021 44342032
سئو چیست
زمان مطالعه: 7 دقیقه
افزایش بازدید سایت یکی از مهمترین اهداف مدیران دیجیتال مارکتینگ و سئو سایت است. در این میان با توجه به اینکه نزدیک به ۸۰ درصد سرچ های اینترنت از طریق گوگل انجام می شود، استفاده از راهکارهای مختلف سئو سایت برای افزایش ترافیک سایت بسیار مهم خواهد بود. در این مقاله برخی از مهمترین مواردی که وب سایت معتبر MOZ برای بهبود وضعیت سئو بیان کرده را در اختیارتان قرار می دهیم. گوگل هر ماه تغییراتی در الگوریتم های خود می دهد و در نتیجه باید به  اصول سئو سایت برای گوگل توجه ویژه داشته باشیم.

توضیحات متا تگ ها

توضیحات متا تگ ها یکی از پایه ای ترین موارد سئو یک سایت است. این موضوع به ربات های گوگل کمک می کند که درک درستی از محتوای درج شده در وبسایت شما داشته باشند. برای مثال متای دسکریپشن که بر اساس گفته های مدیران گوگل از مهمترین موضوعات صفحات برای کسب رتبه به حساب می آید باعث می شود که یک خلاصه چند کلمه ای از صفحه مورد نظر در اختیار مخاطب قرار بگیرد. گوگل این خلاصه را با آنالیز دقیق در کسب رتبه وبسایت ها لحاظ می کند. متا تگ ها و بهینه سازی آنها از اولیه ترین موضوعات اصول سئو به حساب می آیند.

آدرس صفحات در وب سایت

آدرس صفحات باید هم راستا با عنوان مطلب درج شود. کلمه کلیدی شما در آدرس صفحه اگر به صورت انگلیسی نوشته شود نتیجه بهتری خواهد داشت اما آدرس های زبان فارسی نیز برای سئو سایت شما کفایت می کند. بعد از درج مطلب مطمئن شوید که آدرس شما در سایت مپ وبسایتتان بدون مشکل ایجاد می شود و در سرچ کنسول نیز بررسی کنید که آدرس جدید در گوگل ایندکس شده باشد.

انکور تکست

انکور تکست یا کلمه ای که در یک متن و صفحه شما به آن تاکید می شود یکی دیگر از موضوعاتی است که می تواند منجر به بهبود عملکرد سئو سایت شما شود. وقتی مخاطب شما با واژه ای در متن شما برخورد می کند که معنی آن را به درستی درک نمی کند شما می توانید با ایجاد یک لینک داخلی و یا خارجی مخاطب را برای درک بهتر آن کلمه و مفهوم کمک کنید. لینک بیلدینگ یا همان لینک سازی های داخلی توسط این انکور تکست ها در سرتاسر وبسایت شما باید ایجاد شود تا یک شبکه به هم پیوسته منطقی از مطالب در اختیار خوانندگان قرار گیرد. این موضوع به ربات های گوگل هم کمک می کند که ارتباط موضوعی میان صفحات وبسایت شما را بهتر درک کنند و از این طریق صفحات مهم وبسایت شما به راحتی برای آنها قابل تشخیص خواهد بود.

اهمیت محتوا در سئو

محتوا در سئو سایت اصلی ترین و مهمترین بخش پروژه سئو شما محسوب می شود. اما یادتان باشد که محتوا را برای مخاطبان تولید کنید نه اینکه صرفا برای پر کردن صفحات وبسایت و ایجاد لینک های داخلی اقدام به تولید محتوای بی کیفیت کرده باشید.
وقتی شما یک محتوای بسیار عالی و با کیفیت در یک موضوع تخصصی تولید می کنید به مخاطب احترام می گذارید و در نتیجه کاربرانی که وارد وبسایت شما می شوند مدت زمان بیشتری را در صفحات مختلف سایت شما می گذرانند. این موضوع باعث می شود که نرخ پرش وبسایت شما نیز کاهش یابد و گوگل بفهمد که مطلب شما از نظر مخاطبان مختلف با ارزش تلقی شده است. بنابراین محتوای غنی از مهمترین موضوعات در اصول سئو سایت به حساب می آید.

ریسپانسیو بودن وب سایت در موبایل

در ۵ سال گذشته تعداد کاربران اینترنت که از گوشی های موبایل خود برای بازدید صفحات وب استفاده می کنند به شدت افزایش یافته است. بر اساس آمار بیش از ۵۰ درصد ترافیک امروز اینترنت از طریق گوشی های موبایل انجام می شود و در نتیجه یکی از فاکتور های مهم سئو از دید گوگل موبایل فرندلی بودن صفحات وبسایت شما است. بنابراین مطمئن شوید که صفحات وبسایت شما در تمام دستگاه های مختلف اعم از کامپیوتر، موبایل، تبلیت و … به درستی و واضح نمایش داده می شود. پیشنهاد می کنم در صورتی که اقدام به طراحی سایت می کنید حتما از همان ابتدا از شرکت طراحی سایت بخواهید این موضوع را برای شما اجرایی کند.

استفاده از محتوای مختلف

در سالهای گذشته سئو کارها بیشتر بر محتواهای متنی تاکید داشتند چرا که الگوریتم های گوگل بر اساس واژه ها و لغات و مفاهیم از این دست آنالیز خود را برای رتبه دهی انجام می دادند. اما در یکی دو سال گذشته این روند کمی تغییر کرده است و انتظار می رود که در سالهای آینده نیز توجه گوگل به ترکیبی از محتواهای متنی، تصویری و ویدئویی جلب شود. بنابراین سعی کنید در صفحات وبسایت خود از ترکیبی از این مطالب استفاده کنید تا هم مخاطب بیشتری را به سمت وبسایت خود هدایت کنید و هم از دید الگوریتم های گوگل با کیفیت ارزیابی شوید.

سرعت لود شدن مطالب وب سایت

سرعت در دنیای ما سرسام آور شده است. سرعت در زندگی شهری، اتوموبیل ها و تمام کارهای روزمره یک اصل جدایی ناپذیر امور ما شده است. وقتی کاربران اینترنت صفحه وبسایت شما را باز کنند اما سرعت لود شدن مطالب شما پایین باشد به سرعت از سایت شما خارج می شوند. این موضوع باعث می شود که رتبه های پایینی در الگوریتم های گوگل نیز کسب کنید. گوگل به شدت در خصوص سرعت لود شدن مطالب وبسایت ها حساس است و در صورتی که میزان لود شدن سایت شما از ۵ ثانیه بیشتر باشد احتمال قرار گرفتن شما در رتبه های اول گوگل بسیار پایین خواهد بود.

دکمه اشتراک گذاری

شبکه های اجتماعی نوع ارتباط برقرار کردن جامعه انسانی را متحول کرده است. وقتی مطلب جدیدی در درون وبسایت خود منتشر می کنید باید از قابلیت های شبکه های اجتماعی برای دیده شدن آن مطلب به نحو احسن استفاده کنید. بنابراین در طراحی وبسایت خود دکمه های اشتراک گذاری در صفحات اجتماعی را حتما لحاظ کنید تا از این طریق بتوانید ترافیک بیشتری به سمت وبسایت خود ایجاد کرده باشید. اصول سئو برای سایت های جدید توجه ویژه برای تعامل با شبکه های اجتماعی است بنابراین این موضوع را در طراحی اولیه وبسایت خود به شدت جدی بگیرید.

درباره سئو معنایی بیشتر بخوانید.

اهمیت عنوان در مطلب

ساختار بندی مطلب از دید موتورهای جست و جو با تگ های H1، تا H6 در درون آن مطلب قابل تشخیص است. عنوان اصلی مطلب را با تگ H1 نمایش دهید و سعی کنید سرفصل های مهم را به ترتیب یک ساختار سلسله مراتبی تا H6 ادامه دهید. اما یادتان باشد تگ H1 را فقط یک بار و تنها برای عنوان اصلی مطلب استفاده کنید.

پاسخ به سوال مخاطبان

وب سایت شما در هر زمینه‌ای که باشد باید سعی کنید خود را به جای مخاطبتان قرار داده و به سوالاتش پاسخ بدهید، به صورتی که دیگر لازم نباید مخاطب از شما سوال بپرسد. برای مثال می توانید از بخش پرسش و پاسخ طراحی وب سایت پارسیان مهر بازدید کنید تا با چگونگی این بخش از وب سایت ها آشنا شوید.
در آخر توصیه می کنیم که به صحبت هایی چون افزایش بازدید سایت با ربات یا اپلیکیشن افزایش بازدید وب سایت گوش نکنید زیرا سئو و بهینه سازی وب سایت و موفقیت امری است که به زمان و تخصص نیاز دارد و با این روش ها فقط فرصت و پول خود را از دست خواهید داد.

نکته پایانی

وقتی یک سایت طراحی می شود هدف از طراحی سایت قطعا بیشتر دیده شدن و کسب درآمد یا بهبود کیفیت یک برند است. بنابراین وبسایت شما باید بر اساس اصول سئو طراحی و کد نویسی شده باشد. برای مثال در طراحی سایت شرکتی شما برای معرفی شرکت خود باید توجه ویژه ای به طراحی UI&UX داشته باشید، کد نویسی سایت شما بهینه باشد و موارد ذکر شده در بالا از همان ابتدا در سایت شما لحاظ شود و یا اگر طراحی سایت فروشگاهی را انتخاب می کنید باید توجه ویژه به سرعت لود شدن سایتتان به خرج دهید، زیبایی و کاربر پسند بودن آن را در اولویت قرار دهید.
به این مقاله امتیاز دهید:
5/5 - (5 امتیاز)
اشتراک گذاری این مطلب
منبع:
منبع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عوامل تاثیرگذار بر قیمت سئو عوامل تاثیرگذار بر هزینه سئو

زمان مطالعه: 11 دقیقهشما عوامل تاثیرگذار بر هزینه سئو را باید با تمام جزئیات آن بشناسید تا بتوانید تصمیم درستی برای انتخاب پکیج مناسب بگیرید. داشتن وب‌سایت با رتبه ...

بیشتر بخوانیم
سئوی وب اپلیکیشن سئوی سایت‌های وب اپلیکیشن

زمان مطالعه: 13 دقیقهسئو (SEO) برای سایت‌ها و وب‌اپلیکیشن‌ها بسیار حیاتی است. شما بهترین وب‌اپلیکیشن‌ها را طراحی کنید، ولی اگر روی سئو کار نکنید، پروژه‌تان محکوم به شکست خواهد ...

بیشتر بخوانیم
اصول سئو در مقاله نویسی اصول سئو در نویسندگی

زمان مطالعه: 17 دقیقهاصول سئو در نویسندگی (SEO Copywriting) یک روش بهینه‌سازی محتوا برای موتورهای جستجوست که هدف آن جذب مخاطبان هدف و بهبود رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها در نتایج است. ...

بیشتر بخوانیم

آماده یک سرمایه گذاری هوشمندانه روی برند خودتان هستید؟

برای مشاوره با ما مشخصات خود را وارد کنید تا تیم پیام آوا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند.