021 44342032
راه مناسب برای افزایش مدت زمان ماندگاری در سایت
زمان مطالعه: 3 دقیقه

چگونه زمان توقف کاربر در سایت را افزایش دهیم؟

تجربه کاربری در به‌روزرسانی‌های الگوریتم گوگل در سال 2021 به‌عنوان عامل مهمی در نظر گرفته شده است. موتورهای جست‌وجوگر به داده‌هایی مثل ضریب بازگشت یا بانس ریت (Bounce Rate) و زمان صرف‌شده در سایت توجه می‌کنند تا حدس بزنند که آیا بازدیدکنندگان تجربه مثبتی در سایت شما داشتند یا نه؟

استراتژی مهم به‌منظور آمادگی برای این الگوریتم جدید، افزایش زمان توقف کاربر (Dwell Time) است. شما باید توانایی نگهداری بازدیدکنندگان در سایت را داشته باشید. ما 5 ایده برای شما آماده کرده‌ایم:

 

گنجاندن فیلم‌ها

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای افزایش زمانی که بازدیدکنندگان در سایت شما می‌مانند، استفاده بهینه از ویدئو است. طبق نظرسنجی از وضعیت بازاریابی ویدئویی، 80 درصد بازاریابان معتقد بودند که استفاده از ویدئو میزان توقف کاربر در وب‌سایت را افزایش می‌دهد. بزرگ‌ترین چالش در استفاده از ویدئو، ساخت محتوای باکیفیت و مرتبطی است که بازدیدکننده را ترغیب به تماشای ویدئو کند. انواع مختلفی از محتواهای ویدئویی وجود دارد که می‌توانید در سایت خود قرار دهید:

  • توضیح محصول یا خدمات
  • پروژه‌های قبلی
  • وبلاگ‌های ویدئویی

افزودن عناصر تعاملی (پورتفولیو، تست و غیره)

عناصر تعاملی مثل نمونه کارها یا تست‌ها راه بسیار خوبی برای نگهداری بازدیدکنندگان سایت و ترغیب آنها برای کلیک روی عناصر است. نکته کلیدی این است که مطمئن شوید مولفه تعاملی با اهداف بازدیدکنندگان در سایت مطابقت دارد. به‌عنوان مثال، نمونه کار می‌تواند گزینه عالی برای کسب و کارهای مبتنی بر پروژه باشد. با برنامه‌نویسی و کدنویسی می‌توانید هر گالری یا نمونه کار را با میکروانیمیشن‌ها و فیلترهای مختلف، جذاب‌تر کنید. فرم‌ها یا تست‌های مرتبط با محصول یا خدمات، بیشتر از محتوای ثابت، توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کند. تست‌ها و فرم‌ها می‌توانند اطلاعات ارزشمندی را در طول بازدید مشتری از سایت ارائه دهند.

راه های افزایش مدت زمان ماندگاری در سایت

از صفحات بن‌بست در سایت استفاده نکنید.

وقتی یک بازدیدکننده به صفحه‌ای می‌رسد و هیچ راهنمایی واضحی در مورد اینکه «کجا باید برود» وجود ندارد، احتمال خروج او از سایت را افزایش می‌دهید (به بن‌بست برسانید). برای اینکه بازدیدکنندگان را به‌مدت طولانی‌تری در وب سایت خود نگه دارید، باید آنها را در مسیرهای مختلف از طریق صفحات و منابع راهنمایی کنید. شما می توانید از این “بن بست ها” در وب سایت خود با موارد زیر جلوگیری کنید:

  • از جمله فراخوانی برای اقدام (CTA) در صفحات کلیدی
  • پیونددهی به صفحات دیگر در صفحات داخلی شما
  • ارائه پست‌های وبلاگ مرتبط یا محصولات مرتبط

 

ناوبری خود را از بین نبرید.

اگر می‌خواهید به تجربه بازدیدکنندگان به‌عنوان سفر نگاه کنید، منوی ناوبری، نقشه آنهاست. هر بازدیدکننده با هدف و نیت خاصی به سایت شما می‌آید و اگر نتواند به‌راحتی مسیر درست را پیدا کند، احتمال بازگشت او به سایت کمتر است و این مساله به زمان توقف کاربر در سایت آسیب می‌زند. اگر عناصر زیادی در ناوبری سایت خود دارید، با انتقال موارد متفرقه به فوتر (مثل آیکون‌های رسانه‌های اجتماعی)، آن را تمیز کنید. برای منوهای بزرگ‌تر، طراحی مگامنوی سفارشی را در نظر بگیرید. این امر می‌تواند ناوبری سایت شما را ارتقا دهد و هر منو برای کاربران سفارشی‌سازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: برای اطلاع بیشتر درباره طراحی سایت می توانید مقاله مربوطه را مطالعه کنید. همچنین درباره طراحی سایت شرکتی اطلاعات بیشتری به دست آورید.

طراحی صفحه اصلی خود را ارتقا دهید.

صفحه اصلیِ شما معمولا نقطه ورود اکثر بازدیدکنندگان است و طراحی و عملکرد این صفحه، نقش مهمی در تجربه کاربری دارد. طراحی صفحه اصلی، تصور اولیه‌ای از سایت شما در ذهن کاربر ایجاد می‌کند، بنابراین هر گونه ارتقای طراحی می‌تواند بیشترین تفاوت را در نرخ تبدیل کاربر به مشتری و زمان صرف‌شده در سایت ایجاد کند.

به این مقاله امتیاز دهید:
4/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری این مطلب
منبع:
منبع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عوامل تاثیرگذار بر قیمت سئو عوامل تاثیرگذار بر هزینه سئو

زمان مطالعه: 11 دقیقهشما عوامل تاثیرگذار بر هزینه سئو را باید با تمام جزئیات آن بشناسید تا بتوانید تصمیم درستی برای انتخاب پکیج مناسب بگیرید. داشتن وب‌سایت با رتبه ...

بیشتر بخوانیم
سئوی وب اپلیکیشن سئوی سایت‌های وب اپلیکیشن

زمان مطالعه: 13 دقیقهسئو (SEO) برای سایت‌ها و وب‌اپلیکیشن‌ها بسیار حیاتی است. شما بهترین وب‌اپلیکیشن‌ها را طراحی کنید، ولی اگر روی سئو کار نکنید، پروژه‌تان محکوم به شکست خواهد ...

بیشتر بخوانیم
اصول سئو در مقاله نویسی اصول سئو در نویسندگی

زمان مطالعه: 17 دقیقهاصول سئو در نویسندگی (SEO Copywriting) یک روش بهینه‌سازی محتوا برای موتورهای جستجوست که هدف آن جذب مخاطبان هدف و بهبود رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها در نتایج است. ...

بیشتر بخوانیم

آماده یک سرمایه گذاری هوشمندانه روی برند خودتان هستید؟

برای مشاوره با ما مشخصات خود را وارد کنید تا تیم پیام آوا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند.