021 44342032
نرخ کلیک و راه های بهینه سازی آن
زمان مطالعه: 8 دقیقه

نرخ کلیک (CTR) یک اصطلاح است که معمولا توسط بازاریابان کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان ابزار اندازه گیری موفقیت یک کمپین پیشنهاد می شود. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با نرخ کلیک و راه های بهینه سازی آن مقاله زیر را مطالعه کنید.

 

اما CTR دقیقا چیست؟ نام نرخ کلیک خود کاملا توضیح دهنده خودش است، اما اکثر مردم از تعریف میزان کلیک با راست کلیک استفاده نمی کنند. به همین دلیل مهم است قبل از رفتن به اهمیت آن برای جستجوگرها و PPC، از طریق کلیک روی آن تعریف شود. اساسا، CTR محاسبه تعداد کلیک ها بر روی یک آگهی به عنوان یک درصد از تعداد دفعاتی که در نتایج موتور جستجو نشان می دهد.

میزان تبلیغات با نرخ کلیک ، شما را قادر به ارزیابی می کند.

  1. بیشتر بر روی کدام آگهی کلیک می شود؟
  2. کدام آگهی منجر به بیشترین نرخ تبدیل می شود؟
  3. جستجوگرها چقدر تاثیر در تبلیغات شما دارند؟
  4. موفقیت کلی در کمپین شما چقدر است؟

از طریق نرخ های تبلیغات، به مواردی که در نتایج موتور جستجو ظاهر می شوند، که منحصر به فرد نیستند. تبلیغات بنر همچنین CTR اندازه گیری شده است. اما به طور کلی، CTR آنها بالاتر از ۱٪ نیست که کارایی آنها را کاهش می دهد. از این رو، اکثر بازاریاب ها از استفاده از تبلیغات بنر برای SEO و PPC اجتناب می کنند.

حالا که می دانید CTR چیست، بیایید نگاهی به اهمیت آن برای هر دو SEO و PPC بیاندازیم.

چرا CTR برای سئو اهمیت دارد؟

هنگامی که آگهی های شما در نتایج موتور جستجو نشان داده می شود، شما تأثیر زیادی  ایجاد کرده اید. بنابراین، در تئوری، CTR برای جستجوگرها با تقسیم تعداد کلیک ها بر اساس تعداد برداشت ها به عنوان یک درصد محاسبه می شود.

پیش از این، CTR برای سئو به سختی محاسبه می شد. با این حال، گوگل وارد شده و ابزار مورد نیاز را برای نگه داشتن میزان امتیازات کلیک معرفی کرد. این باعث شده است که شما بتوانید از طریق نرخ های تبلیغاتی  برای سئو سایت خود محاسبه کنید.

دلایل اینکه CTR برای سئو مهم است.

seo

  • آرا جستجوگرها

رتبه بندی وب سایت شما برای یک کلمه کلیدی خاص در Google به شدت بستگی به تعداد لینک های ورودی آن دارد. با این حال، شما نباید این واقعیت را فراموش کنید که Google همچنان نتایج ارزیابی جستجوگرها را، زمانی که کسی روی وب سایت شما در نتایج موتور جستجو کلیک می کند، به وب سایت شما منتقل می کند، بررسی می کند. ترکیبی از آراء خارجی و آراء جستجوگر وب سایت شما را به بالاترین رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی اختصاص می دهد. این به سئو شما خیلی کمک می کند.

  • ارزیابی رتبه سایت شما

هر بازاریاب می خواهد وب سایت خود را در اولین صفحه نتایج جستجو برای کلمات کلیدی اصلی نمایش دهد. با این حال، حتی اگر وب سایت شما در صفحه اول قرار داشته باشد، اما به اندازه کافی بر روی آن کلیک نکنند، Google هر دلیلی دارد که شما را پایین می آورد. گاهی اوقات، وب سایت های صفحه دوم و حتی سوم نتایج جستجو هستند، می توانند به سادگی آن را به صفحه اول بیاورند با داشتن میزان بالاتر کلیک سایتشان. سقوط از صفحه اول اصلا برای SEO شما مناسب نیست.

  • هدف کاربر

شما می توانید رفتار افرادی که با کلیک روی تبلیغات خود در نتایج موتور جستجو از طریق CTR، تجزیه و تحلیل کنند. شما می توانید ببینید که کدام تبلیغات بیشترین کلیک را دارند و کدام کلمات کلیدی بهترین نتایج را تولید می کنند. به این ترتیب، می توانید کمپین جستجوگر خود را تغییر دهید تا بیشترین آگهی و کلمات کلیدی که بیشترین کلیک را جذب می کنند اختصاص دهید.

چرا CTR برای PPC اهمیت دارد؟

نرخ کلیک در نرخ تبلیغات کلیکی نقش مهمی را ایفا می کند. فرمول برای محاسبه CTR همان است. اما اهمیت آن برای PPC کاملا متفاوت از SEO است. اساسا، CTR  بازده سرمایه گذاری (ROI) را برای کمپین PPC شما بهبود می بخشد. در اینجا برخی از دلایل اهمیت CTR برای PPC نشان داده شده است:

  • کاهش هزینه هر کلیک

هر چه CTR شما برای یک کلمه کلیدی خاص بالاتر برود،هزینه تبلیغات گوگل شما ارزان تر خواهد شد. به این ترتیب، شما مجبور نیستید تا هر زمان که یک بازدید کننده روی پیوندهای شما کلیک می کنید، مبلغی را پرداخت کنید. این می تواند به میزان پولی که شما در کمپین PPC خود صرف کرده اید کاهش دهد. هزینه های پایین، سودآوری شما را بهبود می بخشد و می توانید از ROI بالاتر لذت ببرید.

  • خریداری کلمات کلیدی ارزان

شما می توانید با بهبود CTR هزینه وب سایت خود را برای یک کلمه کلیدی خاص، کم کنید. هرچه رتبه شما بالاتر از کلمه کلیدی باشد، ارزان تر می توانید آن را بخرید. شما باید این نکته را در نظر بگیرید که بار بعدی گوگل به شما کلمات کلیدی پیشنهاد می دهد. در واقع یک راه برای کاهش هزینه هایی است که شما مجبور به پرداخت گوگل برای آن هستید.

همانطور که می بینید هزینه کمپین PPC شما به میزان قابل ملاحظه ای کاهش خواهد یافت. اگر شما به سادگی میزان کلمات کلیدی خود را بهبود ببخشید. بدست آوردن رتبه بالا برای کلمه کلیدی برای کمپین PPC شما لزوما به این معنا نیست که شما باید هزینه زیادی پرداخت کنید. بنابراین، می توانید ببینید که CTR اهمیت زیادی برای هر دو SEO و PPC دارد. اگر می خواهید کمپین هایتان موفق شوند، بهبود CTR می تواند اولین گام برای رسیدن به آن باشد.

۷ راه جدید برای بهبود CTR شما با استفاده از جستجوی گوگل

ctr

یافتن میزان نرخ کلیک سایت.

قبل از اینکه شما شروع به بهبود CTR خود کنید، باید یک خط پایه را ایجاد کنید. به بخش تجزیه و تحلیل جستجو در سایت خود بروید. نمایش پیش فرض به سادگی نشان می دهد که شما در رتبه بندی (به عنوان مثال، کلمات کلیدی خود) و میزان کلیک های دریافت شده خود در چه رتبه ای قرار دارید. بخش CTR و voila را چک کنید. – شما به طور میانگین میزان CTR برای کلمات کلیدی برتر خود را خواهید دید.
به یاد داشته باشید که اهداف CTR شما به عوامل مختلف متفاوتی بستگی خواهد داشت. CTR برای پرس و جوهای برند ها باید بسیار بالا باشد. اما CTR شما برای کلیدهای کلیدی بیشتر به طور قابل توجهی پایین تر خواهد بود.

اولویت بندی صفحات در معرض خطر سایت.

اکنون که شما پایه کار خود را مشخص کرده اید، اولین اولویت شما باید صفحاتی باشد که بیشتر در معرض خطر لغزش از SERPs هسند. این صفحاتی است که گوگل از موقعیتهای مناسب یا عالی در SERPs برخوردار است، هرچند که در حال حاضر CTR کم است. شما باید بلافاصله اینها را عوض کنید تا بتوانید امتیاز خود را حفظ کنید یا آن را ایده آل کنی

تجزیه و تحلیل صفحات با کارایی بالا.

آیا می خواهید بدانید که چرا صفحات کم کار شما در حال تلاش برای رتبه بندی هستند؟ آنها را در برابر صفحات برنده خود مقایسه کنید، آنهایی که با موقعیتهای بالا و CTR رشد می کنند.

برای تجزیه و تحلیل عادلانه و برنده شدن، اطمینان حاصل کنید که مجموعه های شما از جمله صفحات – وبلاگ ها در مقابل وبلاگ ها، صفحات محصول در مقابل صفحات محصول و غیره مقایسه کنید. در حالی که یک طرح محصول گمشده می تواند تفاوت بین رتبه بندی یک صفحه محصول در صفحه ۲ در مقابل صفحه ۱ باشد، افزودن طرح احتمالا نمی تواند یک پست وبلاگ را که در صفحه ۸ تکرار شده است، بهبود ببخشد.

مقایسه تجربه کاربری تلفن همراه و دسکتاپ.

در حال حاضر در حال حاضر در تمام جهان از تلفن همراه استفاده می کنند. بنابراین فراموش نکنید که CTR تلفن همراه خود را بررسی کنید.

اگر در  Google Search Console بر روی Devices کلیک کنید، به شما می توانید یک نمای کلی از CTR شما را با دستگاه (تبلت، تلفن همراه، دسکتاپ) ارائه می دهد. اما می توانید بر روی منو کشویی کلیک کنید. تا CTR ها را در دستگاه مقایسه کنید و پرس و جو های جداگانه را برای تعیین اینکه چه چیزی باعث می شود که صفحه خاصی برای انجام عملکرد خاصی بر روی موبایل در مقابل دسکتاپ ضعیف باشد.

تایید تمام مراحل طرح شما.

شما باید به طور منظم ازکاربران خود در صفحات مختلف نظرسنجی کنید. که مطمئن شوید طرح شما درست کار می کند یا خیر؟ اگر در صورتی که این کار را نتوانید انجام دهید. Google Search Console یک راه سریع برای تأیید در یک لحظه را فراهم می کند. که مطمئن شود همه چیز به درستی کار می کند.

در تجزیه و تحلیل گوگل، بر روی منو کشویی کلیک کنید. سپس نتایج غنی را انتخاب کنید. تمام صفحات شما با طرح باید در اینجا نشان داده شود. لیستی از آنها را نگهدارید و با هر تغییر جدیدی در سایت آن را چک کنید تا هیچ چیز تغییر نکند.

competitors

مقایسه سایت خود با رقیبانتان.

اگر در کل در حال از دست دادن رتبه خود هستید، تنها دلیل این است که در سایت خود ناکارآمد هستید. نگاهی به رتبه بندی هرکسی که بالاتر از شماست، کنید و ببینید که چه کاری انجام می دهند که با شما متفاوت است. از آنها ایده بگیرید.

اندازه گیری کار.

در نهایت، هر SEO ارزش نمره خود را می داند برای اندازه گیری نتایج خود، حداقل یک ماه، به عقب برگردید و کار خود را بررسی کنید. ۳۰ روز قبل و بعد از تغییرات خود مقایسه کنید تا ببینید که چگونه بر CTR شما تأثیر گذاشته است.

برای بدست آوردن نرخ کلیک و راه های بهینه سازی آن با مشاوران ما در تماس باشید.

 

نکات پایانی

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت  طراحی سایت فروشگاهی  و  طراحی سایت شرکتی را مطالعه کنید. همچنین صفحه خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.

همچنین سئو سایت برای موتورهای جست و جو و  تبلیغات گوگل از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران ،تبلیغات گوگل و سئوسایت را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد.

به این مقاله امتیاز دهید:
اشتراک گذاری این مطلب
منبع:
منبع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عوامل تاثیرگذار بر قیمت سئو عوامل تاثیرگذار بر هزینه سئو

زمان مطالعه: 11 دقیقهشما عوامل تاثیرگذار بر هزینه سئو را باید با تمام جزئیات آن بشناسید تا بتوانید تصمیم درستی برای انتخاب پکیج مناسب بگیرید. داشتن وب‌سایت با رتبه ...

بیشتر بخوانیم
سئوی وب اپلیکیشن سئوی سایت‌های وب اپلیکیشن

زمان مطالعه: 13 دقیقهسئو (SEO) برای سایت‌ها و وب‌اپلیکیشن‌ها بسیار حیاتی است. شما بهترین وب‌اپلیکیشن‌ها را طراحی کنید، ولی اگر روی سئو کار نکنید، پروژه‌تان محکوم به شکست خواهد ...

بیشتر بخوانیم
اصول سئو در مقاله نویسی اصول سئو در نویسندگی

زمان مطالعه: 17 دقیقهاصول سئو در نویسندگی (SEO Copywriting) یک روش بهینه‌سازی محتوا برای موتورهای جستجوست که هدف آن جذب مخاطبان هدف و بهبود رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها در نتایج است. ...

بیشتر بخوانیم

آماده یک سرمایه گذاری هوشمندانه روی برند خودتان هستید؟

برای مشاوره با ما مشخصات خود را وارد کنید تا تیم پیام آوا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند.