021 44342032
زمان مطالعه: 11 دقیقه

ایجاد آموزش طراحی سایت وردپرس یک راه فوق العاده برای کمک به ایجاد جامعه وردپرس و افزایش ترافیک وب شماست. این راز نیست فقط گوگل “آموزش وردپرس” و شما خواهید دید صدها نفر از نتایج. تازه کار کامل نمرات خوبی از آموزش را پیدا خواهد کرد که به وضوح نشان دهنده اصول اولیه داشبورد وردپرس و فعال کردن قالب پیش فرض در زبان ساده بدون اصطلاحات است.

متاسفانه، پس از اولین چند “Hello World!” آموزش، آنها برای کمی از منحنی یادگیری هستند. ناگهان، راهنماها شروع به خواندن بسیاری از جزئیات می کنند، فرض بر این است که خواننده “در حال حاضر این موارد را می داند”. دیگران به سادگی به طور انحصاری برای کاربران پیشرفته وردپرس نوشته می شوند.

 

پس، یک توسعه دهنده جدید کجا می رود بعد از یک مربع؟

در این مقاله، به بررسی نحوه ایجاد آموزش آسان و آسان برای هدایت میپردازیم، و آنها را با توسعهدهنده وب پیشرفته مبتنی بر پیشرفته آشنا کنیم. هدف کلی این مقاله این است که مطمئن شویم بسیاری از آموزش های بیشتر برای نوشتن کدنویسی جدید آماده می شود که برای پرش به سطح بعدی نوشته شده است.

 

چه کسی دقیقا “مبتدی پیشرفته” است؟

مبتدیان پیشرفته افرادی هستند که عموما درک اینکه چگونه وردپرس کار می کند، اما به طور کامل نمی داند چگونه مفاهیم را اجرا کند. آنها در این مرحله بی دست و پا گیر هستند که در آن کتاب “For Dummies” هیچ چیز جدیدی برای ارائه ندارد اما کد خام هنوز مبهم گیج کننده است. در آموزش های خود، باید تلاش کنید که این فاز “سخت” را از بین ببرید.

برای اهداف ما، بیایید فرض کنیم که ما برای کسی که دارای درک صحیح در موارد زیر است نوشتن می کنیم:

  • می توانید XHTML و CSS را بخوانید و بخوانید، اما احتمالا با یک ورق تقلب باز می شود که از طریق آن نقاط پیچیده ای عبور کند؛
  • در مورد پی اچ پی چیز زیادی نمی داند
  • می توانید به داشبورد وردپرس حرکت کنید و دانش پایه ای برای تغییر اندازه و ویرایش تصویر داشته باشید؛
  • درک ایده و اصول اساسی وردپرس، اما لزوما نحوه اجرای آنها را نمی داند؛
  • سادگی قالب های وردپرس را مورد قدردانی قرار می دهد اما می خواهد بدانند چگونه خودشان را ایجاد یا نابود کنند.

 

پذیرش این وردپرس می تواند سخت باشد

همه ما باید تظاهر کنیم که وردپرس این راه حل ساده وب سایت جادویی ساده وب است. بله، استفاده از آن بسیار ساده تر از طراحی یک CMS سفارشی است، اما برای کاربران جدید که به دنبال گرفتن زیر هود هستند، ابزار هنوز هم می تواند دلهره آور و پیچیده باشد.

برای کدنویسی معمولی که هنوز فقط گرفتن CSS بنیادی است، حتی دسته دسته ای از پوشه های رسمی وردپرس که در فایل ZIP فایل نصب می شوند، می توانند تهدید کننده باشند.

 

اصول اساسی راهنمای نوشتن

قبل از اینکه ما به راهنمایی های خاص وردپرس بروید، اجازه دهید برخی از اصول اساسی را برای هر آموزش بیاندازیم.

  1. آن را مرتب نگه دارید

خوانندگان به دنبال توصیه های شما هستند زیرا آنها گیج شده اند. به مشکلات خود اضافه نکنید با چگونگی نوشتن مقاله. از مقدار زیادی از نقاط گلوله استفاده کنید و پاراگرافها را کوتاه نگه دارید. اگر شما یک ایده پیچیده را برطرف می کنید، آنرا به بخش ها تقسیم کنید.

نگاهی به فرمت مقالات مجله Smashing Magazine. مقالات به طوری که هر موضوع زیر بخش خود را شکسته است. این ناوبری را ساده می کند، محتوای را بصری جذاب تر می کند و خواننده را از طریق فرآیند به وضوح هدایت می کند.

  1. مطمئن شوید که خوانندگان به طور کامل آماده می شوند

هر آموزش خوب شامل تمام منابع توصیه می شود. فقط نمی گویید “یک تصویر آبی” بگذارید – آن را به آنها بدهید. در غیر این صورت، چیزهایی را برای خواننده بیش از حد پیچیده می کنید. ارائه فایل های نمونه و توضیح دهید که درس شما به طور انحصاری با این منابع به آسانی در دسترس خواهد بود. شما نمی خواهید آنها به طور ناگهانی بخواهند یک آموزش فتوشاپ را بخوانند وقتی که فقط علاقه مند به یادگیری نحوه سفارشی کردن هدر آنها هستند.

 

  1. هدف خود را تعریف کنید

بهترین آموزش ها بر روی یک موضوع تمرکز می کنند. مقاله را قبل از نوشتن آن را طراحی کنید. شما نباید هر جنبه ای از CSS و وردپرس را در هر صفحه وب سایت خود توضیح دهید. خوانندگان از این آموزش خاص چه می خواهند؟ فهرست خوب و شفاف در بالای مقاله باید پارامترهای آن را به وضوح تعریف کند.

  1. فهرست مهارت های پیشین

یک آموزش همیشه باید هر گونه مهارت هایی را که خواننده انتظار داشته باشد، فهرست کند. به جای اینکه یک راهنمای دیگر متمرکز با جزئیات بی نظیر را در اختیار داشته باشید، لینکهایی را ارائه دهید که خوانندگان را مستقیم به جایی که باید در مورد موضوعات خاص یاد بگیرند. این امر به توسعه دهندگان جدید کمک می کند که تقریبا غیرممکن هستند، در حالی که مقاله را به وضوح برای خوانندگان پیشرفته تر متمرکز کرده اند.

 

راهنمایی مخصوص برای راهنماهای وردپرس

حالا که ما درباره برخی از مهارت های سازمانی اساسی صحبت کردیم که هرگونه آموزش را روشن و آسان می کند، اجازه دهید به برخی از زمینه های مرتبط با وردپرس که بسیاری از راهنمایی ها به نظر می رسد از دست بروند، غفلت می کنیم.

  1. تسخیر کدکس

کدکس وردپرس یک ابزار قدرتمند است که می تواند آموزش شما را به یک زنگ بسیار روشن برای روشن شدن کمک کند. فقط آگاه باشید که به طراحان تازه کار، Codex می تواند مانند یک پرچم عظیم مقالات به نظر برسد، هر موضوعی که نیاز به خواندن چند درس قبلی دارد تا کاملا درک شود. به عنوان کدور با تجربه، شما باید نشان دهید که، هنگامی که به درستی استفاده می شود، Codex پاک ترین نمونه ای از مفهوم را ارائه می دهد.

 

نه فقط می گویند “بررسی کدکس” و در یک لینک کاهش یافته است. خوانندگان شما به متن نیاز دارند. هدف اصلی شما در نوشتن یک آموزش که به کدکس اشاره دارد باید از بین بردن نیاز خواننده به عمق آن باشد. به آنها بگویید که چه چیزی می توانند در صفحه بخوانند، دقیقا همانطور که آنها می توانند از درس خاصی که به آن پیوند دارند استفاده کنید.

ممکن است حتی به نفع شما باشد که خوانندگان را به راهنمایی “مبتدی” برای درک کدکس توجه داشته باشید.

  1. نگه داشتن آنها در هدف، بصری

مهمترین کاری که باید انجام دهیم برای نگه داشتن خوانندگان در مسیر است فراهم آوردن به روز رسانی های ثابت در تمام مقاله در مورد آنچه که باید در پیاده سازی خود را ببینید. به عنوان مثال، اگر آموزش شما چندین صفحه باشد، همیشه با یک تصویر از محصول به پایان رسید. بعد از هر نقطه عطف، یک مثال “اینجا چیزی است که شما باید اکنون ببینید” را ارائه کنید. هر زمان که امکان دارد، شامل نمونه های کار پروژه یا قطعات آن برای خواننده برای آزمایش است. (ممکن است این نمونه های عملکردی از سرور نویسنده یا وب سایت شخص ثالث اجرا شود.)

یک پروژه وردپرس می تواند به راحتی نیاز به برنامه نویسی بین چند فایل داشته باشد. اگر کسی به اندازه کافی دنبال نمی شود، آنها می توانند چیزی ساده ای را از دست بدهند که نتایج آنها به شدت تغییر می کند. نمونه هایی از نقاط عطف خود، خوانندگان را به روز رسانی می کنند تا جایی که اشتباه می کنند. این بهترین راه برای اطمینان از اینکه هیچ کس را از دست نمی دهید.

  1. کد شما را انتخاب کنید

این برای هر آموزش وردپرس بسیار مهم است. اگر شما یک مفهوم را در کد توضیح می دهید، به خواننده اجازه دهید که هر زمان که ممکن باشد، نمونه ها را کپی و چسباند. برای خوانندگان کنجکاو، هیچ چیز بدتر از خواندن آزمایش یک خط کد نمونه نیست، فقط به این معنی است که آنها باید آن را کامل تایپ کنند. این اصل به نظر خود واضح است، اما بسیاری از راهنماها به سادگی یک ایده را توضیح می دهند و می گویند، “اضافه کردن این کد”، همراه با یک تصویر از ورق سبک به پایان رسید. اگر خواننده یک ابهام را نادیده بگیرد، تمام کارشان بی ارزش خواهد بود. این خنده دار است

در حالی که ممکن است برخی از شایستگی ها برای داشتن خواننده در واقع کد را بنویسند، اکثر مردم احتمالا آن را نمی بینند. آنها بیشتر احتمال دارد که به دنبال یک آموزش دیگر باشند، که مجبور نیست آنها را به طور مداوم کد بازنویسی را که هنوز درک نکرده اند، مجبور کند.

  1. متشکرم از PHP

در حالی که بخش مهمی از وردپرس است، به یاد داشته باشید که به فردی که فقط چیزی را نسبت به CSS پایه گذاری می کند، کد PHP می تواند شبیه کسی باشد که در صفحه کلید به خواب رفته است. بیش از حد بسیاری از ارائه دهندگان آموزش فرض می کنند که خوانندگان خود حتی اولین چیز در مورد PHP را درک می کنند. این اغلب موارد نیست.

در رویداد احتمالی که شما خوانندگان PHP را در سطح پایین توضیح می دهید، توجه داشته باشید که ممکن است اشتباه گرفته شوند. شرح مختصر دقیقا همان چیزی را که در کد وجود دارد را توضیح دهید. همانطور که همیشه، یک پیوند به آموزش پی اچ پی مناسب ارائه می دهیم.

  1. تعریف ابزارهای سفارشی

مسلما این توصیه بسیار خاص است، اما با من همراه است. وقتی شروع کردم، یکی از چیزهایی که بیشتر در مورد آموزش وردپرس بود، زمانی بود که آنها گفتند: “یک ویجت سریع با این کد بنویسید …”

 

حالا، یک بار که یک خواننده نخستین ویجت خود را ایجاد کرده است، کاملا مشخص است که اغلب اوقات لازم است که وی “متن ویجت” را بکشید و برخی از کد های HTML اصلی را به آن اضافه کنید. اما ابتدا آنها باید از این مرحله اولیه گذشته باشند. به یاد داشته باشید که به کسی که با چشمان تازه نگاه می کند، ممکن است اصطلاحا شما را نفهمند.

  1. همیشه مستندات برای آموزش های ویدئویی را ارائه دهید

بدون شک، ویدئو کمک بزرگی برای توسعه دهندگان گیج کننده است. این دستورالعمل بازی با جزئیات را فراهم می کند که به دقت بیننده را از طریق مفاهیم دروس راهنمایی می کند. فقط مطمئن شوید که ویدیو با اسناد متنی مفصل همراه است. در غیر این صورت، مردم برای بارگیری مجدد دستورالعمل خود را مجددا به عقب می اندازند و روی صفحه نمایش می زنند. این یک راه آسان برای از دست دادن طرفداران است.

ویدیو را به عنوان یک کمک در نظر بگیرید، نه به عنوان رویداد اصلی. این آموزش در مورد Lifehacker، هر چند به طور خاص برای وردپرس، این اصل را کاملا نشان نمی دهد.

  1. به روز رسانی آموزش خود را به عنوان مورد نیاز

راهنماهای خود را مرتبط و پویا نگه دارید. اغلب نویسندگان آموزش نکات عمده در بخش نظرات صفحه خود را روشن می کنند، در حالی که خود آموزش ثابت است. یا آنها فقط صفحه را به طور کامل نادیده می گیرند و دستورالعمل های غیرمستقیم در اینترنت را ترک می کنند.

در ارتباط با مخاطبین شما، شگفت انگیز است، اما برای خوانندگان جدید بهترین تجربه ممکن است نیز مهم است. انتظار نداشته باشید که مردم از ارزش دو ساله نظرات برای تغییرات خود استفاده کنند.

اطمینان حاصل کنید که لینک های تکمیلی شما مرتبط هستند. هیچ چیز بدتر از خواندن یک آموزش از سال 2007 نیست و دیدن کلمات “با یک تغییر ساده، باید به نظر می رسد!” مطمئنا در سال 2007 این پیوند کامل بود، اما اگر آن را به یک صفحه غیر مرتبط در سال 2011 منجر خواهد شد، کل خود را تضعیف مقاله.

 

نتیجه

این که آیا شما در حال نوشتن یک آموزش در مورد وردپرس و یا هر چیز دیگری، وضوح مهم است. خود را در کفش خواننده قرار دهید. وردپرس بر روی تلاش های یک جامعه بسیار جذاب که پر از آموزش های عالی و کارشناسان است، ساخته شده است. اما، همانطور که در هر جامعه، این امر به برخی اصطلاحات گیج کننده و میانبرهای معمول منجر شده است.

اینها می توانند توسعه دهندگان طراحی سایت جدید را غافلگیر کنند. نویسندگان آموزش باید از اصطلاحات غیر ضروری اجتناب کنند و همیشه هر ارجاعی و عملکردی که استفاده می کنند را توضیح دهند، مهم نیست که آنها به نظر اساسی باشند. به یاد داشته باشید که به عنوان راهنمای، دانش خود را به مراتب فراتر از خوانندگان شما است. چه چیزی برای شما آشکار است می تواند با آنها جدید باشد.

با ایجاد آموزش های خود را آسان تر برای درک، شما به شدت افزایش ترافیک وب خود و غنی سازی جامعه وردپرس بزرگتر.

سخن پایانی

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت  کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت   طراحی سایت فروشگاهی  و  طراحی سایت شرکتی را مطالعه کنید. همچنین صفحه خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.

سئو سایت برای موتورهای جست و جو و همچنین  تبلیغات گوگل  از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد. بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است.

 

به این مقاله امتیاز دهید:
اشتراک گذاری این مطلب
منبع:
منبع:

نظر در مورد “راهنمای وردپرس برای مبتدیان طراحی سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

امنیت سایت راهکارهایی برای بهبود امنیت سایت

زمان مطالعه: 6 دقیقههر سایت یا فروشگاه آنلاین باید همواره اصول امنیتی را رعایت کند، زیرا امنیت نقش حیاتی در پایداری کسب و کار و بهبود تجربه کاربری مشتریان ...

بیشتر بخوانیم
توسعه وب سایت چیست توسعه وب چیست و انواع آن

زمان مطالعه: 5 دقیقهتا به حال، شاید به این سوال برخورده باشید که توسعه وب به چه معناست و چه تفاوت‌هایی بین توسعه‌دهنده Front End و Back End وجود ...

تفاوت بین طراحی سایت و توسعه وب تفاوت بین طراحی سایت و توسعه وب

زمان مطالعه: 14 دقیقهطراحی سایت و توسعه وب دو بخش مکمل در ساخت و توسعه یک وب‌سایت هستند، اما هر یک وظایف و تخصص‌های متفاوتی دارند. ما در این ...

بیشتر بخوانیم

آماده یک سرمایه گذاری هوشمندانه روی برند خودتان هستید؟

برای مشاوره با ما مشخصات خود را وارد کنید تا تیم پیام آوا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند.