021 44342032
راهنمای انتخاب بهترین هاست
زمان مطالعه: 6 دقیقه

برای خرید بهترین هاست لازم است که به یکسری موارد توجه ویژه ای شود. اگر قصد راه اندازی یک وب سایت دارید، باید بدانید که انتخاب یک هاست خوب و اعتماد به شرکت هاستینگ مناسب، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای این منظور باید فاکتورهایی را مدنظر قرار دهید. ابتدا لازم است که با تعریف هاستینگ، انواع هاست و هاست مناسب برای نیاز های مختلف را بشناسید.

وب هاستینگ چیست؟

سرویس وب هاستینگ شامل سرورهایی است که خانه وب سایت ها می شوند و پلتفرم هاستینگ را برای هر سایت ایفا می کنند. زمانی که شما یک قرارداد سالانه یا ماهانه برای هاست می بندید، در اصل فضایی را از سرور اجاره می کنید تا تمام اطلاعات مورد نیاز را بر روی این فضا قرار دهید و مردم این اطلاعات را مشاهده کنند. سرویس های هاستینگ در قیمت های مختلفی در دسترس هستند. بهترین ارائه دهنده سرویس هاستینگ، سرویسی است که به نیازهای اساسی شما بر اساس بودجه ای که دارید، پاسخ مناسبی دهد.

چگونه بهترین شرکت هاستینگ را انتخاب کنیم؟

این مورد را به خاطر داشته باشید که همواره رقابت بین سرویس های ارائه دهنده هاست وجود دارد و شما با گزینه های مختلفی روبرو هستید. فاکتورهای مختلفی برای انتخاب شرکت هاستینگ وجود دارد. نوع خدماتی که شرکت هاستینگ ارائه می دهد، نظرات کاربران، رنکینگ شرکت که توسط سازمان های مختلفی مشخص می شود و برخی موارد دیگر، مشخص می کنند که شرکت هاستینگ به چه صورت است.

همچنین برای خرید هاست، باید بدانید که انواع مختلفی از وب هاستینگ ها در دسترس هستند که قیمت های مختلفی دارند و نیاز است که با توجه به نیاز خود، یکی از آن ها را انتخاب کنید. متاسفانه به دلیل نوسانات قیمت دلار و قیمت های سرویس های ارائه دهنده هاستینگ، نمی توان قیمت مشخصی برای هر یک از شرکت ها و سرویس ها ارائه داد.

طریقه کار هاست

تعاریف اساسی مورد نیاز برای خرید هاست

زمان خرید هاست با اصطلاحات و کلمات مختلف و انواع هاست ها روبرو می شوید که بهتر است قبل از هر اقدامی با انواع هاستینگ ها آشنا شوید.

هاست ابری

هاست ابری یک گزینه عالی است برای مواقعی که شما نیاز به فضای زیادی دارید و به شما این اجازه را می دهد که از سیستم ابری استفاده کنید. هاست ابری مزایای بیشماری دارد که از آن جمله می توان به منابع تضمینی سرور، ذخیره اطلاعات اضافی و رشد نامحدود سایت اشاره کرد.

هاست ای کامرس

هاست ای کامرس یکی از گزینه های محبوب نزد کسب و کار های آنلاین است. به علاوه برای اینکه بتوانید یک سایت تجارت الکترونیک را راه اندازی کنید، سرویس های ارائه دهنده هاست به شما پیشنهاد می دهند که هاست سایت خود را همراه با یک سرور ایمیل و یا امکانات دیگر تهیه کنید. برای طراحی سایت فروشگاهی احتمال دارد که این نوع هاست به متقاضی پیشنهاد شود.

هاست ریسلر

هاست ریسلر برای افرادی که علاقه مند به استفاده از هارد درایو و پهنای باند به هاست سایت خود هستند، گزینه ای عالی است. برای این کار هاست ریسلر نیاز به خریداری یک سرویس هاست دارد و بعد آن هاست را به مشتریان بالقوه به قیمت جزئی تر و به صورت جداگانه به فروش می رساند.

هاست وردپرس

هاست وردپرس یک پلتفرم ایده آل برای افرادی است که قصد دارند سایت سفارشی بسازند. هاست وردپرس در بین مشتریانی که از وردپرس برای طراحی سایت خود استفاده می کنند، یک هاست شناخته شده و محبوب است. این افراد از تمپلیت ها، پلاگین ها و ویجت هایی برای طراحی سایت وردپرس خود بهره می گیرند. برای هاست هم می توانند از هاست وردپرس استفاده کنند.

هاست های مشارکتی

هاست های مشارکتی پایه ای ترین و ارزان ترین برنامه در دسترس است. هاست های مشارکتی هر آنچه را که برای کسب و کار های کوچک و شخصی تان نیاز دارید، در اختیارتان قرار می دهند در حالی که همان سرور را با افراد و منابع دیگر هم شریک می شوند. بنابراین اگر سایت شما رشد کرد، احتمالاً نیاز به برنامه دیگری خواهید داشت و نیاز به تغییر هاست خواهد بود.

هر سایتی نیاز به یک شرکت هاستینگ دارد تا سرورهایی را در اختیار وی قرار دهند و به سایت قدرت ببخشند. در ادامه مقاله قصد داریم به 4 اقدام اساسی که برای انتخاب هاست نیاز دارید، بپردازیم.

بهترین سرور

اقدامات اساسی برای انتخاب هاست

1- مشخص کردن نیاز های وب سایت

در ابتدا باید برنامه خود را مشخص کنید و بدانید که از وب سایت تان چه انتظاراتی دارید. یک هاست مناسب از همه پلتفرم ها یا ابزارهایی که برای طراحی سایت نیاز دارید، باید پشتیبانی کند و فضای ذخیره سازی مناسب، سرعت و ایمنی لازم را در فراهم کند. برای مثال آیا نیاز به محاسبه آنلاین پرداختی ها دارید؟ آیا برای نوشتن بلاگ و ساخت گالری عکس نیاز به سایت دارید؟

2- بررسی ساختار سایت

آیا در حال طراحی سایت شخصی خودتان هستید یا یک سایت برای آموزش؟ آیا نیاز به دسته بندی خدمات سایت دارید؟ بسیاری از سرویس های طراحی سایت، سرویس هاستینگ را هم ارائه می کنند. این مورد به شما این امکان را می دهد که سایت خود را بالا بیاورید و از خدمات هاستینگ هم به عنوان بخشی از پکیج استفاده کنید. اگر طراحی سایت از خدمات هاستینگ جدا باشد، می توانید هاست را از شرکت های دیگر تهیه کرده و سایت را به صورت جداگانه طراحی و راه اندازی نمایید.

3- انجام تحقیقات برای هاستینگ خوب

زمانی که نیاز های خود را از سایت و خدماتی که نیاز دارید، مشخص کردید، زمان تحقیق درباره شرکت های هاستینگ می رسد. راهنمای خرید بهترین هاست در این مقطع به کار شما می آید. البته نیاز است که به نیاز های حال حاضر و نیاز های آینده برنامه کسب و کار خود هم فکر کنید. احتمالاً به چند گزینه برای هاست می رسید که نیاز است از بین آن ها انتخاب هوشمندانه ای انجام دهید.

4- مقایسه فاکتورهای کلیدی هاست ها

  • قیمت ثبت نام و تمدید هاست: علاوه بر هزینه ثبت نام، هزینه تمدید را هم مدنظر داشته باشید.
  • نیازهای فنی: شرکت هاستینگ و شرکت طراحی سایت تمامی نیاز های سایت شما را باید مدنظر قرار دهند. همچنین نیازهای بلاقوه ای که در آینده ممکن است به آن ها بر بخورید، باید مدنظر قرار گیرد.
  • مدیریت تنظیمات و کاربری آسان: بروزرسانی محتوای سایت توسط یک متخصص حرفه ای انجام می گیرد و یا توسط یک محتوانویس؟ این مورد باید بررسی شود.
  • خدمات پشتیبانی: چقدر نیاز به یک پشتیبانی 24 ساعته و هفت روز هفته است؟ کدام یک از راه های ارتباطی راحت تر است؟ با ایمیل، تلفن یا چت؟
  • سفارشی سازی: آیا می توان سفارشی سازی را ایجاد کرد و بروزرسانی های لازم را به دلخواه انجام داد؟
  • زمان آنلاین شدن سایت: سرعت آنلاین شدن سایت چقدر است؟
  • قوانین فسخ قرارداد: این قوانین هم نیاز به بررسی دارند.

نتیجه گیری

زمانی که شرکت هاستینگ مورد نظر خود را انتخاب کردید، یک قدم به راه اندازی سایت خود نزدیک می شوید. ما در این مقاله به تعریف هاستینگ و انواع هاست ها پرداختیم و در آخر به فاکتورهایی که برای انتخاب هاست باید به آن ها توجه کنید، اشاره کردیم تا بتوانید بهترین تصمیم گیری را داشته باشید.

درباره 10 هاست برتر ایرانی بیشتر بخوانید.

بهره گیری از منابع زیر:

https://www.cnet.com/tech/services-and-software/best-web-hosting/
https://domains.google/learn/how-to-choose-a-web-host-in-4-steps/

به این مقاله امتیاز دهید:
اشتراک گذاری این مطلب
منبع:
منبع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

چت بات چت بات چیست؟ + مزایا و معایب و کاربردها

زمان مطالعه: 5 دقیقهاحتمالا ایده چت بات شما را وسوسه کرده است و قصد دارید درباره آن، اطلاعاتی کسب کنید. لازم است که درباره مزایا و معایب چت بات ...

بیشتر بخوانیم
هاست در ایران 10 هاست برتر ایرانی در سال 1401

زمان مطالعه: 5 دقیقهخدمات میزبانی وب یکی از موارد ضروری برای راه اندازی هر وب سایت است. گزینه های زیادی در بین شرکت های هاست ایرانی وجود دارد. شما ...

بیشتر بخوانیم
انتخاب نام دامنه 11 راهنمایی برای انتخاب نام دامنه مناسب

زمان مطالعه: 7 دقیقهبه نظر شما کدام یک سخت تر است؟ انتخاب نام فرزند یا نام دامنه برای سایت؟ برای انتخاب نام فرزندتان می توانید از منابع مختلفی ایده ...

بیشتر بخوانیم

آماده یک سرمایه گذاری هوشمندانه روی برند خودتان هستید؟

برای مشاوره با ما مشخصات خود را وارد کنید تا تیم پیام آوا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند.