021 44342032
تصویر شاخص ترندهای طراحی سایت
زمان مطالعه: 8 دقیقه

وب‌سایت خود را با ترندهای طراحی وب‌سایت در سال 2023 وارد رقابت‌های بزرگ کنید. از رنگ‌ها، طرح‌ها و محتواها گرفته تا سئو و بهینه‌سازی!

 

طراحی وب‌سایت چیزی بیشتر از گرافیک و صفحه‌آرایی آن است. با جدیدترین ترندهای طراحی وب در ترکیب رنگ‌ها، محتوا، رسانه، بهینه‌سازی و سئو و موارد دیگر در صدر رقبای خود بمانید. یادتان باشد که رقبا مثل شما روی وب‌سایت خودشان کار می‌کنند. شما باید از جدیدترین ترندها در وب‍سایت خود استفاده کنید تا مزیت رقابتی خاصی داشته باشید. هویت برند شما در دنیای دیجیتال، وب‌سایتتان است. این وب‌سایت باید توانایی جذب و نگهداری کاربر را داشته باشد. شما حتی اگر وبسایت خود را برترین تکنولوژی‌ها طراحی کنید، اما از ترندهای روز استفاده نکنید، موفق نخواهید شد. ما در این مقاله سعی کرده‌ایم تا شما را با ترندهای طراحی وب‌سایت در سال 2023 آشنا کنیم تا بتوانید بهترین جلوه از کسب و کارتان را در دنیای مجازی به نمایش بگذارید.

 

ترندهای برتر طراحی وب در سال 2023

  • پالت رنگی ایجادشده توسط هوش مصنوعی
  • سایز محتواهای برجسته
  • تجسم سه‌بُعدی
  • محتوای ویدئویی
  • SVG، JPG و PNG
  • طراحی جامع
  • عملکرد سرعت وب‌سایت و تجربه کاربری
  • محتوای یونیک برای سئو

 

پالت رنگی ایجادشده توسط هوش مصنوعی

طراحان، دیگر نیازی ندارند روزهای زیادی را صرف تنظیم پالت رنگی کنند تا به بهترین کنتراست‌ها برسند. با کمک هوش مصنوعی می‌توانید از کتابخانه‌های آماده برای پالت‌های رنگی استفاده کنید. این پالت‌ها براساس رنگِ انتخابی شما، لیستی از رنگ‌های مناسب را به‌صورت خودکار برای شما ایجاد می‌کنند. حتی جالب‌تر از این هم وجود دارد. تصور کنید که شما یک تصویری را در دنیای مجازی دیده و از ترکیب رنگ‌های آن خوشتان آمده است. به کمک هوش مصنوعی، آن را آپلود کنید تا یک پالت رنگی براساس همان تصویر برای شما ایجاد شود. ، براساس پیش‌بینی‌‌های صورت‌گرفته، در سال 2023، رنگ‌های گرم و سرد زیر، فضای اینترنت را پُر خواهند کرد:

پالت رنگی

 

 

قرمز گرم – ماجراجویانه اما پر از عشق و اشتیاق

 

نارنجی گرم – جوان و مثبت

 

سبز تیره خنک – همه کاره، طبیعت و محیط

 

در ابتدای طراحی وب‌سایت خود حتما به ترکیب رنگ‌ها توجه کنید. چون رنگ‌های مورد استفاده در حافظه کاربران تثبیت می‌شود و تغییر مجدد آنها خیلی به نفع برند شما نخواهد بود. رنگ‌های جذاب و متناسب با کسب و کار باعث می‌شود که نرخ تبدیل در وب‌سایت شما بالا باشد و احتمال تبدیل آنها به مشتری واقعی بیشتر است.

 

سایز محتواهای برجسته

اگر هنوز اندازه فونت‌های وب‌سایت خود را استاندارد نکرده‌اید، عجله کنید. اگر اندازه فونت‌ها بسیار بزرگ باشد، ممکن است برای کاربر، اذیت‌کننده باشد. اگر اندازه فونت‌ها نیز کوچک باشد، کاربر نمی‌تواند آنها را بخواند. اندازه متن یکی از ترندهای طراحی وب‌سایت در سال ۲۰۲۳ است. همیشه از اندازه فونت‌هایی استفاده کنید که اکثر کاربران بتوانند به‌راحتی بخوانند و یک یا دو تایپ فیس (typeface) را حفظ کنید. حداقل اندازه فونت پیشنهادشده برای متون انگلیسی به شرح زیر است:

 

هدینگ‌هااندازه فونت برای موبایلاندازه فونت برای دسکتاپ
H13426
H22822
H32217
H42015
متن1713

 

اندازه فونت‌ها باعث می‌شود که کاربر برای مطالعه ادامه متن‌های شما در وب‌سایت مشتاق‌تر شوند. شاید در ابتدا از نظرتان اندازه سایز فونت‌ها خیلی اهمیت زیادی نداشته باشد، اما وقتی نظر کاربران را بررسی می‌کنید، می‌بینید که این مساله خیلی مهم است. همیشه وب‌سایت خود را از دید مشتری بررسی کنید، نه از دید خودتان. این مساله باعث می‌شود برای «سفر مشتری»، استراتژی خوبی داشته باشید.

ترندهای طراحی سایت سال 2023

ایجاد تصور سه‌بُعدی

محبوبیت طراحی سه‌بُعدی به‌دلیل توانایی آن در ایجاد تجسمِ مجددِ واقعیت، هر روز بیشتر می‌شود. ابزارهای مدل‌سازی سه‌بُعدی مثل Adobe Substance 3D و Blender، طراحی این مدل‌ها را آسان‌تر کرده است. از سال 2023 به بعد، عناصر سه‌بُعدی بیشتری را در وب‌سایت‌ها خواهید دید. پس از این قافله، عقب نمانید. 3D به‌طور گسترده‌ای، برای ایجاد آواتارهای سه‌بُعدی و تجسم مجدد الگوها یا ساختارها استفاده می‌شود.

علاوه بر این، پیشرفت در فناوری سه‌بُعدی، امکان ایجاد طرح‌های پیچیده و گسترده را در مقیاس بزرگ فراهم کرده است. شاید با خودتان فکر کنید که این ویژگی به چه دردی می‌خورد؟ این کار به شما اجازه می‌دهد تا از ویژگی سه‌بُعدی برای تسهیل یادگیری در زمینه‌هایی مثل پزشکی و ماشین‌آلات استفاده کنید.

 

محتوای ویدئویی

ویدئوهای کوتاه را در وب‌سایت خود به‌عنوان بخشی از ترندهای طراحی سایت در تقویم محتوایی خود قرار دهید. ویدئوهای مشخصی را برای سه ماه اختصاص دهید و آنها را به‌طور منظم به همراه استراتژی مناسب، در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی خود پست کنید.

ویدئوهای کوتاه به جذب کابران کمک می‌کند و نرخ نگهداری کاربر در سایت را بالا می‌بَرَد. زمانی که این ویدئوها را به‌صورت حرفه‌ای تهیه کنید، تاثیرگذار خواهند بود و ماندگاری کاربر در وب‌سایت بالا خواهد بود. متا، سیستم هوش مصنوعی Make-A-Video خود را راه‌اندازی کرده است. گوگل هم اخیرا Imagen Video را معرفی کرده است؛ یک سیستم تولید ویدئوی مشروط متنی. هر دو ابزار به تولید کلیپ‌های کوتاه، کمک می‌کنند.

اگر قصد دارید که کسب و کار موفقی داشته باشید، نباید از تاثیر محتوای ویدئویی غافل شوید. ویدئوهای شما باید سناریوی خوبی داشته باشند تا بتوانند کاربران را در سایتتان نگه دارند. تولید ویدئو و انتشار آنها در وب‌سایت و رسانه‌های اجتماعی به رشد کسب و کار کمک زیادی می‌کند. اگر ویدئوهای تاثیرگذاری در رسانه‌های اجتماعی منتشر کنید. باعث می‌شود که از طریق رسانه‌های اجتماعی، کاربران زیادی برای سایتتان جذب کنید.

 

SVG یا JPG و PNG؟

اگر هنوز نمی‌توانید تصمیم بگیرید که باید از کدام فرمت تصاویر در وب‌سایت خود استفاده کنید، همیشه SVG را انتخاب کنید. SVG یا Scalable Vector Graphics یک فرمت فایل بُرداری است که می‌توانید به‌راحتی اندازه آن را بدون ازدست‌دادن کیفیت تغییر دهید. فایل‌های SVG معمولا در گرافیک‌ها یا تصاویر کوچکِ پیچیده مورد استفاده قرار می‌گیرند. این فرمت فایل برای لوگوها، اینفوگرافیک یا تصاویر، ایده‌آل هستند.

وقتی امکان استفاده از SVG وجود ندارد، JPG را انتخاب کنید. زمانی که فرمت JPG و PNG وجود دارد، حتما JPG را انتخاب کنید. PNG برای مواقعی خوب است که پس‌زمینه تصویر شما شفاف باشد یا اصلا بک‌گراند نداشته باشد. JPG‌ حجم کمتری نسبت به PNG دارد. بنابراین برای بارگذاری سریع‌ترِ وب‌سایت شما مناسب است.

طراحی جامع

یک طراحی جامع برای وب‌سایت طرحی است که همه دیدگاه‌ها، شخصیت‌ها، پیشینه‌ها و تجارب همه کاربران را در نظر بگیرد. هر کاربر دارای سن، جنسیت، نژاد، قومیت، زبان، مذهب و فرهنگ خاصی است که شما باید به آنها توجه کنید. حتما در سال 2023، طراحی جامع را برای وب‌سایت خود در نظر بگیرید و در لیست مهم‌ترین برنامه خود قرار دهید.

طراحی رابطه و تجربه کاربری (UI/UX) وب‌سایت شما باید به‌گونه‌ای باشد که کاربر از آن لذت ببرد. تمامی منوها و گزینه‌ها همیشه باید در دسترس باشند و انعطاف‌پذیری بالایی برای کاربران فراهم کند. مثلا کاربر بتواند حالت تاریکی و روشنایی سایت را برای خود انتخاب کند و آن را شخصی‌سازی کند. کاربر باید بتواند اندازه متن‌های سایت را برای خود انتخاب کند. یک سری ابزارها وجود دارد که از آنها برای طراحی رابط و تجربه کاربری استفاده می‌شود. معروف‌ترین ابزارهای طراحی UI/UX، Adobe XD و Figma است. کاربران، وب‌سایت‌هایی را ترجیح می‌دهند که UX خوبی داشته باشند. حتما سرعت صفحه، میزان دسترس‌پذیری و تعامل با کاربر را برای سایت خود در نظر بگیرید تا عملکرد خوبی داشته باشد.

ترندهای طراحی سایت

عملکرد سرعت وب‌سایت

عملکرد سریع و سرعت وب‌سایت شما روی سئو آن تاثیر مستقیمی دارد و نباید آن را بی‌اهمیت جلوه دهید. گوگل چند سال پیش، تاثیرِ فاکتور سرعت وب‌سایت را به‌طور رسمی اعلام کرد. بگذارید با یک مثال ساده بیان کنیم. دو سایت را در نظر بگیرید. هر دو از نظر تمام فاکتورها یکی هستند. محتواها، نوع طراحی و رنگ‌ها یکی است و فقط سرعت یکی از وب‌سایت‌ها نسبت به دیگری بهتر است و محتواهای آن به‌سرعت بارگذاری می‌شود. گوگل وب‌سایتی که دارای سرعت بالاتری است، در نتایج گوگل نسبت به دیگری در رتبه بالاتری نشان می‌دهد.

 

محتوای یونیک برای سئو

اگر وب‌سایت خود را به‌تازگی راه‌اندازی کرده‌اید، یا یک وبلاگ برای موضوع خاصی طراحی کرده‌اید یا وب‌سایت فروشگاهی دارید، سئو را دست کم نگیرید. استراتژیست‌های محتوا سعی می‌کنند اطلاعات و عبارات مختلف در وب‌سایت را طوری تنظیم کنند که در زمان سرچ کاربران در نتایج موتور جست‌وجوگرها در صفحه اول ظاهر شوند. سئو ارگانیک خیلی بهتر از سئو دستکاری‌شده است.

گوگل در 21 نوامبر 2022، راهنمای جدیدی برای سیستم رتبه‌بندی جست‌وجوی گوگل منتشر کرد. همان طور که انتظار می‌رفت، محتواهایی که اطلاعات اصلی، مفید، آموزنده و مرتبط را در اختیار کاربران قرار می‌دهند، در نتایج برترِ گوگل قرار می‌گیرند و در اولویت هستند. محتوا تاثیر مستقیمی روی موفقیت شما دارد. هر چقدر روی محتواهای ارزشمند سرمایه‌گذاری کنید به نتایج بهتری خواهید رسید.

 

نتیجه‌گیری

ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را با ترندهای روز آشنا کنیم و هشت مورد از مهم‌ترین آنها را شرح دادیم. اگر حرفه‌ای عمل کنید، قطعا به نتیجه مورد نظر خود خواهید رسید. سعی کنید تمام هشت مورد را در وب‌سایت خود استفاده کنید. چون ممکن است نبود یکی از این ویژگی‌های مهم باعث شود که کاربران زیادی را از دست دهید. قبل از هر گونه اقدامی سعی کنید با متخصصان در این زمینه، مشورت کنید. متخصصان می‌توانند براساس هویت برند شما پیشنهادهای متناسب با آن ارائه دهند.

به این مقاله امتیاز دهید:
اشتراک گذاری این مطلب
منبع:
منبع:

2 نظر در مورد “ترندهای طراحی وب‌سایت در سال 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

امنیت سایت راهکارهایی برای بهبود امنیت سایت

زمان مطالعه: 6 دقیقههر سایت یا فروشگاه آنلاین باید همواره اصول امنیتی را رعایت کند، زیرا امنیت نقش حیاتی در پایداری کسب و کار و بهبود تجربه کاربری مشتریان ...

بیشتر بخوانیم
توسعه وب سایت چیست توسعه وب چیست و انواع آن

زمان مطالعه: 5 دقیقهتا به حال، شاید به این سوال برخورده باشید که توسعه وب به چه معناست و چه تفاوت‌هایی بین توسعه‌دهنده Front End و Back End وجود ...

تفاوت بین طراحی سایت و توسعه وب تفاوت بین طراحی سایت و توسعه وب

زمان مطالعه: 14 دقیقهطراحی سایت و توسعه وب دو بخش مکمل در ساخت و توسعه یک وب‌سایت هستند، اما هر یک وظایف و تخصص‌های متفاوتی دارند. ما در این ...

بیشتر بخوانیم

آماده یک سرمایه گذاری هوشمندانه روی برند خودتان هستید؟

برای مشاوره با ما مشخصات خود را وارد کنید تا تیم پیام آوا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند.