021 44342032
طراحی سایت با قالب آماده
زمان مطالعه: 5 دقیقه

اگر قصد راه اندازی کسب و کار خود را دارید ولی نمی دانید از کجا شروع کنید و برای راه اندازی وب سایت تان نمی دانید چه روشی برای شما مناسب تر است و شما را به اهداف تان نزدیک تر می کند، پیشنهاد می کنیم با طراحی سایت با قالب آماده و قالب اختصاصی آشنا شوید. همچنین مزایا و معایب طراحی سایت با قالب آماده را بشناسید تا بتوانید بهترین تصمیم گیری را داشته باشید.

یکی از ساده ترین راه ها برای اینکه تفاوت بین سایت با قالب آماده و قالب اختصاصی را متوجه شوید، این است که خانه های از پیش آماده شده را با ساخت و ساز خانه مقایسه کنید. هر دو خانه اهداف مشابهی دارند ولی اگر مورد خاصی مدنظرتان باشد ( برای مثال یک اتاق خواب با دو کمد دیواری ) اینکه یک خانه را از ابتدا مطابق با موارد دلخواه خود بسازید، بسیار آسان تر است.

یک خانه از پیش آماده قیمت کمتری دارد، سریع تر می توانید آن را تحویل بگیرید و برخی مشخصه های آن با نیازهای شما مطاق است. ولی بسته به اینکه به دنبال چه مواردی باشید، شاید لازم باشد که سبک زندگی خود را با نوع خانه ای که گرفته اید، هماهنگ کنید. همین مورد مشابه برای طراحی سایت هم صادق است.

برای اینکه بین طراحی سایت با قالب آماده و اختصاصی تصمیم بگیرید، نیاز است که نیازهای خود را از یک سایت به طور مشخص و دقیق بیان کنید. همچنین مخاطبان سایت و نیازهایی که در آینده خواهند داشت، باید مشخص شود. فاکتورهایی که مربوط به رنکینگ سایت می شود، بررسی رقبای سایت و برندسازی هم برای انتخاب قالب اهمیت پیدا می کنند.

 

کار کردن با یک قالب آماده یا تمپلیت

استفاده از قالب آماده برای طراحی سایت گزینه ای بسیار متداول و راحت است. تم های زیادی در دسترس هستند و سایت های زیادی مانند سایت Wix، Squarespace، GoDaddy و … وجود دارند که تم های مختلفی را برای سایت تان ارائه می دهند. ولی وردپرس معروف ترین و شناخته شده ترین پلتفرم است. این سایت ها تم های رایگان و پولی را در اختیارتان قرار می دهند که می توانید خریداری کنید. اگر به دنبال یک تیم تخصصی هستید که توسعه وب را برای شما انجام دهد، بدانید که همه آژانس ها می توانند این خدمات را ارائه دهند و یک سایت با وردپرس برای شما طراحی کنند ولی همه سایت های وردپرسی مشابه هم ساخته نمی شوند.

قالب آماده سایت

برای برخی مشتریان که چند هدف محدود را برای سایت خود دارند و نیاز به تغییرات خاصی در سایت ندارند، یک سایت با قالب آماده می تواند مفید باشد. مقدار پولی که برای طراحی سایت کمتر خرج می شود می تواند برای بهینه سازی سایت و سئو و بک لینک سازی و در نتیجه افزایش ترافیک سایت استفاده شود. سایت با قالب آماده سرعت لود بالایی دارد ولی اگر در آینده قصد تغییرات اساسی داشته باشید، با مشکلات عدیده ای روبرو خواهید شد.

همچنین انجام برخی تغییرات روی سایت با قالب آماده می تواند مشکلات مختلفی داشته باشد. زیرا سایت های با قالب آماده با کدنویسی هایی آماده شده اند که تغییر آن ها می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند. به دلیل گستردگی وردپرس، راه های نامحدودی وجود دارد تا برای سایت کدنویسی کرد و هیچ دولوپری را نمی توان یافت که دقیقاً همانند یک دولوپر دیگر کار کند.

مزایای طراحی سایت با قالب آماده

  • سرعت بیشتر برای تحویل سایت

یک سایت با قالب آماده می تواند با سرعت زیادی انتخاب، خریداری و آماده سازی شود. این پروسه در چند ساعت تا چند روز زمان می برد. ولی سایت های با قالب اختصاصی به طور کلی چند هفته زمان لازم است تا طراحی صورت گیرد.

  • هزینه کمتر

تمپلیت های بیسیک می توانند با هزینه ای بسیار پایین خریداری شوند. پکیج های پیشرفته تری هم در دسترس هستند که می توانید از آن ها بهره ببرید. بنابراین استفاده از قالب آماده طراحی سایت ارزان را ممکن می سازد.

  • سادگی در استفاده

تمپلیت ها یا همان قالب های آماده به راحتی قابل استفاده هستند.

  • دسترسی به پلاگین ها و …
  • سئو فرندلی بودن برخی قالب های آماده

برخی از قالب های آماده برای بهینه سازی سایت و سئو مناسب تر هستند. جایگاه های مناسبی برای بنرها، کال تو اکشن ها و طراحی های موبایل فرندلی دارند.

  • تم های مشخص برای صنایع مختلف ( صنایع ساخت و ساز، شرکت های وکالت، رستوران ها و … )

 

اگر قصد طراحی سایت در تهران دارید و یا در شهرها و کشورهای دیگر هستید، می توانید با کلیک روی عکس زیر، نمونه کارها را مشاهده کنید و فرم مشاوره را پر کنید تا مشاوران ما، شما را راهنمایی کنند:

 

مشاوره رایگان طراحی سایت

معایب طراحی سایت با قالب آماده

  • گزینه های محدود برای طراحی

در قالب های آماده جای زیادی برای انتخاب باقی نمی ماند. معمولاً همان طرحی که می بینید را باید بپذیرید. چند نوع تمپلیت برای لندینگ پیج ها وجود دارند ولی در کل انتخاب های زیادی نخواهید داشت.

  • هماهنگی نامناسب با برندسازی

اگر نیاز به طراحی خاصی برای برندتان دارید، نیاز است که این مورد را بدانید که سایت با قالب آماده شاید انعطاف پذیری لازم با برندتان را نداشته باشد.

  • پشتیبانی سخت

آنچه که می بینید در واقع همان چیزی است که خریداری می کنید. در اغلب موارد اگر سایت نیاز به تغییر خاصی دارد، نیاز است که هزینه تغییرات به طراح سایت داده شود. ولی تغییرات جزئی و پشتیبانی قضیه فرق می کند. بنابراین اگر یک سایت با قالب اختصاصی بگیرید، احتمال بروز این مشکلات کاهش می یابد.

  • در برخی موارد ریسپانسیو نبودن برای موبایل

این مشکل در برخی تمپلیت ها وجود دارد و البته راهکارهایی وجود دارد که از بروز این نوع مشکلات پیشگیری شود و یا مشکلات ریسپانسیو برطرف شوند. اما دانستن این نکته هم بی ضرر نیست و بدانید که می تواند یکی از دغدغه های شما شود.

  • کاهش سرعت سایت ناشی از پلاگین ها

تمپلیت ها برای کار با پلاگین ها و دیگر add-on ها ساخته شدند که باعث کاهش سرعت سایت می شود. البته راهکارهایی وجود دارد که بتوان مانع این کار شد ولی در کل نصب هر پلاگین نیاز به بررسی های مختلفی دارد که لازم است مدنظر داشته باشید.

  • سئو ارگانیک برای سیستم این قالب ها ساخته نشده است

البته که می توان سایت با قالب آماده را جوری طراحی کرد که کاملاً انجام سئو ارگانیک، امکان پذیر باشد ولی این مورد هم یکی از معایب طراحی با قالب آماده است.

به دلایل ذکر شده بسیاری از متقاضیان، خواستار طراحی سایت اختصاصی هستند تا بتوانند از این مشکلات پیشگیری کنند و در آینده به مشکل برخورد نکنند.

بهره گیری از منابع زیر:

https://www.market8.net/5-pros-and-cons-of-website-templates
https://www.seattlewebdesign.com/blog/seattle-web-design-online-marketing-blog/post/template-vs-custom-website-design-pros-and-cons-for-both

به این مقاله امتیاز دهید:
اشتراک گذاری این مطلب
منبع:
منبع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

امنیت سایت راهکارهایی برای بهبود امنیت سایت

زمان مطالعه: 6 دقیقههر سایت یا فروشگاه آنلاین باید همواره اصول امنیتی را رعایت کند، زیرا امنیت نقش حیاتی در پایداری کسب و کار و بهبود تجربه کاربری مشتریان ...

بیشتر بخوانیم
توسعه وب سایت چیست توسعه وب چیست و انواع آن

زمان مطالعه: 5 دقیقهتا به حال، شاید به این سوال برخورده باشید که توسعه وب به چه معناست و چه تفاوت‌هایی بین توسعه‌دهنده Front End و Back End وجود ...

تفاوت بین طراحی سایت و توسعه وب تفاوت بین طراحی سایت و توسعه وب

زمان مطالعه: 14 دقیقهطراحی سایت و توسعه وب دو بخش مکمل در ساخت و توسعه یک وب‌سایت هستند، اما هر یک وظایف و تخصص‌های متفاوتی دارند. ما در این ...

بیشتر بخوانیم

آماده یک سرمایه گذاری هوشمندانه روی برند خودتان هستید؟

برای مشاوره با ما مشخصات خود را وارد کنید تا تیم پیام آوا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند.