021 44342032
اهمیت مدیریت برند برای کسب و کار شما
زمان مطالعه: 6 دقیقه

استراتژی برند چیست؟

استراتژی برند شامل اهداف خاص و بلند مدتی است که می تواند با تکامل برند موفقیت آمیز به دست آید.  یک برنامه مشخص بر تمام جنبه های کسب و کار تاثیر می گذارد و به طور مستقیم به نیازهای مشتری، احساساتش و محیط رقابتی سالم متصل می شود.

در ابتدا، بیایید روشن کنیم که بزرگترین تصور غلط در مورد استراتژی نام تجاری را از ذهنمان پاک کنیم، نام تجارت شما، محصول شما، لوگوی شما، وب سایت شما یا نام شما، یک استراتژی نیست. در واقع، نام برند شما بسیار بیشتر از آن است.

بنابراین برای کمک به شما در بازاریابی که بسیاری از بازاریابان بیشتر از یک هنر و کمتر از یک علم را در نظر می گیرند، ما هفت اصل اساسی یک استراتژی جامع برند سازی را که موجب حفظ شرکت شما برای سال های زیادی می شود را آورده ایم تا شما بتوانید بهتر و با استراتژی دقیقتری تصمیم گیری کنید.

هفت اصل اساسی در برند سازی

اصل شماره یک – هدف سازی

هر نام تجاری وعده هایی را می دهد. اما در یک بازار که اعتماد مصرف کننده کم است و نظارت بر بودجه زیاد است، این وعده ها نیست که یک نام تجاری را از یک دیگر جدا  می کند، بلکه یک هدف مشخص این کار را می کند. چگونه می توانید هدف کسب و کار خود را تعریف کنید؟ مقالات کسب و کار در این راستا به شما کمک خواهند کرد.

یک – کاربردی بودن: این مفهوم بر ارزیابی موفقیت ها به دلایل فوری و تجاری تمرکز دارد – به عنوان مثال هدف کسب و کار شما این است که پول کسب کنید.

دو – هدفمند بودن: این مفهوم بر موفقیت تاثیر می گذارد، زیرا به توانایی کسب درآمد و انجام کارهای خوب در جهان مربوط می شود.

در حالی که پول برای تقریبا هر کسب و کاری اهمیت دارد، اما ما برندهایی را تحسین میکنیم که تمایل اصلی آنها دستیابی به سود بیشتر نیست. برای مثال چشم انداز IKEA نه فقط برای فروش مبلمان است، بلکه به منظور ایجاد یک زندگی روزمره بهتر است. این رویکرد برای مشتریان جذاب است، زیرا نشان می دهد که تعهدشان به ارائه ارزش فراتر از نقطه فروش است.

اصل شماره دو – انسجام

کلید انسجام این است که از حرف زدن در مورد چیزهایی که با برند شما مرتبط نیست صحبت نکنید. آیا مطلبی که پست میکنید با مطالب شما در یک رده و گروه قرار میگیرد؟ آیا عکس ها با تجارت و برند شما کار ارتباط دارد ؟ اگر این چنین نباشد ممکن است کاربر و بازدیدکننده را گیج کنید. برای جلوگیری از مجبور کردن مشتریان بالقوه برای قرار دادن قطعات جدا شده از کسب و کار شما را با هم، سعی کنید یک راهنمای سبک و ساده داشته باشید.  راهنمای سبک میتواند رنگ و ساختار یکپارچه شما باشد که ارتیاط مستقیمی با کار و تجارت شما دارد.

اصل شماره سه – احساسات

مشتریان همیشه منطقی نیستند شما می توانید با ارائه فرصت هایی، به مشتریان این احساس را بدهید که آنها بخشی از گروه بزرگتری هستند. اما چرا ؟ چون مردم تمایل ذاتی برای ایجاد روابط دارند. حال چگونه باید این کار را کرد؟ چگونه این فرصت را به آنها بدهیم؟

شما به سادگی میتوانید با کاربران خود ارتباط ایجاد کنید، پیدا کردن راهی برای ارتباط با مشتریان خود را در سطح عمیق ، عاطفی تر.

  • آیا شما به آنها آرامش می دهید؟
  • آنها را به عنوان بخشی از خانواده احساس می کنید؟
  • آیا زندگی را ساده تر می کنید؟

سعی کنید پاسخ سوالات بالا را دریابید و بدانید که استفاده از این عوامل هیجانی راه مناسبی است برای تقویت رابطه و ایجاد وفاداری در مشتریان.

بیشتر بخوانید: طراحی سایت شرکتی

اصل شماره چهار – انعطاف پذیری

در دوره ای که هر روز همه چیز در حال تغییر است، بازاریابان باید انعطاف پذیری باقی بمانند تا بتوانند خود را با این دوره وفق بدهند. ممکن است فکر کنید «چطور می بایست هم انسجام داشته باشم و هم انعطاف پذیر باشم؟» سوال خوبیست. در حالی که شما با انسجام قصد دارید استانداردی را برای نام تجاری خود تنظیم کنید، انعطاف پذیری شما را قادر می سازد تا تنظیماتی را ایجاد کنید که باعث ایجاد علاقه و تشخیص رویکرد شما برای رقیبان شود.

به عبارت دیگر، «برنامه های موثر نیاز به انطباق دارد، اما تنوع کافی برای نگه داشتن مسائل تازه است، نیاز است».

اصل شماره پنج – مشارکت کارکنان

اگر شما مایل به برند سازی هستید. همانطور که قبلا گفتیم، ایجاد یک حس انسجام و سازگاری مهم است. در حالی که یک راهنمای سبک می تواند به شما در دستیابی به یک تجربه دیجیتال یکپارچه کمک کند، برای کارکنان شما نیز بسیار مهم است که چگونه باید با مشتریان ارتباط برقرار کرده و نام برند شما را آشکار سازند.

برای مثال اگر سایت شما برای سرگرمی و بازی باشد، در صورتی که مشتری تماس گرفته و با نماینده ی ناخوشایند و بی تجربه شما ارتباط داشته باشد، منطقی است؟ پس حتما کارکنان سایت شما باید بتوانند هیجان را به کاربر منتقل کند.

اصل شماره شش – وفاداری

trust

اگر شما از قبل بازدیدکنندگان دائمی دارید که شرکت شما و برند شما را دوست دارند، بیکار نمانید. به آنها هدیه ای برای این وفاداری بدهید. برای مثال اگر سایت شما یک فروشگاه است تخفیف های ویژه ای برای این افراد در نظر بگیرید. این را نظر بگیرید که تبلیغات دهان به دهان با همین امتیاز های شما برای کاربرانتان شکل می گیرد.

اصل شماره هفت  – رقابت

در اصل رقابت یک فرآیندی است که هم میتواند مثبت باشد هم منفی. شما میتوانید رقابت را به عنوان یک چالش برای بهبود استراتژی خود و ایجاد ارزش بیشتر در برند خود کنید. شما در یک کسب و کار هستید  پس مشتریان را جدی بگیرید. از آنها نظر خواهی کنید و سعی کنید برای بهبود کار خود از اشتباهات رقیبانتان درس بگیرید. داشتن یک وب سایت و ایجاد یک برند، دو موضوع کاملا متفاوت است و در دنیای امروز رقابت در تمامی صنایع و کسب و کارها به صورت هر روزه منافع میان جوامع را تغییر می دهد.

نکات پایانی

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت  طراحی سایت فروشگاهی  و  طراحی سایت شرکتی را مطالعه کنید. همچنین صفحه خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.

همچنین سئو سایت برای موتورهای جست و جو و  تبلیغات گوگل از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران ،تبلیغات گوگل و سئوسایت را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد.

به این مقاله امتیاز دهید:
اشتراک گذاری این مطلب
منبع:
منبع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

تبلیغات آنلاین انواع تبلیغات آنلاین و چگونگی انجام آن ها

زمان مطالعه: 5 دقیقهآیا تا به حال عکسی را در اینستاگرام لایک کرده اید یا فیلمی در فیس بوک مشاهده کرده اید و یا صفحه ای را در نتایج ...

بیشتر بخوانیم
چگونگی گسترش بازار چگونگی گسترش بازار

زمان مطالعه: 5 دقیقهگسرتش بازار شاید یکی از دغدغه های اصلی تمام صاحبان کسب و کار در همه بخش های مختلف اقتصاد در تمام کشورهای دنیا باشد. امروز افزایش ...

بیشتر بخوانیم
بازاریابی شفاهی بازاریابی شفاهی

زمان مطالعه: 8 دقیقه بازاریابی شفاهی در یک جمله به معنی چرخیدن دهان به دهان برند یا محصولی خاص از برند شما در میان صحبت های روزمره عموم مردم ...

بیشتر بخوانیم

آماده یک سرمایه گذاری هوشمندانه روی برند خودتان هستید؟

برای مشاوره با ما مشخصات خود را وارد کنید تا تیم پیام آوا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند.