021 44342032
ارز اتریوم چیست
زمان مطالعه: 5 دقیقه

زمانی که بیت کوین در سال 2009 لانچ شد، نظر خیلی از افراد را به خود جلب کرد. یکی از این افراد آقای ویتالیک بوترین برنامه نویس است که بعداً اتریوم را به همراهی فردی دیگر در سال 2014 لانچ کرد. ما در این مقاله نگاهی جزئی تر به ارز دیجیتال اتریوم می اندازیم و به نحوه خریدن، دلیل خرید این ارز و … اشاره خواهیم کرد.

اتریوم چیست؟

اتریوم یک نرم افزار بر پایه بلاک چین است که بر پایه قرارداد هوشمند عمل می کند. اتریوم یک منبع باز است و از دومین ارز دیجیتال شناخته شده در جهان با نام اتر حمایت می کند. اتریوم قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن هایی که روی بلاک چین فعالیت می کند را فعال می کند تا بدون کلاه برداری، کنترل یا دخالت اشخاص ثالث، فعالیت داشته باشند. اتریوم همچنین یک زبان برنامه نویسی است که به دولوپر ها کمک می کند تا اپلیکیشن های توزیعی را بسازند. یکی از پروژه های عظیم اتریوم، همکاری با مایکروسافت برای سرویس مایکروسافت آزور است، که دولوپرها و مشتریان شرکت ها را قادر می سازد در یک سرویس بر پایه ابری فعالیت داشته باشند.

اتریوم به دو بلاک چین مختلف در سال 2016 تقسیم شده است؛ با نام اتریوم و اتریوم کلاسیک. این کار به دلیل یک حمله سایبری و هک بود که آن سال باعث شد هکر مبلغ کلانی به مقدار 50 میلیون دلار به جیب بزند. هکر مربوطه از پروژه اشخاص ثالث و DOA ( قرارداد هوشمند بر پایه پلتفرم اتریوم ) سوء استفاده کرده بود. اتریوم در حال حاضر دومین ارز دیجیتال موجود در بازار است. هدف اتریوم اصلاح طرز استفاده از پروسه اپلیکیشن هاست.

چگونه از اتریوم استفاده می کنند؟

بلاک چین غیر متمرکز است زیرا دفتر کل عمومی آن در یک مکان واحد ذخیره نشده است. دفتر کل عمومی بلاک چین در هزاران کامپیوتر داوطلب در سراسر جهان ذخیره شده است. هر کدام از این کامپیوتر ها یک نود نامیده می شوند. تائید این اطلاعات که در بلاک چین ذخیره شده اند، شامل بیش از نیمی از نود هاست، قبل از اینکه درستی آن ها تائید شود. کریپتوگرافی برای نگهداری معاملات در شبکه بلاک چین مورد استفاده قرار می گیرند تا امنیت سیستم را تضمین و معاملات را تائید کنند.
کامپیوترها برای حل مسائل سخت ریاضی مورد استفاده قرار می گیرند تا به تائید معاملات کمک کنند و بلاک های جدیدی در این زنجیره وارد کنند.

اتر همانند تمام ارزهای دیجیتال، می تواند در معاملات مالی به عنوان ارز دیجیتال مورد استفاده قرار گیرد. هدف اتریوم ایجاد یک سیستم است که به کاربران این امکان را بدهد که کنترل بیشتری روی اطلاعات خود داشته باشند و همچنین به اپلیکیشن ها این اجازه را می دهد که روی سیستم بلاک چین ساخته و راه اندازی شوند. برای راه اندازی این اپلیکیشن ها و کنترل پلتفرم اتریوم، نیاز به اتر است. هرچه تعداد افراد بیشتری از این پلتفرم استفاده کنند، ارزش اتر هم بالاتر می رود.

نحوه نگهداری اتر

برای نگهداری اتر، کاربر نیازمند کیف پول اتریوم است. اغلب این کیف پول ها دیجیتالی هستند و می توانند با یک لپ تاپ یا گوشی هوشمند، قابل دسترس باشند. کیف پول اتریوم کلیدهای خصوصی را که کاربران برای دسترسی به اتر استفاده می کنند، برای کاربر ذخیره می کند. اگر یک کاربر کلید خصوصی خود را گم کند، اتر خود را از دست می دهد و هیچ پشتیبانی و مرکز حضوری نیست که مراجعه صورت گیرد. کیف پول های مختلفی وجود دارند:

– کیف پول سخت افزاری: وسیله های الکترونیکی مختلفی مانند استیک های USB وجود دارند که می توانند مورد استفاده قرار گیرند و معاملات اتر را ارسال کنند بدون اینکه آنلاین باشند. این وسیله ها به اینترنت متصل نیستند و امنیت بالاتری را فراهم می کنند. این وسیله ها به راحتی هک نمی شوند و برای ذخیره مقدار زیادی اتر، بسیار مناسب هستند. اما این کیف پول های سخت افزاری همانند هر وسیله دیگری می توانند گم شوند.

– کیف پول موبایل و دسکتاپ: کیف پول های دسکتاپ به کیف پول هایی می گویند که روی لپ تاپ و کامپیوترها هستند. کیف پول موبایل هم روی گوشی های هوشمند کار می کنند. این کیف پول ها می توانند تحت حضانت باشند و یا نباشند. کیف پول های تحت حضانت به یک شخص ثالث نیازمندند تا اطلاعات ایمنی خود را حفظ کنند ولی کیف پول های غیر حضانتی وابستگی به شخص ثالثی ندارند و اطلاعات توسط خود شخص حفظ می شود. نقظه ضعف کیف پول های حضانتی این است که شخص سوم می تواند هک شود.

– کیف پول کاغذی: این گزینه شامل چاپ یا نوشتن کلیدهای شخصی روی کاغذ و نگه داشتن کاغذ در جایی امن است. این روش قدیمی ترین روش نگهداری است. تنها موردی که واجب است، محل نگهداری این کاغذ است.

– کیف پول اینترنتی: این کیف پول ها ایمنی بسیار پایینی دارند و به معنای نگه داشتن کلیدهای شخصی به صورت آنلاین است.

کیف پولی که به اینترنت متصل است، با نام هات استورج یا hot storage شناخته می شود در حالی که کیف پولی که به اینترنت متصل نیست با نام کولد استورج یا cold storage شناخته می شود. توصیه می شود که کیف پول به دو صورت کولد و هات نگهداری شود تا ایمنی بالاتری داشته باشد.

ارز دیجیتال اتریوم

چگونگی خریداری اتر

راه های مختلفی برای خریداری ارز دیجیتال اتر وجود دارد:

– پلتفرم های مبادله آنلاین: این روش راحت ترین روش خرید ارزهای دیجیتال است. این روش یک پلتفرم است که به خرید و فروش اتر با یک مبلغ مشخص مشغول است. شما می توانید اتر را از این پلتفرم ها یا واحد های پولی مختلفی مانند دلار، یورو، پوند و … و با کردیت کارت یا دبیت کارت بخرید. این پلتفرم ها به قانون شناخت مشتری پایبند هستند به این معنا که هویت کاربر باید قبل از هرگونه معامله ای مشخص شود. همچنین شما می توانید با طراحی سایت صرافی این پلتفرم را برای دیگران ایجاد کنید و از این راه درامد داشته باشید. شما می توانید طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال خود را به شرکت طراحی سایت پیام آوا بسپارید.

– پلتفرم های معامله ای: این پلتفرم ها خریداران را به فروشندگان متصل می کنند و معامله ارزهای دیجیتال را ممکن می سازند.

– P2P : این روش شامل متصل کردن کاربر به خریدار به صورت مستقیم و مذاکره درباره قیمت هاست. هیچ واسطه ای در این روش وجود ندارد و هیچ مبلغی مشخص نمی شود. برخی شهرها مانند تورنتو و نیویورک، جلسات مذاکره اتریوم را به صورت دوره ای برگزار می کنند. همچنین سایت هایی مانند لوکال کریپتو وجود دارند که کاربرانی را که می خواهند اتر را به این روش معامله کنند، به هم متصل می کنند.

منبع: https://originstamp.com/blog/what-is-ethereum-and-what-are-its-use-cases/

به این مقاله امتیاز دهید:
اشتراک گذاری این مطلب
منبع:
منبع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

انواع کیف پول ارز دیجیتال انواع کیف پول ارز دیجیتال

زمان مطالعه: 9 دقیقهکیف پول ارز دیجیتال ابزار ضروری برای خرید، تجارت و فروش در دنیای بلاک‌چین است. این روزها رمز ارز دیجیتال بین مردم محبوبیت و مقبولیت زیادی ...

ارز دیجیتال تتر چیست ارز دیجیتال تتر چیست؟

زمان مطالعه: 10 دقیقهارز دیجیتال تتر در ابتدا با نام ریل کوین (realcoin) در اوایل سال 2014 (سال 1393) توسط بروک پییرس (Brock Pierce) صاحب استارتاپ ریل کوین وارد ...

لیکوئیدیتی چیست؟ جلوگیری از لیکوئید شدن ارز دیجیتال

زمان مطالعه: 5 دقیقهلیکوئید شدن چیست؟ برای جلوگیری از لیکوئید شدن در بازار ارز دیجیتال، نیاز است که با مفاهیم پایه ای این بازار آشنا باشید. از نظر زمانی ...

بیشتر بخوانیم

آماده یک سرمایه گذاری هوشمندانه روی برند خودتان هستید؟

برای مشاوره با ما مشخصات خود را وارد کنید تا تیم پیام آوا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند.