021 44342032
زمان مطالعه: 12 دقیقه

ابرها شرکت ها را قادر می سازد تا معماری پشت صحنه خود را به محیط های مجازی و مجازی در طراحی سایت تبدیل کنند. علاوه بر آزاد کردن فضای فیزیکی که در غیر این صورت برای قفسه های سرور استفاده می شود، ابر به سازمان ها اجازه می دهد تا مسئولیت های ایجاد، میزبانی و مقیاس سازی معماری عقب را به اشخاص ثالث مانند Amazon Web Services (AWS)، Google Cloud، Microsoft Azure، Heroku، Rackspace، Cloudstack و دیگران. اگر شما شروع به کار با نام تجاری جدید کنید، این بدان معنی است که شما می توانید زمان و هزینه تنظیم یک مرکز داده سنتی را رد کنید. اگر شما یک شرکت مبتنی بر تاسیس هستید، به شما امکان می دهد تا عملیات داده های تکه تکه ای و جداگانه خود را ساده تر کنید تا بتوانید قدرت محاسباتی خود را بر روی مشکلات مهم مأموریت اختصاص دهید. برای تمام مزایای آن، ابر برای همه نیست راحتی ابر عمومی به همراه هزینه ها، از جمله کاهش امنیت داده ها و افزایش زمان تأخیر است. برای بسیاری از سازمانها، به ویژه کسانی که در صنایع نظارتی مانند مالی، و یا کسانی هستند که نیاز به کارایی بالا و اتصاالت کمینه باقیمانده برای عملکرد خاص دارند، ابر عمومی یک گزینه قابل قبول نیست. بسیاری از این سازمان ها به ابرهای خصوصی تغییر کرده اند، که به آنها امکان می دهد از برخی مزایای استفاده از ابر رایانه لذت ببرند بدون اینکه امنیت و کارایی آنها را تحت تاثیر قرار دهد. سازمان هایی مانند این ها به دنبال گزینه سوم هستند: ابر ترکیبی. در این مقاله، ما بررسی خواهیم کرد که چه راه حلی برای ابرهای هیبریدی وجود دارد، چگونه آنها را با ابر عمومی مقایسه می کنیم، و چه کسانی نیاز به تنظیم آن دارند.

 

CLOUD COMPUTING REFRESHER

اگر تا به حال از Dropbox برای ذخیره سازی، Salesforce برای CRM، ADP برای حقوق و دستمزد یا جیمیل برای ارتباط استفاده کرده اید، پس از استفاده از یک سرویس ابری (همچنین به عنوان سرویس وب شناخته شده) استفاده می کنید. این خدمات متفاوتی را با هم مرتبط می سازد که نیازی به نصب نرم افزار ندارند (هرچند برخی از خدمات ممکن است دارای برنامه های جداگانه ای باشند). به جای ذخیره داده ها در سرورهای خود و اجرای برنامه ها با استفاده از منابع خود، شما به خدمات ابری از طریق اینترنت دسترسی پیدا می کنید. ارائه دهندگان خدمات مسئول ایجاد مراکز داده تخصصی هستند که از سرویس ویژه خود برای مشتریان خود پشتیبانی می کنند.
در حالی که نمونه های فوق معمولا به عنوان مثال نرم افزار به عنوان یک سرویس (SaaS) در نظر گرفته می شوند، که بسیاری از توابع یک مرکز داده سنتی را جایگزین می کند. Amazon Web Services (AWS) نمونه ای از زیرساخت به عنوان یک سرویس (IaaS) محسوب می شود، که دسترسی مجازی به ذخیره سازی، محاسبات، مقیاس بندی و راه حل های پشتیبان ارائه می دهد. علاوه بر این، ارائه دهندگان سرویس پلت فرم به عنوان یک سرویس (PaaS) ارائه محیط محیط، سرور و پایگاه داده را فراهم می کنند. آنچه که همه این سرویسهای ابری مشترک دارند، این است که آنها نقشهایی را که به طور سنتی با مرکز داده در محل انجام می شود، برآورده می کنند. اگر کسب و کار شما نیاز به استفاده از ابر عمومی نداشته باشد؟ در این موارد، بسیاری از شرکتها تصمیم به ایجاد ابرهای شخصی خود می کنند، که توسط ادارات فناوری اطلاعات آنها اجرا و مدیریت می شوند. این ابرهای خصوصی پشت شبکه شرکت فایروال می شوند، به این معنی که اطلاعات حساس در اینترنت عمومی ذخیره نمی شوند.

ابر ترکیبی چیست؟

در ابتدای آن، یک ابر هیبریدی با یک اتصال عمومی و خصوصی با یک اتصال رمزگذاری شده و تکنولوژی که داده ها را قابل حمل می کند، با هم همراه می شوند. کلید در اینجا این است که هر دو ابری باقی می ماند جداگانه و مستقل هستند در حالی که همچنین دارای یک یا چند نقطه لمسی مشترک است. ابر ترکیبی همان چیزی است که به سادگی با تکیه بر سرویس های ابری برای بعضی از توابع و یک ابر خصوصی برای دیگران متفاوت نیست. برای برخی از سازمان ها یک ابر هیبریدی یک گام واسطه بین ذخیره سازی و پردازش داده ها در سایت های قدیمی خود است تنظیمات و انتقال به طور کامل به ابر عمومی. برای دیگران، راه حل های ابر ترکیبی آنها را قادر می سازد تا مقیاس پذیری محاسبات ابری را در حین حفظ یکپارچگی داده ها و اطمینان از انطباق با مقررات قانونی و استانداردهای انطباق، به کار گیرند.

چرا برو هیبرید؟

حالا که پوشش ابر هیبریدی را پوشانده ایم، مزایای آن چیست؟

  1. انعطاف پذیری. دلیل اصلی سازمانها روش ابر ترکیبی است که به آنها حداکثر انعطاف پذیری را برای کشف محصولات جدید و مدل های کسب و کار می دهد. اگر نیازهای کسب و کار شما به طور مداوم تغییر می کند، تیم توسعه شما می تواند از داشتن یک محیط خصوصی برای ساخت و آزمایش نرم افزارهای جدید بدون نیاز به تغییرات مجدد منابع و معماری IT خود بهره مند شود.
  2. امنیت. اطلاعات محافظت شده، محرمانه و حساس را می توان در یک ابر خصوصی ذخیره کرد، در حالی که همچنان توانایی استفاده از منابع عمومی ابر را برای اجرای برنامه هایی که بر این داده ها تکیه می کنند، فراهم می کند. این به ویژه برای کسب و کارهایی که دادههای حساس برای مشتریان خود ذخیره میکنند اهمیت دارد. (به عنوان مثال، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و پردازنده های حقوق و دستمزد را در نظر بگیرید.)
  3. ثبات. حتی بزرگترین و قابل اطمینان ترین ارائه دهندگان سرویس ابری، خرابی دارند. با حفظ توابع خاص در دسترس و در محل، سازمان خود را از شکست شبکه خالص. نگرانی دیگر (در حال حاضر فرضیه ای) شامل فرسایش بی طرفی شبکه می شود که می تواند برخی از ISP ها را برای سرعت بخشیدن به برخی از سایت ها و خدمات ترافیکی خاص هدایت کند. برای خدماتی که نیاز به میزان بسیار بالایی از در دسترس بودن (مانند شبکه های اجتماعی) دارند، حصول اطمینان از ثبات مهم است.
  4. تاخیر کاهش یافته است. برای برخی از توابع با سرعت بالا، اجرای برنامه ها در ابر عمومی عملی نیست. نگه داشتن برخی از شغل های پردازش در محل، به کسب و کار اجازه می دهد منابع محاسباتی خود را به طور موثر تر اختصاص دهد. شرکت های مالی که حجم معاملات و کسب و کارهایی را که به تجزیه و تحلیل در زمان واقعی متکی هستند، دو نمونه از سازمان هایی هستند که می توانند از حفظ توابع خاص در ابر خصوصی بهره مند شوند.
  5. هزینه بهره وری. همانطور که نقش IT رشد کرده است، تقاضای داده شده در مرکز داده نیز وجود دارد. هنگامی که مراکز داده مجبور به انجام کارهای بیشماری هستند، بازده رنج می برد. شما می توانید در ارتقاء محاسبات یا ذخیره سازی خود سرمایه گذاری کنید، اما چرا کارهای غیر ضروری را بر روی سیستم ذخیره سازی ابر ذخیره نمی کنید؟ به این ترتیب می توانید منابع سایت خود را به مهمترین وظایف خود اختصاص دهید.

 

ابرهای شما برای ارتباط برقرار کردن

ویژگی اصلی محیط ابر ترکیبی این است که برنامه ها و خدماتی که در سیستم های مختلف کار می کنند باید بتوانند داده ها را مبادله کنند. هر کدام از این سیستم ها می توانند قوانین خود را در مورد نحوه ذخیره و انتقال داده ها براساس قوانین تجاری، مقررات قانونی و مشخصات فنی داشته باشند. برای دستیابی به کارایی و صرفه جویی در ابر هیبرید، این کارهای مختلف کاری که می تواند شامل فرآیندهای دسته ای روزانه، معاملات واقعی در زمان واقعی، تجزیه و تحلیل با کارایی بالا و بیشتر باشد، باید رفتار کنند مانند اینکه آنها بخشی از یک واحد هستند، سیستم یکپارچه. یکی از بهترین روش های ادغام محیط های مختلف ابر از طریق API است. API ها اجازه می دهد یک قطعه نرم افزاری برای اتصال به یک قطعه دیگر از نرم افزار بدون نیاز به دسترسی به کد اصلی. این کار را از طریق انتزاع انجام می دهد، فقط قوانینی و رابط های مورد نیاز برای اتصال به سرویس را ارائه می دهد. برای ابرهای ابر ترکیبی، انتزاع یک مزیت کلیدی دیگر را فراهم می کند: دقیقا همان چیزی است که سیستم شما برای توسعه دهندگان خارجی قابل مشاهده است. به این ترتیب شما می توانید تمامیت داده های حساس را در فضای خصوصی خود محافظت کنید در حالی که هنوز امکان دسترسی به وب سایت ها به آن لازم است. همه ارائه دهندگان خدمات عمده ابری API های خود را ارائه می دهند تا مشتریان خود را قادر به ایجاد حجم کار کنند استفاده از ذخیره سازی ابر و خدمات محاسباتی را انجام دهید. با این حال، این API ها ممکن است نیاز به برنامه نویسی قابل توجهی داشته باشند تا بتوانند آنها را با سیستم شما کار کنند و در مواردی که شما از سرویس های مختلف ابری استفاده می کنید، باید انتظار داشته باشید که API های متقابل API ناسازگار باشند. خدماتی مانند RightScale، Scalr، IBM WebSphere Cast Iron و Morpheus یک لایه انتزاعی را از طریق قالب ها و ابزارهای مدیریتی ارائه می دهند که این API های مختلف را به منظور ادغام بارهای کاری ارائه می دهند.

 

برخی از نمونه های محیط ابر ترکیبی

دو تنظیم هیبرید ابر یکسان نیستند. در اینجا چند راه مختلف سازمان ها می توانند از ابر ترکیبی استفاده کنند.

  • یک سایت تجارت الکترونیک به Salesforce در ابر عمومی برای مدیریت عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) متکی است و همچنین با استفاده از یک ابر خصوصی برای آزمایش و ساخت محصولات تجزیه و تحلیل جدید بر اساس آن اطلاعات.
  • سازنده قطعات به ابر خصوصی برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل میلیاردها نقطه داده ها از سنسورهای IoT متکی است، اما همچنین نیاز به فعال کردن مشتریان در ابر عمومی برای دیدن زمانبندی وضعیت به روز رسانی وضعیت که وابسته به داده های سنسور است.
  • یک ارائه دهنده اصلی مراقبت های بهداشتی نیاز به توانایی جمع آوری اطالعات بیمار را با انطباق با HIPAA فراهم می کند و همچنین امکان دسترسی به برخی از اطلاعات خود را از طریق برنامه وب ارائه دهنده را فراهم می آورد.
  • یک سرویس پخش ویدئو، قدرت محاسباتی را در مکان خود برای رسیدگی به تعطیلات آخر هفته ندارد. در طول این دوره های پرقدرت، این شرکت می تواند برخی از فرآیندهای خود را بر روی یک سرویس ابر عمومی “حباب” کند، تا اطمینان حاصل شود که حتی در حین افزایش ترافیک آنها نیز وجود دارد.

 

چیزهایی که در هنگام حرکت به ابر ترکیبی باید در نظر گرفت

انتقال به یک ابر هیبریدی می تواند پول را ذخیره کند و سازمان شما کارآمدتر و سریعتر شود. گفتنی است، تغییر زیرساخت فناوری اطلاعات شما می تواند یک تعهد پیچیده و گران قیمت باشد. قبل از رفتن به یک ابر هیبریدی، شما باید گزینه های خود را با دقت وزن کنید و اطمینان حاصل کنید که پرسنل، منابع و زمان برای ایجاد سوئیچ.

  • راه اندازی و سفارشی سازی. چه کسی مسئول اطمینان از اینکه خدمات وب شما به درستی به عملیات داخلی شما مرتبط است؟ یکپارچگی می تواند فرآیند پیچیده و وقت گیر باشد، بنابراین مطمئن شوید زمان اختصاصی برای سفارشی سازی و تست اختصاص داده اید.
  • انتقال اطلاعات. سازمانها باید انتظار داشته باشند هنگام انتقال اطلاعات خود به ابر، هزینه خاصی را متحمل شوند، به خصوص اگر مقدار زیادی از آن وجود داشته باشد.
  • مدیریت. چگونه محیط ابر ترکیبی خود را مدیریت می کنید؟ به خصوص هنگامی که حجم کار شما از سختافزارهایی که در آنها اجرا می شود، خلاص می شود، برای اطمینان از اینکه منابع به طور موثر بر اساس نیازهای کسب و کار و در دسترس بودن اختصاص داده می شود، حیاتی است. مدل سازی حجم کار شما باید به شما در مورد اینکه چقدر CPU، دیسک و منابع حافظه مورد نیاز است، به شما داده شود.
  • ذخیره سازی و نگهداری. به دقت در مورد چگونگی رشد داده های خود فکر کنید. آیا شما یک شرکت اطلاعات بزرگ است که نیاز به یک راه حل ذخیره سازی بسیار مقیاس پذیر است؟ یا فقط در زمان اوج به منابع دسترسی دارید؟
  • انطباق. اگر در صنعت کنترل شده هستید یا به طور منظم اطلاعات حساس را اداره میکنید، احتمالا میخواهید خدمات ابری خود را بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود که نیازهای خاص خود را برآورده کند.
  • بارهای کاری. انواع مختلفی از حجم کار وجود دارد، بعضی از آنها برای ابر بهتر از دیگران مناسب هستند. آیا بارهای بارگیری مجدد را اجرا می کنید که می تواند در پس زمینه یا یک شب در ابر عمومی اجرا شود؟ آیا شما نیاز به کارهای تحلیلی زمانبندی شده در زمان واقعی دارید که نیاز به تمام محاسبات در مرکز داده شما دارند؟ این پاسخ به شما کمک خواهد کرد که چگونه ابر ترکیبی خود را تنظیم و مدیریت کنید.
  • تعادل بار. در محیط محاسبات توزیع، متعادل سازی بار تضمین می کند که هیچ دستگاهی با درخواست ها غرق نمی شود. به طور معمول، سیستم تعادل بار در مقابل سرورها قرار می گیرد و از یک الگوریتم برای کارآیی بار کار استفاده می کند.

 

آیا بخش فناوری اطلاعات شما آماده رفتن به هیبرید است؟

راه اندازی یک فناوری سنتی IT به یک مدل ابر ترکیبی، تسلط کوچک نیست. ابر ترکیبی همه چیز در مورد ایجاد سیستم کارآمد، مدولار و انعطاف پذیر است. بسته به ساختار IT فعلی و اهداف کسب و کار خاص شما، می خواهید یک طرحی سایت را مطابق با شرایط خود ایجاد کنید. تازه کارها و شرکت ها در صنایع بسیار مدیریت می توانند هر دو از ابر ترکیبی بهره مند شوند، اما راه هایی که در آن انجام می شود بسیار متفاوت خواهد بود. شما ممکن است نیاز به یک معمار سرور ابر داشته باشید تا بتوانید راه اندازی و راه حل ابر ترکیبی جدید خود را سفارشی کنید. هنگامی که ابر هیبرید خود را فعال کرده و در حال اجرا است، به حداقل یک مهندس dev Opers نیاز دارید تا به تعمیر و نگهداری و نگهداری آن بپردازد، به ویژه به این دلیل که کسب و کار شما نیاز به رشد و تغییر دارد.

سخن پایانی

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت  کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت   طراحی سایت فروشگاهی  و  طراحی سایت شرکتی را مطالعه کنید. همچنین صفحه خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.

سئو سایت برای موتورهای جست و جو و همچنین  تبلیغات گوگل  از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد. بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است.

به این مقاله امتیاز دهید:
اشتراک گذاری این مطلب
منبع:
منبع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

تجربه کاربری اهمیت تجربه کاربری برای کسب وکار ها

زمان مطالعه: 5 دقیقهتجربه کاربری به نحوه برخورد مصرف کنندگان یا مخاطبان نهایی با یک محصول خاص اشاره دارد. طراحان UX فرآیندهای اجرایی و نوع عملکرد نهایی یک محصول ...

بیشتر بخوانیم
تجربه کاربری (UX) در طراحی وب چیست؟

زمان مطالعه: 3 دقیقهUX در طراحی سایت به معنی نحوه عملکرد سایت در دیدگاه مصرف کننده یا کاربر می باشد. طراحی UX، همانطور که بسیاری فکر می کنند، همان ...

آماده یک سرمایه گذاری هوشمندانه روی برند خودتان هستید؟

برای مشاوره با ما مشخصات خود را وارد کنید تا تیم پیام آوا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند.