021 44342032
تجربه کاربری
زمان مطالعه: 5 دقیقه

تجربه کاربری به نحوه برخورد مصرف کنندگان یا مخاطبان نهایی با یک محصول خاص اشاره دارد. طراحان UX فرآیندهای اجرایی و نوع عملکرد نهایی یک محصول را به شکلی همه جانبه در نظر می گیرند تا علاوه بر جذابیت های بصری طراحی UI آن محصول از نظر عملکرد نیز کاملا کاربردی باشد. این موضوع در طراحی صنعتی نیز به شدت مورد توجه قرار می گیرد. یادتان باشد، محصولی که بسیار زیبا باشد اما عملکرد مناسبی در رفع نیاز مشتریان و مخاطبان نهایی بازار شما نداشته باشد عملا شکست را به شما تحمیل خواهد کرد.

طراحی صرفا آن ایده اولیه ای نیست که در ذهن شما جاری می شود و حس شما را بر می انگیزد. طراحی UX عملکرد ها را ارتقا می دهد. بنابراین برای رسیدن به بهترین نوع عملکرد هر ایده و هر چیز باید رفتارهای کاربران نهایی را در نظر بگیرید.

تجربه کاربری

کاهش هزینه های میان مدت و بلند مدت 

در دوران اوج صنعتی شدن قرن بیستم شرکت های تولیدی محصولات خود را به صورت آزمون و خطا ارتقا می دادند. به عبارتی محصول اولیه با روانه شدن به بازار در مرحله دوم با یک باز طراحی و رفع نواقص دوباره به بازار عرضه می شد تا در نهایت بتواند فروش و سهم بازار را از آن خود کند. اما این روش بسیار هزینه بر است. شما بارها و بارها محصولی را تولید کرده اید که در نهایت هیچ فروشی در بازار ندارد و هزینه های زیادی به شرکت تولیدی شما تحمیل می کند.

امروزه شرکت های زیادی برای جلوگیری از مشکلات احتمالی و اولیه محصولات خود به طراحی کاربردی یا همان طراحی UX قبل از تولید رو آورده اند. این موضوع باعث می شود که تغییرات در محصول نهایی در نرم افزارهای طراحی بارها و بارها اعمال شود و بسیاری از نواقص احتمالی توسط متخصصین این حوزه پیش از ورود به بازار گرفته شود.

طراحی UX در دونیای دیجیتال و بررسی فرآیند ها طراحی اپلیکیشن و طراحی سایت به کسب و کارها کمک می کند که یک فرآیند کاملا منطقی برای سایت و اپلیکیشن خود طراحی کنند. فرآیندی ساده، روان و بسیار کاربردی. این موضوع ممکن است در شروع کار به شما هزینه هایی را تحمیل کند اما احتمال شکست پروژه شما از این طریق به شدت کاهش خواهد یافت. به عبارتی دقیق تر در دراز مدت چنین روشی باعث خواهد شد که نرخ تبدیل بازدید کننده های وبسایت شما به مشتری افزایش داشته باشد.

افزایش تبدیل ( conversion)

تعداد وبسایت های شرکتی، فروشگاهی و .. به حدی زیاد شده است که در هر زمینه و حوزه ای می توانید صد یا حتی هزاران وبسایت را بیابید که کاربرد آنها کاملا مشابه است. با این حال از میان تعداد این وبسایت ها یک وبسایت نظر کاربران را جلب می کند، کاربا آن بسیار جذاب و راحت است و شما می توانید بدون کمترین تلاشی آنچه را که در جست و جوی ان هستید را بیابید. این موضوع به حدی برای شما مفید و جذاب بوده که به دوستان و آشنایان خود نیز معرفی می کنید.

متاسفانه بسیاری از وبسایت های فارسی صرفا به ظاهری زیبا در گرافیک و رنگ سایت خود توجه می کنند و از نحوه کاربردی بودن فرآیند های اجرایی در درون وبسایت خود قافل می مانند.

به هر شکل زمان برای مخاطبان ما بسیار مهم است و سرعت انتقال اطلاعات باید به حدی باشد که در کمترین زمان ممکن مشتریان شما بتوانند به هدف نهایی خود برسند. بنابراین اکنون بیش از هر زمان دیگری چگونگی کاهش سطح تلاش کاربران برای به حداکثر رساندن تعداد تبدیل های محصول شما، چه در وب سایت و یا اپلیکیشن اهمیت زیادی دارد.

تقویت سئو سایت با طراحی UX مناسب

سئو سایت یکی از مهمترین موضوعات برای هر وبسایت به حساب می آید. اگر شما بهترین وبسایت را هم طراحی کرده باشید اما سایت شما در دنیای مجازی دیده نشود عملا هیچ کاری انجام نداده اید. یک فروشگاه فوق حرفه ای طراحی کرده اید در یک کوچه بن بست.

با این اوصاف یک طراحی سایت قوی از نظر UX میتواند نرخ تعامل مخاطبان با وبسایت شما را افزایش دهد و در نهاین بانس ریت وبسایت شما پایین می ماند. تجربه کاربر عامل مهمی در الگوریتم جستجوی Google است و اینجاست که به اهمیت UX پی می بریم. یک تجربه کاربری ضعیف در وب سایت ها می تواند در نهایت منجر به رتبه بندی سئوی ضعیف، یا در مورد تبلیغات رسانه ای(PPC)  منجر به یک کمپین تبلیغاتی نا مناسب شود.

اهمیت UX در زندگی

خلاقیت موتور محرک زندگی بشر است. ما همه چیز را ابتدا در ذهنمان ترسیم می کنیم، بر روی کاغذ آن را آنالیز می کنیم  و با اجرای دقیق طرح های ذهنی خود در دنیای واقعی زندگی واقعی خود و دیگران را دست خوش تغییر قرار می دهیم.

نمونه بارز این طراحی گسترش شبکه های اجتماعی در ده سال گذشته است. یک طراحی UX حرفه ای و ارائه درست آن به جامعه جهانی توسط فیسبوک در ۱۲ سال پیش کل چهره ارتباطات جمعی دنیای مدرن را تغییر داد. نکته در این است که  اگر اپلیکیشن یا وب سایت شما بتواند به کاربران در انجام وظایف یا حل مشکلات در اسرع وقت کمک کند، باعث ایجاد یک تاثیر ماندگار می شود؛ تاثیری که با خوشحالی با دوستان و خانواده خود درباره آن صحبت خواهند کرد.

تجربه کاربری

نکته پایانی

طراحی سایت براساس تجربه کاربری، طراحی سایت براساس اصول سئو و طراحی سایت براساس آخرین متدهای کدنویسی روز دنیا موضوعی است که نیازمند یک کارگروهی توسط متخصصین حوزه های مختلف است. ما در شرکت پیام آوا با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن، سئو سایت و تبلیغات گوگل را به مناسب ترین قیمت نسبت به دیگران به شما عرضه می کنیم.

به این مقاله امتیاز دهید:
5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری این مطلب
منبع:
منبع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

نکات مهم در طراحی صفحه فرود نکات مهم در طراحی صفحه فرود

زمان مطالعه: 12 دقیقهصفحات فرود (Landing Pages) یکی از مهم‌ترین عناصر بازاریابی دیجیتال و طراحی وب‌سایت هستند. این صفحات که معمولاً با یک هدف خاص و مشخص طراحی می‌شوند، ...

بیشتر بخوانیم
نکات مهم در استفاده از لایو چت 5 مورد از بدترین اشتباهات در لایو چت سایت

زمان مطالعه: 4 دقیقهاگر قصد ایجاد سرنخ (Lead) برای کاربر دارید، باید در قسمت‌های مختلف سایت، امکان تماسِ کاربر با خود را قرار دهید. متاسفانه اکثر کاربران، فرم‌های تماس ...

طراحی بنر تبلیغاتی نکات مهم برای طراحی بنر تبلیغاتی موفق

زمان مطالعه: 4 دقیقهبنر تبلیغاتی یکی از راههای تبلیغات در سایت های پرترافیک برای بیشتر دیده شدن وبسایت شماست. برای مثال ممکن است شما در سایت های خبرگزاری یا ...

بیشتر بخوانیم

آماده یک سرمایه گذاری هوشمندانه روی برند خودتان هستید؟

برای مشاوره با ما مشخصات خود را وارد کنید تا تیم پیام آوا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند.