021 44342032
سئو تکنیکال چیست؟
زمان مطالعه: 5 دقیقه

سئو تکنیکال به مجموعه اقداماتی بر روی سایت شما اشاره دارد که توسط کدنویسان حرفه ای و متخصص در جهت بهینه سازی کدهای داخلی سایت شما و بهبود رتبه در نتایج متورهای جست و جو انجام می شود. در این مقاله به زوایای مختلف اجرایی در یک پروژه سئو تکنیکال اشاره هایی می کنیم.

قبل از هر چیز بگذارید یک تعریف از سئو داشته باشیم. سئو به مجموعه فرآیندهایی اشاره دارد که در نهایت به افزایش ترافیک وبسایت به صورت ارگانیک منجر می شود. در ادبیات کلی کارشناسان سئو این حرفه به دو بخش کلی سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم می شود. بنابراین می توان سئو فنی را زیر مجموعه سئو داخلی در نظر گرفت که اقداماتی را سمت سرور و کدهای سایت انجام می دهد تا در نهایت سرعت سایت بهبود یابد و خزنده های گوگل را مجاب کند که وبسایت شما یک وبسایت موثر و غنی به حساب می آید. در میان سئو کاران توجه ویژه ای به محتوا و لینک سازی های داخلی و خارجی صورت می گیرد اما به هیچ عنوان نباید از موارد سئو تکنیکال برای موفقیت نهایی غافل شوید. سئو تکنیکال

مهمترین فاکتورهای سئو تکنیکال

 استفاده از SSL و HTTPS 

امنیت وبسایت مهمترین فاکتور سئو فنی است. حتی اگر هیچ موتور جست و جویی برای صاحب سایت مهم نباشد بازهم امنیت یک وبسایت یکی از مهمترین فاکتورها برای مخاطبان به حساب می آید. SSL  یا به تعبیری لایه سوکت های امن یک تکنولوژی جدید است که لینک های کدگذاری شده میان وب سرور و مرورگر کاربران نهایی ایجاد میکند. وبسایت هایی که ابتدای آدرس آنها HTTPS قرار گرفته است از پروتکلSSL در وبسایت خود استفاده کرده اند. این موضوع از سال ۲۰۱۴ برای سئو کاران درست زمانی که گوگل اعلام کرد انتظار دارد همه وبسایت ها از SSL استفاده کنند بیش از گذشته مهم شد و امروز تقریبا هر سایتی که به فکر رقابت برای دست یابی به رتبه های برتر گوگل هست باید این پرتکل امنیتی را رعایت کرده باشد.

موبایل فرندلی بودن سایت

نزدیک به ۶ سال است که گوشی های هوشمند تمام دنیای ما را تغییر داده اند. بهبود سرعت اینترنت تلفن های همراه و فراگیر شدن تبلت، گوشی هوشمند و دیگر تکنولوژی های اینترنت همراه باعث شده است که وبسایت ها ملزم شوند در هر وسیله ای نمایش واضح و شفافی به کاربران ارائه دهند. وبسایت های قدیمی ممکن بود در مانیتور کامپیوتر خانگی به درستی به نمایش درآید اما در تلفن همراه نوشته های آن از هم گسیخته شوند. چنین اتفاقی برای برند شما مانند یک سم محلک عمل می کند و چون وبسایت شما ریسپانسیو نیست، باید قید کسب رتبه برتر در گوگل را بزنید.

بهینه سازی سرعت سایت

  • استفاده از یک ارائه‌دهنده DNS سریع
  • کاهش درخوست‌های HTTP با استفاده از اسکریپت‌ها و افزونه‌های لازم
  • استفاده از استایل‌‌شیت CSS به جای چندین استایل‌شیت یا اینلاین CSS – کدهایی که به مروگر وب‌سایت می‌گوید سایت شما را چطور نمایش دهد
  • مطمئن شوید تصاویر شما بدون افت کیفیت کمترین حجم ممکن را داشته باشند.
  • فشرده‌سازی صفحات وب (می‌توانید از ابزاری به نام GZIP استفاده کنید).
  • کاهش و فشرده‌سازی کدهای سایت، کم کردن فضاهای غیرضروری، شکست خطوط یا تورفتگی‌ها در HTML، CSS و JavaScript

ساخت نقشه سایت یا سایت مپ

نقشه سایت یک فایل با فرمت XML است که به موتورهای جست و جو کمک می کند درک درستی از وبسایت شما داشته باشند. به عبارتی نقشه سایت به موتورهای جست و جو مکان هر صفحه را به طور دقیق معرفی می کند.

این فایل حاوی اطلاعات مفیدی از هر صفحه سایت است که شامل موارد زیر می‌شود:

  • آخرین باری که روی یک صفحه تغییراتی اعمال شده است.
  • اولویت‌های سایت شما چیست.
  • هر چند وقت یک بار به‌روزرسانی می‌شود.

سئو تکنیکال

فعال کردن قابلیت AMP برای نمایش بهتر در موبایل

AMP یک روش برای بهبود سرعت انتقال محتوا بر روی دستگاه های موبایل است. این قابلیت از طریق کدهای خاص به نام AMP HTML در گوگل پشتیبانی می شود. به طور کلی نسخه AMP صفحات وبسایت شما در سرورهای گوگل ایندکس می شود و با سرعت بیشتری بر روی دستگاه های موبایل بارگذاری می شود. این کار به وسیله نمایش خام محتوا و کدها به صورت متنی انجام می شود و با غیر فعال کردن نظرات، فرم ها و اسکریپت ها باعث می شود که سرعت بارگذاری صفحات وبسایت شما افزایش یابد.

 استفاده از اسکیما SCHEMA برای صفحات مختلف سایت

کد های اسکیما داده هایی ساختار یافته هستند که به شما با اضافه کردن این کدها به وبسایت خود به موتورهای جست و جو کمک می کنید درک بهتری از محتوای وبسایت شما داشته باشند. این قابلیت باعث می شود که نتایج بهتری به کاربران نهایی موتورهای جست وجو نمایش داده شود. برای مثال شما می توانید صفحات داخلی مشابه را با یک ساختار کدینگ مشابه به سرچ کنسول گوگل معرفی کنید تا گوگل بداند تیتر ها، عکس ها و متون در کجای صفحه قرار گرفته است.

 فایل ROBOTS.TXT

یکی از مهمترین بخش های سئو تکنیکال تنظیم فایل robots.txt به حساب می آید. فایل robots.txt در واقع یک نسخه متنی ساده هست که بر روی هاست شما آپلود می شود تا خزنده های موتورهای جست و جو از طریق آن بفهمند که کدام بخش های سایت شما را خزش کنند. برای نوشتن فایل robots.txt دستورات مشخصی وجود دارد و توصیه ما این است که تنظیم این فایل را به یک متخصص واگذار کنید.

بردکرامپ (Breadcrumb) یا نشانگر صفحات

یکی از جدیدترین موارد در چک لیست سئو تکنیکال مربوط به بردکرامب است. احتمالا بالای هر صفحه وب که وارد می‌شوید دیدید مسیر صفحه مشخص شده است. به عنوان مثال گوشی موبایل > سامسونگ > گلکسی S20. هر بخش از این آدرس دارای لینک است و نه‌تنها به کاربر می‌گوید که در کدام صفحه است، بلکه به موتورهای جستجو می‌گویند که سایت شما چه ساختاری دارد و چطور تجربه خوبی برای کاربر فراهم می‌کنید.

نکته پایانی

شرکت پیام آوا با ده سال تجربه در زمینه طراحی و سئو سایت تا موفقیت شما در رتبه های برتر گوگل در کنار شما خواهد بود. اگر وبسایت خود را طراحی کرده اید اما با مشکلاتی فنی در مدیریت آن روبرو هستید می توانید با یک تماس ساده از خدمات سئو و بهینه سازی وبسایت در شرکت پیام آوا بهره مند شوید و اگر هنوز برای خود سایتی طراحی نکرده اید پیشنهاد می کنم هر چه سریعتر برای حضور قدرتمند در فضای مجازی اقدام به طراحی سایت اختصاصی برای کسب و کار خود کنید. ما منحصر به فرد ترین و خلاق ترین طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت فروشگاهی را به شما عرضه می کنیم.

پیام آوا حرفه ای ترین شرکت طراحی سایت تهران.

 

به این مقاله امتیاز دهید:
اشتراک گذاری این مطلب
منبع:
منبع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عوامل تاثیرگذار بر قیمت سئو عوامل تاثیرگذار بر هزینه سئو

زمان مطالعه: 11 دقیقهشما عوامل تاثیرگذار بر هزینه سئو را باید با تمام جزئیات آن بشناسید تا بتوانید تصمیم درستی برای انتخاب پکیج مناسب بگیرید. داشتن وب‌سایت با رتبه ...

بیشتر بخوانیم
سئوی وب اپلیکیشن سئوی سایت‌های وب اپلیکیشن

زمان مطالعه: 13 دقیقهسئو (SEO) برای سایت‌ها و وب‌اپلیکیشن‌ها بسیار حیاتی است. شما بهترین وب‌اپلیکیشن‌ها را طراحی کنید، ولی اگر روی سئو کار نکنید، پروژه‌تان محکوم به شکست خواهد ...

بیشتر بخوانیم
اصول سئو در مقاله نویسی اصول سئو در نویسندگی

زمان مطالعه: 17 دقیقهاصول سئو در نویسندگی (SEO Copywriting) یک روش بهینه‌سازی محتوا برای موتورهای جستجوست که هدف آن جذب مخاطبان هدف و بهبود رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها در نتایج است. ...

بیشتر بخوانیم

آماده یک سرمایه گذاری هوشمندانه روی برند خودتان هستید؟

برای مشاوره با ما مشخصات خود را وارد کنید تا تیم پیام آوا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند.