021 44342032
زمان مطالعه: 8 دقیقه

برای چند ماه گذشته، من یک طراحی سایت به عنوان یک سرویس (SaaS) ساخت، و در سراسر روند توسعه ما متوجه شدیم که یک ابزار قدرتمند Slack (یا چت گروهی به طور کلی) می تواند برای نظارت بر کاربر و رفتار کاربردی. پس از کمی ادغام، نمایش واقعی در طراحی وب سایت ما ارائه شده است که قبلا وجود نداشت، و این بسیار ارزشمند بود که من نمی توانم کمک کنم اما این نمایش و گفتن را بنویس.

این همه با بازدید از یک راه اندازی کوچک در دنور، کلرادو آغاز شد. در طول سفر من، هر چند دقیقه یک گوشه ای از دفتر را شنیدم که “دینگ” ظریف و دلربا را می شنود. هنگامی که من برای بررسی این سر و صدای عجیب و غریب رفتم، متوجه شدم یک زنگ سرویس به Raspberry Pi متصل شده است، با یک چکش فلزی کوچک متصل به مدار چاپی. همانطور که معلوم شد، Pi از طرف سرور تیم پیام دریافت کرد و هر بار که یک مشتری جدید ثبت نام کرد، این چکش کوچک را در زنگ چرخاند.

من همیشه فکر می کردم که یک انگیزه بزرگ برای تیم بود و من فکر کردم چگونه می توانم از چت تیمی برای رسیدن به یک تجربه مشابه استفاده کنم.

از آنجایی که ما قبلا از Slack برای چت تیم استفاده می کردیم و به همین دلیل API دارای زیبایی مستند شده بود، این انتخاب واضح برای آزمایش بود.

 

تنظیم شل

اولا، ما باید یک “URL webhook” را از Slack بدست آوریم تا برنامه نویسی پیامها را به کانال Slack ما ارسال کند.

حالا که ما یک URL webhook داشتیم، زمان برای ادغام پیام های Slack در برنامه Node.js ما بود. برای انجام این کار، من یک نرمافزار Node.js را به نام node-slack پیدا کردم.

 

 

پیگیری ثبت نام

اولین سفارش کسب و کار، دستیابی به تساوی سرویس زنگ بود. من پاسخ موفقیت تماس تابع ثبت نام کاربر را قرار دادم و این کد را اضافه کردم:

اکنون، وقتی کسی ثبت نام کرد، ما این پیام را دریافت کردیم:

 

 

حتی از بین می رود! این یک شروع خوب بود، و به من این را داد که احساس دلتنگی را به دست می آورد، اما باعث تشنگی بیشتر شد.

 

 

 

شیرجه رفتن عمیق تر

همانطور که کنجکاوی من با هر دینگ رشد کرد، من شروع به تعجب چیزهایی مانند، اگر شکست یک کاربر جدید ایجاد شد چه؟ اگر یک کاربر ثبت نام کرد، وارد سیستم شوید، اما فرآیند آپدیت را کامل نکردید؟ نتیجه کارهای برنامه ریزی شده ما چیست؟ در حال حاضر که زمینه کار بود، پاسخ دادن به این سوالات یک تکه کیک بود.

 

نظارت بر استثنا و خطاهای بحرانی در انتهای پایان

یکی از مهمترین اشتباهاتی که ما میخواستیم در مورد آن بدانیم این بود که آیا ایجاد یک کاربر جدید شد. همه چیزهایی که ما مجبور به انجام آن بودیم callback error در تابع ثبت نام کاربر بود.

 

نظارت بر مالیات

بعدا، می خواستم وقتی یک رویداد مالی در برنامه اجرا می شد، یک اعلان ارسال کنم. از آنجا که محصول SaaS ما با Stripe ادغام شده است، ما یک نقطه پایانی Webhook ایجاد کردیم که هنگامی که افراد برنامه خود را ارتقا می دهند، طرح خود را کاهش می دهند، اطلاعات خود را پرداخت می کنند، اطلاعات پرداخت را تغییر می دهند و بسیاری از رویدادهای مرتبط با پرداخت اشتراک، همه آنها به چرت زدن:

 

نظارت بر رفتار کاربر در قسمت جلو

در قسمت جلویی چند مورد وجود داشت که در آن ما می خواستیم رفتار کاربر را به شیوه ای که نتوانستن آن را فراهم می کرد، درک کنیم، بنابراین یک نقطه پایانی برای ارسال پیام های Slack به طور مستقیم از قسمت جلویی ایجاد کردیم. از آنجاییکه URL Sloke webhook ما در پشت نقطه پایانی POST محافظت می شود، از طریق یک نقطه پایانی، خطر ابتلا به ارسال پیام های Slack به تیم ما را افشا کرد.

 

نظارت بر کارهای برنامه ریزی شده

یکی از چیزهای جالب برای دیدن در Slack نتیجه کارهای برنامه ریزی شده است. محصول SaaS ما، وظایف را برای اطلاع رسانی به مردم در مورد عملکرد وب سایت خود (خدمات اصلی ما)، برای ارسال ایمیل های معاملات، برای تمیز کردن پایگاه داده و چند چیز دیگر اجرا می شود. شلیک و نتایج این وظایف یک پیام به Slack ارسال می کند:

 

درخواست این مفهوم به درخواست شما

مطالعه موردی فوق یک نمونه عملی از آنچه که ما برای نظارت بر برنامه و سرویس GoFaster.io انجام دادیم. این برای ما فوق العاده است، اما چگونه این مفهوم به برنامه های بزرگ که صد ها، و شاید حتی هزاران، از پیام ها در هر روز ارسال می شود، چگونه است؟ همانطور که می توانید تصور کنید، این به سرعت تبدیل به یک Slackbot که گرگ گریه “وضعیت، و ارزش در سر و صدا از دست داده است.

 

همه اعلانها را به همان اندازه درمان نکنید

برخی از اعلان ها از دیگران اهمیت بیشتری دارند و اهمیت با توجه به کارمند و نقش آنها متفاوت است. به عنوان مثال، برنامه های کاربردی توسعه و فناوری اطلاعات (DevOps) مردم تنها ممکن است در مورد پیام های سرور مراقبت، در حالی که مردم خدمات به مشتریان بیشتر در مورد آنچه که با کاربران انجام می شود.

کانال ها می توانند توسط هرکسی ایجاد شوند که به سازمان شما عمومی یا خصوصی می باشند و با هرکسی به اشتراک گذاشته می شوند. هنگامی که شما به یک کانال مشترک شده اید، می توانید کنترل کنید که فعالیت های این کانال شما را هشدار می دهد. آیا پیام جدیدی در کانال دینگ وجود دارد؟ آیا گوشی شما نیز هشدار می دهد؟ آیا کانال را فقط جسارت می کند؟ همه اینها را می توان برای هر کانال توسط هر عضو تیم به تناسب نیازهای خود کنترل کرد.

 

نتیجه

با در نظر گرفتن این ایده برای چند ماه ساخته شده و نتایج را هضم کرده ایم، ما متوجه شدیم که این یک برنامه ارزشمند برای برنامه ما است. بدون آن، ما احساس ناخوشایندی در مورد آنچه را که با سرویس انجام می شود احساس می کنیم و باید از طریق داشبورد دستیابی اطلاعات مشابه را به دست بیاوریم، و یا درخواست های پایگاه داده، کار سختی است.

هر برنامه و پایگاه کاربر متفاوت است، به این معنی که این مفهوم را نمی توان در یک سرویس ساخته و به توده ها عرضه کرد. به منظور ارزشمند بودن، نیاز به یک سرمایه گذاری کوچک از زمان و منابع برای عمیق در برنامه شما است. پس از پایان کار، سرمایه گذاری در قالب وابستگی تیم خود به درخواست شما و کاربران آن پرداخت می شود.

در نتیجه، خلاصه ای از مزایای استفاده از چت تیمی برای نظارت بر درخواست شما:

 

  1. به دست آوردن چشم انداز تازه در رفتار کاربر و سرور

داشتن یک فید زنده در زمان واقعی معیارهایی که بیشتر به شما و کسب و کار شما اهمیت می دهد، به شما نزدیک می شود که به چه کاربران انجام می دهید و نحوه پاسخگویی به سرور، به شما متصل می شود.

  1. وقتی که چیزها شکست خورده سریع عمل کنند

شما قادر به واکنش سریعتر از همیشه خواهید بود. شما در مورد خرابی ها در همان زمان کاربران خود می دانید. شما می توانید بلافاصله به نقطه نهایی شکست، اتصال به پایگاه داده از دست رفته یا حمله DDoS واکنش نشان دهید.

  1. ارائه خدمات منحصر به فرد مشتری

رسیدن به آن مشتری که فقط حساب کاربری خود را غیر فعال کرده است تا به آنها تخفیف دهد، به لطف شخصی به مشتریانی که به روزرسانی شده اند، یا فقط به دنبال پیگیری با مردم برای درک اهداف خود هستند. وقتی می دانید که کاربران چه کار می کنند و زمانی که آنها آن را انجام می دهند، شما به راحتی می توانید فهمید که چرا.

  1. وابستگی تیم به برنامه باعث می شود تا شما کارآیی بیشتری داشته باشید

هنگامی که تیم شما در همان صفحه با برنامه قرار دارد، همکاری می تواند بر روی حل مشکلات در زمانی که آنها بوجود می آیند، به جای تلاش برای کشف آنچه رخ داده است، جایی که اتفاق افتاده است یا اینکه چه اتفاقی افتاد.

  1. اطلاعیه ها و کانال ها می توانند با درخواست شما مقیاس پذیر باشند

همانطور که برنامه و تیم شما رشد می کند، نظارت بر شما نیاز دارد. Slack کار بسیار خوبی را به شما می دهد تمام کنترل های مجوز و اطلاع رسانی لازم برای اطمینان از اینکه اطلاعات درست به افراد مناسب می رسد.

  1. جستجو قدرتمند است

با وارد کردن یک نام کاربری در پیام های Slack، می توانید هر خطایی، پیام موفقیت یا رویداد ای که کاربر هنگام ایجاد تعامل با طراحی سایت خود، به سادگی با جستجوی نام کاربری خود در Slack، پیگیری کند. فقط می دانم که، با یک حساب Slack رایگان، این محدود به آخرین 10،000 پیام است.

 

امیدوارم شما این مفهوم را مفید بدانید و من دوست دارم داستان های دیگر از تیم هایی را که فرم های مشابه نظارت را اجرا کرده اند یا فقط راه های جالب دیگری برای استفاده و ساخت آن داشته باشم.

سخن پایانی

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت  کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت   طراحی سایت فروشگاهی  و  طراحی سایت شرکتی را مطالعه کنید. همچنین صفحه خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.

سئو سایت برای موتورهای جست و جو و همچنین  تبلیغات گوگل  از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد. بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است.

 

به این مقاله امتیاز دهید:
اشتراک گذاری این مطلب
منبع:
منبع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

امنیت سایت راهکارهایی برای بهبود امنیت سایت

زمان مطالعه: 6 دقیقههر سایت یا فروشگاه آنلاین باید همواره اصول امنیتی را رعایت کند، زیرا امنیت نقش حیاتی در پایداری کسب و کار و بهبود تجربه کاربری مشتریان ...

بیشتر بخوانیم
توسعه وب سایت چیست توسعه وب چیست و انواع آن

زمان مطالعه: 5 دقیقهتا به حال، شاید به این سوال برخورده باشید که توسعه وب به چه معناست و چه تفاوت‌هایی بین توسعه‌دهنده Front End و Back End وجود ...

تفاوت بین طراحی سایت و توسعه وب تفاوت بین طراحی سایت و توسعه وب

زمان مطالعه: 14 دقیقهطراحی سایت و توسعه وب دو بخش مکمل در ساخت و توسعه یک وب‌سایت هستند، اما هر یک وظایف و تخصص‌های متفاوتی دارند. ما در این ...

بیشتر بخوانیم

آماده یک سرمایه گذاری هوشمندانه روی برند خودتان هستید؟

برای مشاوره با ما مشخصات خود را وارد کنید تا تیم پیام آوا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند.