021 44342032
تفاوت لینک فالو و نوفالو
زمان مطالعه: 5 دقیقه
فرض کنید که یک وبسایت برای شرکت خود طراحی کرده اید و حالا برای بهبود مطالب آن تصمیم گرفته اید که یک مقاله تخصصی در حوزه کاری خود در این وبسایت منتشر کنید. وقتی این مطلب در وبسایت شما منتشر شد ربات ها یا خزنده های گوگل این صفحه را به اصطلاح کروال می کنند تا در صورت مناسب بود و با کیفیت بودن این مطلب در نتایج سرچ موتورهای جست و جو به نمایش درآید.اگر در این مطلب لینک های داخلی و یا لینک هایی از وبسایت های دیگر را منتشر کرده باشید، گوگل در هنگام کرول کردن مطلب شما این لینک ها را نیز دنبال می کند. شما می توانید در هنگام انتشار چنین لینک هایی تصمیم بگیرید که این لینک ها فالو یا نوفالو باشند. بگذارید ابتدا در خصوص مفهوم فالو و نوفالو بودن لینک ها صحبت کنیم و بعد در خصوص تاثیر هرکدام بر سئو سایت بیشتر توضیح می دهم.

لینک فالو و نوفالو

لینک فالو چیست؟

وقتی شما از یک سایت دیگر لینکی دریافت می کنید، سئو سایت شما کمی بهبود پیدا می کند. به عبارتی لینک دریافت شده از سایت دیگر باعث می شود که اعتبار سایت شما در نگاه گوگل افزایش پیدا کند. البته هرچه اعتبار سایتی که به شما لینک داده است بیشتر باشد امتیازی که شما از گوگل کسب می کنید نیز بیشتر خواهد بود. پیش فرض گوگل و موتورهای جست و جوی دیگر این است که اگر افراد زیادی به یک صفحه خاص لینک دهند بنابراین در دنیای واقعی این صفحه برای افراد زیادی سودمند بوده است و به همین دلیل گوگل نتیجه می گیرد که صفحه مذکور کیفیت بالایی از نظر محتوا دارد. از سوی دیگر چون گوگل می خواهد بهترین نتیجه را به کاربران معمولی نشان دهد به همان اعتبار کسب شده اعتماد می کند و صفحه شما را در اولین نتایج خود به نمایش می گذارد. حال به تعریف مشخص و دقیقی از لینک فالو بپردازیم. لینک های فالو به عنوان چک های تضمینی برای انتقال اعتبار از یک سایت به یک سایت دیگر به حساب می آیند. با لینک های فالو اعتبار سایت مبدا به مقصد منتقل می شود و در نهایت این موضوع باعث افزایش اعتبار و رنک سایت مقصد در نگاه گوگل می شود و رتبه بهتری نصیب سایت مقصد می شود.

لینک نوفالو چیست؟

تفاوت لینک نوفالو با لینک های فالو در این است که چنین لینک هایی صرفا اشاره به سایت مقصد است و اعتباری از سمت مبدا ارسال به سایت مقصد داده نمی شود. گوگل چنین لینک هایی را دنبال می کند اما اعتبار خاصی به سایت مقصد نمی دهد. البته این معنای عدم تاثیر لینک های نوفالو در سئو سایت شما نیست. لینک های نوفالو در ایجاد تعادل در میزان بک لینک های سایت تاثیر دارد تا مشخص شود شما از راهکار های سئو کلاه سیاه استفاده نکرده اید. لینک های نوفالو از طریق تگ Nofollow و به شکل زیر هستند:

<a href=”http://www.example.com” rel=”nofollow”>Example</a>

تگ نوفالو، تگی که اینترنت به آن نیاز دارد

در یک نگاه کلی تگ نوفالو برای دنیای وب یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. با استفاده از تگ نوفالو، هیچ کس به خود زحمت نمی دهد که به زور لینک هایی را در یک وبلاگ یا فروم منتشر کند که نوفالو است و برای سایت مقصد هیچ مزیتی به همراه ندارد. نمی توان مدعی بود که برای مثال دیگر از کامنت گذاری های تکراری دیوانه وار اسپم ها در وبلاگ نویسی خبری نیست اما تگ نوفالو حداقل در کاهش این جنون نقش زیادی داشته است. لینک های نوفالو اساسا در قسمت های زیر کاربرد دارند:

  • لینک های پولی
  • کامنت ها
  • فروم ها
  • هر چیزی که گوگل از آن به عنوان محتوای غیر قابل اعتماد یاد می کند

بعضی از وبمسترها ممکن است تگ نوفالو را از قسمت کامنت ها بردارند و از آن به عنوان جایزه ای برای کامنت گذاران بهره ببرند. اما این یک تصمیم شخصیست و ما به شخصه آن را تایید نمی کنیم.

آیا استفاده یک سایت از لینک نوفالو موجب افزایش قدرت لینک‌های فالو آن می‌شود؟

در سالهای گذشته استفاده از لینک های نوفالو،موجب افزایش  Link juice و بهبود رتبه سایت می شد. برای مثال از نظر سئو و رتبه بندی سایت ها دریافت دو لینک فالو و یک لینک نوفالو بهتر از دریافت سه لینک فالو از یک سایت بود.

اما امروزه استفاده از لینک nofollow تأثیری در افزایش Link juice لینک‌های dofollow ندارد.

آیا کسب لینک های نوفالو را باید فراموش کنیم؟

اگر این سوال را تنها از منظر ارتقا اتوریتی سایت نگاه کنیم ، لینک های نوفالو هیچ ارزشی به اعتبار سایت ما اضافه نمی کنند و در نتیجه حذف آنها به طور کلی بلامانع است. اما با استفاده از لینک های نو فالو می توانید ترافیک ارجاعی سایتتان را افزایش دهید و این برای کلیت استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما و افزایش بازدیدها ومشتریان سایت شما می تواند یک امر حیاتی باشد. برای مثال کامنت گذاشتن در یک انجمن گفت و گو ممکن است نیاز کسب اعتبار سئو را برای شما برآورده نکند اما می تواند باعث ترغیب افراد آن انجمن برای بازدید از وبسایت شما و در نهایت افزایش ترافیک ورودی به سایت شما شود. بنابراین سعی کنید از یک نگاه تک بعدی به مسئله سئو و دیجیتال مارکتینگ اجتناب کنید.  از سوی دیگر یادتان باشد که گوگل در آخرین آپدیت های الگوریتم خود به وضوح گفته است که نگاهش برای افزایش رتبه سایت ها فراتر از موضوعاتی مانند پیج رنک یا بک لینک ها است. سیگنال های مثبتی که از طریق شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر برای یک سایت ایجاد می شود می تواند به تنهایی دلیل برای بهبود سئو سایت باشد. بنابراین بجای تاکید بیش از اندازه بر روی فالو یا نوفالو بودن لینک های دریافتی بر این موضوع تاکید کنید که هر لینکی به سایت شما می تواند اعتبار سایتتان را در نگاه مخاطبان افزایش دهد.

نکات پایانی

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت  طراحی سایت فروشگاهی و طراحی سایت شرکتی را مطالعه کنید. همچنین صفحه خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.

همچنین سئو سایت برای موتورهای جست و جو و  تبلیغات گوگل از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران ،تبلیغات گوگل و سئوسایت را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد.

به این مقاله امتیاز دهید:
اشتراک گذاری این مطلب
منبع:
منبع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عوامل تاثیرگذار بر قیمت سئو عوامل تاثیرگذار بر هزینه سئو

زمان مطالعه: 11 دقیقهشما عوامل تاثیرگذار بر هزینه سئو را باید با تمام جزئیات آن بشناسید تا بتوانید تصمیم درستی برای انتخاب پکیج مناسب بگیرید. داشتن وب‌سایت با رتبه ...

بیشتر بخوانیم
سئوی وب اپلیکیشن سئوی سایت‌های وب اپلیکیشن

زمان مطالعه: 13 دقیقهسئو (SEO) برای سایت‌ها و وب‌اپلیکیشن‌ها بسیار حیاتی است. شما بهترین وب‌اپلیکیشن‌ها را طراحی کنید، ولی اگر روی سئو کار نکنید، پروژه‌تان محکوم به شکست خواهد ...

بیشتر بخوانیم
اصول سئو در مقاله نویسی اصول سئو در نویسندگی

زمان مطالعه: 17 دقیقهاصول سئو در نویسندگی (SEO Copywriting) یک روش بهینه‌سازی محتوا برای موتورهای جستجوست که هدف آن جذب مخاطبان هدف و بهبود رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها در نتایج است. ...

بیشتر بخوانیم

آماده یک سرمایه گذاری هوشمندانه روی برند خودتان هستید؟

برای مشاوره با ما مشخصات خود را وارد کنید تا تیم پیام آوا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند.