021 44342032
چت بات
زمان مطالعه: 5 دقیقه

احتمالا ایده چت بات شما را وسوسه کرده است و قصد دارید درباره آن، اطلاعاتی کسب کنید. لازم است که درباره مزایا و معایب چت بات ها بیشتر بدانید قبل از اینکه تصمیم گیری کنید. ما در این مقاله نکات مهم برای استفاده از چت بات ها و مزایا و معایب آن ها را بر می شمریم تا بتوانید از این ابزار عالی بهتر استفاده کنید. چت بات ها راهی عالی برای استفاده بهینه تر از زمان و ارائه خدمات به مشتریان شما هستند.

چت بات چیست؟

چت بات ها به برنامه هایی گفته می شود که به صورت اتوماتیک پیام ها را دریافت می کنند. چت بات ها برنامه ریزی شده اند تا به سوالاتی که حاوی کلمات کلیدی خاصی هستند، به صورت اتوماتیک پاسخ دهند. این ربات ها می توانند از برخی کلمات کلیدی، متوجه سوال شوند و پاسخ مناسبی بدهند. چت بات ها از اس ام اس ها، پیام های رد و بدل شده در فیس بوک و توئیتر و … استفاده می کنند تا بهترین برنامه ریزی را داشته و پاسخ مناسب را به کاربران بدهند.

چت بات ها در فرم های مختلفی موجود هستند و این تکنولوژی در حال پیش رفت است تا بهترین عملکرد را داشته باشد. گوگل ترندز نشان داده است که در 5 سال اخیر، سرچ کلمه چت بات 19 برابر شده است و کسب و کارها متوجه ارزش این تکنولوژی نوظهور که از هوش مصنوعی بهره می برد، شده اند.

مزایای چت بات ها

یکی از راه های رقابت در کسب و کار مدرن، اتوماسیون کردن برخی فرایند هاست. در حقیقت بسیاری از کسب و کارها در سراسر دنیا از فرایند اتوماسیون در سیستم های مختلف خود مانند خرید، فروش و … استفاده می کنند و نیاز به تقابل انسان ها به مراتب کاهش یافته است. ارزش چت بات ها به این دلیل است که مکالمات را اتوماسیون می کنند. در ادامه به 5 مزیت چت بات ها اشاره می کنیم:

1. صرفه جویی در زمان و هزینه

با اتوماسیون کردن مکالمات می توان نیاز به کارمندان برای پاسخ به پرسش های متقاضیان را کاهش داد و در نتیجه زمان و هزینه را که مربوط به کار کارمندان است، کاهش داد. به این ترتیب می توان از کارمندان در فعالیت های دیگر استفاده کرد که سود بیشتری به سازمان برسانند.

2. استفاده از اطلاعات ضروری

چت بات ها از پیام ها استفاده می کنند تا اطلاعات ضروری را آماده کنند. برای مثال سوال از مخاطبان سایت در مورد هدف از مشاهده وب سایت شما، می تواند دید جامعی از هدف کاربران در اختیار بگذارد. همچنین اطلاعات دیگری مانند ایمیل مخاطبان می تواند در جهت فروش بیشتر سازمان، به تیم مارکتینگ کمک کند. به این ترتیب می توان سود بیشتری داشت.

3. هدایت کاربران برای درامد بهتر

شاید مشتریان در مورد نحوه گرفتن اطلاعات، تازه کار باشند و نیاز به این باشد که یک ربات به سوال های اساسی آن ها پاسخ دهد. با پرسیدن برخی سوالات، کاربران مسیر خود را پیدا می کنند و اطلاعاتی را که می خواهند می یابند. از جمله سوالات اساسی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به دنبال برطرف کردن چه مشکلاتی هستید؟
  • اهداف تان چیست؟
  • محل شما کجاست؟
  • در چه دپارتمانی هستید؟
  • در چه صنعتی مشغول به فعالیت هستید؟
  • آیا نیاز به حمایت شخصی دارید؟

بیشتر بخوانید: بهترین ابزارهای همکاری آنلاین

4. پاسخ به سوالات کاربران خارج از ساعات کاری

یکی از اهداف چت بات ها، پاسخ به سوالات ضروری کاربران در خارج از ساعات کاری است. با سیستم چت بات robust، حتی زمانی که کسب و کار شما در ساعات تعطیل است، کاربران می توانند به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.

طریقه کار چت بات ها

چت بات ها چه معایبی دارند؟

شایعات مختلفی در مورد چت بات ها وجود دارد. گاهی اوقات کلمه چت بات و بات به جای یکدیگر به کار برده می شوند. بات یک برنامه اتوماسیون است. ذهنیت منفی درباره بات ها مربوط به هکرهاست که از برنامه های اتومات برای ورود به سیستم استفاده می کنند. اما چت بات ها و بات ها نباید با هم اشتباه گرفته شوند. چت بات ها به هیچ عنوان برای توسط هکرها مورد استفاده قرار نگرفته اند. چت بات ها یک ابزار تعاملی هستند که تسک های روتین را به خوبی اجرا می کنند. بنابراین استفاده درست و بهینه از چت بات ها می تواند مزایای بیشماری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اشتباهات لایو چت سایت

برای استفاده از چت بات ها از کجا شروع کنیم؟

مشتاق به ساختن و استفاده از چت بات ها هستید ولی نمی دانید از کجا شروع کنید؟ با ما همراه باشید تا به موارد مهم در این زمینه که باید مدنظر داشته باشید، اشاره کنیم:

  • تعریف هدف و استفاده: هدف از استفاده از چت بات ها را مشخص کنید. درباره چت بات ها تحقیق کنید و شروع به نوشتن دلایل خود برای استفاده از آن ها کنید. آیا به دنبال حل کردن مشکلات مشتریان خود هستید؟ قصد دارید که محصول جدید خود را معرفی کنید؟ قصد دارید به انواع خریداران توجه بیشتری کنید؟

 

  • انتخاب پلتفرم برای بهبود: مکالمات چت ها بسته به اینکه در چه صفحات، شبکه ها و کانال هایی باشند، می تواند متفاوت باشد. برای مثال شخصی که در صفحه اصلی از چت بات سوالی می پرسد، احتمالا درباره محصولات، نسبت به شخصی که در یک بلاگ هست، اطلاعات بیشتری دارد. بنابراین بات ها باید به درستی برنامه ریزی شوند. همچنین اشخاصی که از فیس بوک وارد سایت می شوند، در مقایسه با افرادی که از توئیتر وارد سایت شما می شوند، سوالات متفاوتی می پرسند.

چت بات چیست؟

در ادامه به دیگر مواردی که باید برای چت بات ها مدنظر داشته باشید، به صورت موردی اشاره می شود:

  • ساخت استراتژی محتوایی مناسب
  • شخصیت بخشیدن به ربات و ایجاد لحن هنگام صحبت کردن ربات
  • نوشتن یک جمله ابتدایی خوب برای شروع مکالمه
  • دسته بندی کردن مخاطبان
  • یافتن مناسب ترین پاسخ
  •  پاسخ با ایموجی و گیف و عکس
  •  راهنمایی کاربران برای دیدن کال تو اکشن ها
  •  تست کردن مکالمات

نتیجه گیری

چت بات ها یک نرم افزار هوش مصنوعی AI هستند که می توانند مزایای بیشماری داشته باشد. ما در این مقاله به نکاتی که برای چت بات ها باید مدنظر داشته باشید، اشاره می کنیم تا بتوانید بدون مشکل از این تکنولوژی بهره ببرید. اگر قصد طراحی سایت دارید می توانید با مشاوران ما به صورت رایگان هماهنگ کنید.

بهره گیری از منابع زیر:

https://sproutsocial.com/chatbots/
https://www.oracle.com/chatbots/what-is-a-chatbot/

به این مقاله امتیاز دهید:
اشتراک گذاری این مطلب
منبع:
منبع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

هاست در ایران 10 هاست برتر ایرانی در سال 1401

زمان مطالعه: 5 دقیقهخدمات میزبانی وب یکی از موارد ضروری برای راه اندازی هر وب سایت است. گزینه های زیادی در بین شرکت های هاست ایرانی وجود دارد. شما ...

بیشتر بخوانیم
راهنمای انتخاب بهترین هاست راهنمای خرید بهترین هاست در سال 2022

زمان مطالعه: 6 دقیقهبرای خرید بهترین هاست لازم است که به یکسری موارد توجه ویژه ای شود. اگر قصد راه اندازی یک وب سایت دارید، باید بدانید که انتخاب ...

بیشتر بخوانیم
انتخاب نام دامنه 11 راهنمایی برای انتخاب نام دامنه مناسب

زمان مطالعه: 7 دقیقهبه نظر شما کدام یک سخت تر است؟ انتخاب نام فرزند یا نام دامنه برای سایت؟ برای انتخاب نام فرزندتان می توانید از منابع مختلفی ایده ...

بیشتر بخوانیم

آماده یک سرمایه گذاری هوشمندانه روی برند خودتان هستید؟

برای مشاوره با ما مشخصات خود را وارد کنید تا تیم پیام آوا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند.