021 44342032
الگوریتم برت
زمان مطالعه: 3 دقیقه

الگوریتم برت گوگل چیست و چگونه کار می‌کند؟ از نظر بسیاری از کارشناسان حوزه تخصصی هوش مصنوعی گوگل در حال حاضر قدرتمندترین و گسترده ترین هوش مصنوعی در دنیا به حساب می آید. تغییرات مداوم الگوریتم های گوگل به این سایت کمک کرده است که دائما در جهت بهبود کیفیت نتایج سرچ و ارتقا کیفیت خدمات خود حرکت کند. الگوریتم برت BERT گوگل یکی از انقلابات صنعت سرچ های اینترنتی به حساب می آید که هدف آن بهتر کردن و با کیفیت کردن نتایج سرچ کاربران بوده است. این الگوریتم که بر اساس هوش مصنوعی ارتقا یافته گوگل در حال گسترش است بزرگ ترین حرکت گوگل برای درک بهتر زبان گفتار نیز به حساب می آید تا از این طریق درک گوگل به درک انسانی نزدیک تر شود.

کلمه BERT از عبارت Bidirectional Encoder Representations from Transformers گرفته شده است و به یک مدل زبانی اشاره می‌کند. معنی لغوی این عبارت «ارائه‌ کدگذاری شده دو مسیره از انتقال‌دهنده‌ها» است. این مدل زبانی برای تشخیص معنی صحیح کلماتی که چند ترجمه دارند، در جمله به کار می رود.

اهداف مهم الگوریتم BERT

درک معنای کلمات در جمله

همان طور که می‌دانید کلمه شیر دارای معانی متعددی در زبان فارسی است. قبل از آپدیت برت اگر شما عبارت «چه شیری بخوریم؟» را جستجو می‌کردید، ممکن بود گوگل به عبارت «بخوریم» توجهی نکند و عکس‌ها و لینک‌های مربوط به شیر باغ‌وحش را به ما نمایش دهد. اما بعد از آپدیت برت گوگل متوجه عبارت «بخوریم» می‌شود و نتایجی را به ما نشان می‌دهد که حاوی شیر خوردنی است یا ارتباط نزدیکی به آن دارد.

درک زبان محاوره

اگر چند سال پیش شما به صورت محاوره اقدام به سرچ در گوگل می کردید ممکن بود که گوگل به دلیل درک ناقص از لغت محاوره نوشته شده نتواند نتایج مناسبی برای شما لیست کند اما با استفاده از الگوریتم برت این امکان برای گوگل فراهم شده است جملات محاوره را درک کرده و بر اساس معنای واقعی آنها به شما نتایجی را نمایش دهد. برای مثال اگر شما عبارت (کدوم رستوران غذاش خوبه) را در گوگل جست و جو کنید، گوگل دقیقا مطالبی رو برای شما نمایش میده که درباره کیفیت غذای رستوران ها هست.

درک غلط های املایی

غلط املایی در تمام زبان ها یک امر رایج است. حال این غلط ها می تواند به صورت سهوی اتفاق بیفتد یا به دلی عدم وجود دانش کافی کاربران در خصوص موضوعی خاص باشد. الگوریتم برت به گوگل کمک می کند که در ک بهتری از غلط های احتمالی در کلمات مختلف داشته باشد تا نتایج بهتری به کاربر نمایش داده شود. این الگوریتم ابتدا برای زبان انگلیسی راه اندازی شد و در طول زمان به تعداد زبان های مورد استفاده آن افزوده شد و امروز ۷۲ زبان را پوشش می دهد.

سئو بر اساس الگوریتم BERT

آقای دنی سالیوان یکی از افراد تیم گوگل در صفحه توییتر خود نوشته که با وجود اضافه شدن الگوریتم برت نیازی به سئوی هیچ محتوایی از وب‌سایت‌ها وجود ندارد. بلکه این الگوریتم صرفاً فهم گوگل را از عبارات جستجویی زیادتر می‌کند و تمرکز آن بر بهبود تجربه جست‌وجو است. بنابراین قواعدی برای سئوی این الگوریتم وجود ندارد.

نکته پایانی

سئو سایت هر روز با پیچیدگی های جدید روبرو می شود و با هوشمند شدن الگوریتم های گوگل امکان استفاده از ترفند های قدیمی در جهت بهبود رتبه یک سایت از بین می رود. در حال حاضر دو موضوع مهم برای سئو هر سایتی وجود دارد یکی طراحی سایت اصولی بر اساس استانداردهای کد نویسی و دوم توجه ویژه به تولید محتوای غنی و با کیفیت. در خصوص طراحی سایت بر اساس استاندارد های روز دنیا توصیه می کنم که مقالات طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت فروشگاهی شرکت طراحی سایت پیام آوا را مطالعه کنید.

به این مقاله امتیاز دهید:
5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری این مطلب
منبع:
منبع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عوامل تاثیرگذار بر قیمت سئو عوامل تاثیرگذار بر هزینه سئو

زمان مطالعه: 11 دقیقهشما عوامل تاثیرگذار بر هزینه سئو را باید با تمام جزئیات آن بشناسید تا بتوانید تصمیم درستی برای انتخاب پکیج مناسب بگیرید. داشتن وب‌سایت با رتبه ...

بیشتر بخوانیم
سئوی وب اپلیکیشن سئوی سایت‌های وب اپلیکیشن

زمان مطالعه: 13 دقیقهسئو (SEO) برای سایت‌ها و وب‌اپلیکیشن‌ها بسیار حیاتی است. شما بهترین وب‌اپلیکیشن‌ها را طراحی کنید، ولی اگر روی سئو کار نکنید، پروژه‌تان محکوم به شکست خواهد ...

بیشتر بخوانیم
اصول سئو در مقاله نویسی اصول سئو در نویسندگی

زمان مطالعه: 17 دقیقهاصول سئو در نویسندگی (SEO Copywriting) یک روش بهینه‌سازی محتوا برای موتورهای جستجوست که هدف آن جذب مخاطبان هدف و بهبود رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها در نتایج است. ...

بیشتر بخوانیم

آماده یک سرمایه گذاری هوشمندانه روی برند خودتان هستید؟

برای مشاوره با ما مشخصات خود را وارد کنید تا تیم پیام آوا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند.