021 44342032
برد کرامپ چیست
زمان مطالعه: 4 دقیقه

Breadcrumbs چیست ؟ برای پاسخ به این سوال بیایید از یک مثال ساده استفاده کنیم. وقتی کاربران اینترنت وارد سایت شما می شوند ممکن است به دلیل تعداد زیاد صفحات در رسیدن به مطلب مورد نظر خود دچار سردرگمی شوند و در نتیجه این نیاز در وبسایت شما احساس می شود که به کاربر بگوید در چه صفحه ای سایت شما قرار گرفته و صفحات مرتبط با آن نیز به او معرفی شود. برای این منظور طراحان و کدنویسان سایت از Breadcrumbs استفاده می کنند. 

در ترجمه تحت اللفظی این واژه عبارت خرده نان یا نان ریزه بکار رفته است. شاید داستان هنسل و گرتل به گوشتون خورده باشه. اگه یادتون باشه توی اون داستان هنسل برای اینکه بتونه دوباره راه خونه رو پیدا کنه و به خونه برگرده در تمام راه نون ریزه هایی رو روی زمین میندازه تا بعدا بتونه از این طریق راه خونه رو مجددا پیدا کنه و به خونه برگرده. قضیه ی عبارت بردکرامب یا Breadcrumbs هم همین هست یعنی شما به گذاشتن عبارت هایی به کاربر کمک می کنید که تشخیص بده در کدام قسمت از سایت شما قرار دارد. 

چرا باید از Bread crumbs استفاده کرد؟ 

چند دلیل برای استفاده از bread crumb که در سئو سایت شما تاثیر گذار است.

۱- گوگل bread crumbs را دوست دارد.

می توان یک قاعده کلی برای الگوریتم های گوگل در  نظر گرفت: الگوریتم های گوگل در جهت بهبود خدمات رسانی به کاربران عمل می کنند. بنابراین اگر سرعت سایت شما بالا باشد یا ساختار کاربردی تری نسبت به دیگر سایت ها داشته باشد در نگاه گوگل رتبه بهتری به وبسایت شما تعلق می گیرد. bread crumbs نیز بنابر همین استدلال به کاربران کمک می کند که درک بهتری نسبت به مطالب وبسایت شما داشته باشند و در نتیجه گوگل bread crumbs را در الگوریتم های رتبه دهی خود لحاظ کرده است.

۲- bread crumbs تجربه کاربری را ارتقا می دهند

سردرگمی کاربران و مشتریان شما در درون وبسایت باعث لطمه خوردن به برند شما می شود. انسان ها از سردرگمی خوششان نمی آید و در نتیجه bread crumbs می تواند یک تجربه کاربری بسیار مثبت در ذهن مخاطبان شما ایجاد کند. این رضایت در نگاه مخاطبان و مشتریان شما باعث تقویت برند شما و ارتقا کیفیت خدمات وبسایت شما می شود.

۳- bread crumbs موجب کاهش بانس ریت می گردد

وقتی شما صفحات مختلفی را برای کسب رتبه در لغاتی خاص ایجاد می کنید عملا باعث می شوید که کاربران بدون ورود به صفحه اصلی وبسایت شما مستقیما به صفحه ای خاص هدایت شوند. امروز اکثر بازدید های وبسایت ها از طریق موتورهای جست و جو و خصوصا گوگل انجام می شود و در نتیجه وقتی یک صفحه خاص به مخاطبانتان عرضه می کنید باید به او کمک کنید که در درون وبسایت شما سردرگم نشود. همچنین bread crumbs می تواند پیشنهاد های جایگزین را در دسترس کاربران قرار دهد و شما از این طریق میزان زمانی که هر کاربر در درون وبسایت شما صرف می کند را افزایش می دهید.

انواع Bread crumbs

تا اینجای کار توضیح دادیم که Bread crumbs چیستدر ادامه انواع بردکرامب را برای شما توضیح می دهیم.

۱-Location یا مبتنی بر مکان:

این نوع Bread crumbs بر مکان و جای دقیق کاربر در ساختار وبسایت شما را نشان می دهد. به طور کلی از این نوع بردکرامب Bread crumbs در سایت هایی که یک ساختار سطح بندی شده و سلسه مراتبی دارند کاربرد دارد. سایت های با محتوای زیاد و مطالب بسیار گسترده می توانند از این نوع بردکرامب برای هدایت کاربران در درون وبسایت استفاده کنند.

۲-Atrribute یا مبتنی بر خصوصیت:

این نوع بردکرامب Bread crumbs بیشتر در وبسایت های فروشگاهی استفاده می شود. ساختار  آنها استاتیک نیست و می توان گفت که بیشتر شبیه یک فیلتر عمل می کند تا خصوصیتی خاص در درون وبسایت شما را به کاربر گوش زد کند.

۳- Path یا مبتنی بر مسیر:

این نوع بردکرامب Bread crumbs یکی از پرکاربردترین نوع برای وبسایت های ایرانی است. به نوعی که مسیر طی شده از صفحه اصلی سایت تا صفحه مورد نظر را به صورت خطی نمایش می دهد.

نکته پایانی

همان طور که گفتیم برکرامب یکی از مواردی است که در نگاه گوگل برای رتبه دهی به سایت ها مهم جلوه می کند و در نتیجه موضوع مهمی در سئو سایت شما به حساب می آید. پر واضح است که وقتی می خواهید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت کنید باید این کار را به شرکت های معتبر واگذار کنید که تمام جوانب اصولی سئو سایت را در طراحی و کدنویسی وبسایت شما رعایت کنند. شرکت طراحی سایت پیام آوا با بیش از ۱۰ سال تجربه در زمینه طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت فروشگاهی مدرن ترین وبسایت ها در حوزه های مختلف صنعتی و خدماتی به شما عزیزان عرضه می کند.

به این مقاله امتیاز دهید:
5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری این مطلب
منبع:
منبع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

امنیت سایت راهکارهایی برای بهبود امنیت سایت

زمان مطالعه: 6 دقیقههر سایت یا فروشگاه آنلاین باید همواره اصول امنیتی را رعایت کند، زیرا امنیت نقش حیاتی در پایداری کسب و کار و بهبود تجربه کاربری مشتریان ...

بیشتر بخوانیم
توسعه وب سایت چیست توسعه وب چیست و انواع آن

زمان مطالعه: 5 دقیقهتا به حال، شاید به این سوال برخورده باشید که توسعه وب به چه معناست و چه تفاوت‌هایی بین توسعه‌دهنده Front End و Back End وجود ...

تفاوت بین طراحی سایت و توسعه وب تفاوت بین طراحی سایت و توسعه وب

زمان مطالعه: 14 دقیقهطراحی سایت و توسعه وب دو بخش مکمل در ساخت و توسعه یک وب‌سایت هستند، اما هر یک وظایف و تخصص‌های متفاوتی دارند. ما در این ...

بیشتر بخوانیم

آماده یک سرمایه گذاری هوشمندانه روی برند خودتان هستید؟

برای مشاوره با ما مشخصات خود را وارد کنید تا تیم پیام آوا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند.