاطبان بیشتری را جذب می کند.

تمام هدف ما از فرایند کیورد ریسرچ سئو محور، گرفتن رنک بالاتر برای سایت در موتورهای جستجوی مختلف مانند گوگل است که سرچ ارگانیک سایت را بالا ببرد و توجه مخاطبان بیشتری را جلب کند و آن ها را تبدیل به مشتریان بلند مدت کند.

چگونه کیورد ریسرچ کنیم؟

در ادامه به راه های تحقیق کلمات کلیدی اشاره می کنیم:

راه های تحقیق کلمات کلیدی

1- استفاده از ابزارهای کیورد ریسرچ یا تحقیق کلمات کلیدی

ابزارهای زیادی به صورت آنلاین در دسترس هستند که می توانید برای کیورد ریسرچ از آن ها کمک بگیرید. این ابزارها به شما کمک می کنند که کیورد هایی که رقبای شما در زمینه کاری شما کار می کنند، اما شما کار نکرده اید هم شناسایی شود. به این کلمات کلیدی به اصطلاح کیورد گپ گفته می شود.

به این ترتیب می توانید مخاطبان بیشتری را به سایت تان هدایت کنید. یکی از معروف ترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی گوگل، کیورد پلنر است. این ابزار رایگان است و میزان سرچ ماهانه هر کلمه را هم نشان می دهد. از سوی دیگر کلمات کلیدی مرتبط و یا طولانی تر را هم نشان می دهند.

از دیگر ابزارهای کمکی برای تحقیق کلمات کلیدی می توانیم به semrush، ahrefs و اوبرساجست اشاره کنیم که لیستی بلند بالا از کلمات کلیدی مرتبط ارائه می دهند. همچنین این ابزارها نگاهی آنالیزور به صنعت مورد نظر و دقت بالایی در ارائه کلمات دارند.

2- انتخاب کلمات کلیدی مناسب

استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی به ما کمک می کند که کلمات با حجم سرچ بالا و سختی کلمه پایین را انتخاب کنیم. این کار به ما کمک می کند تا گزینه های مان محدود تر شود و کلمات کلیدی درست تری انتخاب کنیم که ما را زودتر به هدف مان که بالا بردن سرچ ارگانیک است برساند.

اگر کلمه کلیدی خیلی عمومی باشد، برای مثال ” کامپیوتر” کسب رتبه بالا با این کلمه برای سایت بسیار دشوار است زیرا رقبا بسیار گسترده هستند. همچنین ترافیکی که این کلمات برای سایت ما می آورند، لزوماً منجر به خرید مشتری نمی شوند و مخاطبان هدف ما نیستند.

اگر کلمه کلیدی خیلی خاص است، راحت تر می تواند رنک بگیرد و در نتایج جستجو نمایش داده شود. ولی این کلمات حجم سرچ پایینی هم دارند که ارزش ندارد روی این کلمات کار شود. انتخاب کلمات کلیدی مناسب می تواند به افزایش تدریجی ترافیک ارگانیک سایت شما کمک کند و مخاطبانی را جذب کند که به دنبال مطالب، محصولات یا خدمات سایت شما هستند.

بهترین روش تحقیق کلمه کلیدی

3- اولویت بندی، کلید اصلی موفقیت است!

اگر لیستی از کلمات کلیدی و جملات را در اختیار دارید و نمی دانید که از کدام یک شروع کنید، باید بدانید که اولویت بندی و برنامه ریزی درستی را لازم دارد. لیست کلمات کلیدی خود را اولویت بندی کنید. در این اولویت بندی به مرتبط بودن، میزان سرچ بالا و سختی کلمه پایین توجه کنید. کلمات را با توجه به این فاکتورها اولویت بندی کرده و سپس با تولید محتوای با کیفیت، به رتبه مناسب در این کلمات برسید.

بیشتر بخوانید: اشتباهات رایج در سئو سایت

4- بررسی رقبا

باید مشخص کنید که چه رقبایی در حوزه کاری شما وجود دارند که قصد دارید به آن ها برسید. ببینید که این رقبا در چه کلماتی رتبه دارند. سپس کلماتی را که قصد دارید روی آن ها کار کنید، انتخاب کنید و تصمیم گیری نهایی را به عمل برسانید. از اطلاعات و تجاربی که رقبا دارند، در نتایج سرچ گوگل می توانید بهره ببرید.
منابع:
https://www.forbes.com/sites/forbesbusinesscouncil/2021/04/19/how-to-improve-your-keyword-research-for-seo/?sh=636466442dba
https://blog.hubspot.com/marketing/how-to-do-keyword-research-ht

به این مقاله امتیاز دهید:
5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری این مطلب
منبع:
منبع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عوامل تاثیرگذار بر قیمت سئو عوامل تاثیرگذار بر هزینه سئو

زمان مطالعه: 11 دقیقهشما عوامل تاثیرگذار بر هزینه سئو را باید با تمام جزئیات آن بشناسید تا بتوانید تصمیم درستی برای انتخاب پکیج مناسب بگیرید. داشتن وب‌سایت با رتبه ...

بیشتر بخوانیم
سئوی وب اپلیکیشن سئوی سایت‌های وب اپلیکیشن

زمان مطالعه: 13 دقیقهسئو (SEO) برای سایت‌ها و وب‌اپلیکیشن‌ها بسیار حیاتی است. شما بهترین وب‌اپلیکیشن‌ها را طراحی کنید، ولی اگر روی سئو کار نکنید، پروژه‌تان محکوم به شکست خواهد ...

بیشتر بخوانیم
اصول سئو در مقاله نویسی اصول سئو در نویسندگی

زمان مطالعه: 17 دقیقهاصول سئو در نویسندگی (SEO Copywriting) یک روش بهینه‌سازی محتوا برای موتورهای جستجوست که هدف آن جذب مخاطبان هدف و بهبود رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها در نتایج است. ...

بیشتر بخوانیم

آماده یک سرمایه گذاری هوشمندانه روی برند خودتان هستید؟

برای مشاوره با ما مشخصات خود را وارد کنید تا تیم پیام آوا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند.