021 44342032
طراحی سایت بلاک چین

سفارش وب سایت بلاک چین

این روزها بلاکچین و به‌خصوص عبارتِ طراحی سایت بلاکچین را زیاد می‌شنویم. در واقع بلاکچین، کم کم جای پای خود را بین طراحی وب‌سایت‌ها باز کرده است. پس برای این که از تکنولوژی عقب نمانیم، باید با ساز و کار طراحی سایت بلاکچین به‌خوبی آشنا شویم. یک زنجیره را به همراهِ بلوک‌های مختلف در نظر بگیرید (بلاک+ چین). این زنجیره‌ها و بلوک‌ها، اطلاعات دیجیتال را در خود ذخیره می‌کنند. هر بلوک یک وظیفه خاصی را بر عهده دارد. مثلا یک بلوک مسئول ذخیره تراکنش‌هاست و سوابق تراکنش‌ها را نشان می‌دهد. حالا شاید با خودتان فکر کنید که «خُب چه کاریه؟ این ویژگی رو که بقیه وب‌سایت‌ها و وب‌اپلیکیشن‌ها هم دارند». دقیقا اصلِ ماجرا این جاست. تمامی اطلاعات در قالب یک امضای دیجیتالِ منحصربه‌فرد ذخیره می‌شود که به آن هَش می‌گویند. با این کد تمامی اطلاعات ثبت شده و غیرقابل تغییر است. بنابراین امنیت طراحی وب‌سایت بلاکچین در همین جا مشخص می‌شود. خُب امیدواریم تا این جای کار بتوانید ساز و کارِ بلاکچین را در ذهن خود تصور کرده باشید.

جالب است بدانید که بلاکچین از سال 1991 به‌عنوان زنجیره‌ های بلوک‌های امنی که رمزگذاری‌شده هستند معرفی شده بود. استوارت هابر و دبلیو اسکات استورنتتا اولین کسانی بودند که از این مفهوم صحبت کردند. با گذشت زمان و به مرور، بلاک چین تکامل پیدا کرد و حالا در سال 2023 با پیشرفت بسیار زیادی، یکه‌تاز در حوزه فناوری حضور پیدا کرده است. حیف نیست طراحی بلاکچین اختصاصی را برای کسب و کار خود به کار نبرید؟ نکته جذاب‌تر در بلاکچین، امنیت بالای آن است. این روزها در مورد کلاهبرداری‌های اینترنتی و هک‌شدن حساب‌های مالی توسط هکرها کم نمی‌شنویم. برنامه‌نویسی بلاکچین به‌گونه‌ای است که «مو لای درزَش نمی‌رود». به‌دلیل وجود سیستم رمزنگاری قدرتمند در بلاکچین، تا حدودی در زمینه امنیت سایبری، مشکلی به وجود نخواهد آمد.

بلاکچین کاربردهای عملی گسترده‌ای در صنایع مختلف دارد که توسعه وب‌سایت یکی از آنهاست. در واقع، این فناوری می‌تواند با کاهش خطر جرایم سایبری، دستکاری و کلاهبرداری در حوزه وب را به کمترین حد برساند. بگذارید با یک مثال ملموس‌تر، ماجرا را برای شما بازتر کنیم. GoogleDoc یکی از امکانات ویژه‌ای است که شرکت گوگل برای ما در نظر گرفته است. ما می‌توانیم یک فایل را در محیط گوگل داک آپلود کنیم و همزمان افراد زیادی بتوانند آن را مشاهده کرده و ویرایش کنند. ما می‌توانیم با تعریف دسترسی، فقط به برخی از افراد اجازه دسترسی به فایل را بدهیم. دقیقا بلاکچین نیز چنین ساز و کاری دارد. زیرا فقط افراد دعوت‌شده می‌توانند به اطلاعات آن دسترسی پیدا کنند.

طراحی سایت صرافی

بلاکچین چیست؟

بلاکچین دارای 5 عنصر اصلی شامل توزیع، رمزنگاری، تغییرناپذیری و تمرکززدایی است. بلاکچین از فناوری‌هایی مثل کلیدهای عمومی و اختصاصی برای حفظ داده‌ها در بلوک‌ها به‌صورت ایمن و نیمه‌ناشناس استفاده می‌کند. افراد می‌توانند هویت و سایر اطلاعات شخصی را کنترل کرده و فقط موارد مورد نیاز در یک معامله را به اشتراک بگذارند. تراکنش‌های تکمیل‌یافته به‌صورت رمزنگاری‌شده براساس مهر زمانی و متوالی به دفتر کل اضافه می‌شود. تاریخچه پرداخت‌ها را نمی‌توان خراب کرد یا تغییر داد؛ مگر این که افراد در مورد لزوم انجام آن توافق کنند.

تراکنش‌ها و سایر معاملات در یک بلاکچین شامل تبادل امن هستند. ارزش به شکل توکن است که می‌تواند هر چیزی از دارایی‌های مالی گرفته تا داده‌ها و دارایی‌های فیزیکی را نشان دهد. توکن‌ها به افراد این امکان را می‌دهند که داده‌های شخصی خود را که یک محرک اساسی در پرونده تجاری بلاکچین است، کنترل کنند. اطلاعات شبکه و قوانین مربوط به نحوه عملکرد شبکه توسط گره‌ها در شبکه توزیع‌شده به‌دلیل مکانیزم اجماع به‌خوبی حفظ می‌شوند. در واقع تمرکززدایی کمک می‌کند که هیچ نهاد واحدی، سیستم‌ها و اطلاعات را کنترل نکند و قوانین توسط هیچ سازمانی دیکته نمی‌شود.

آیا بلاکچین امنیت دارد؟

شبکه‌های بلاکچین می‌توانند در این که چه کسی می‌تواند مشارکت داشته باشد یا چه کسانی به داده‌ها دسترسی داشته باشند، متفاوت باشند. شبکه‌های بلاکچین یا به‌صورت عمومی برچسب‌گذاری می‌شوند یا خصوصی. شبکه‌های بلاکچین عمومی به هر کسی اجازه می‌دهند که به آن بپیوندند و افراد شرکت‌کننده، ناشناس بمانند. بلاکچین عمومی از دستگاه‌های متصل به اینترنت برای تائید تراکنش‌ها و دستیابی همگانی استفاده می‌کند. بلاکچین‌های خصوصی از هویت برای تائید عضویت و دسترسی به امتیازات استفاده می‌کنند و معمولا فقط به سازمان‌های شناخته‌شده، اجازه عضویت می‌دهند. این سازمان‌ها با هم یک شبکه تجاری خصوصی و فقط برای اعضای خاص تشکیل می‌دهند. فقط اعضای دارای دسترسی با مجوزهای ویژه می‌توانند به دفتر کل معاملات دسترسی داشته باشند. بنابراین کسب و کارها وقتی می‌خواهند فناوری بلاکچین را در کسب و کار خود راه‌اندازی کنند، هنگام ساخت یک برنامه بلاکچین باید مشخص کنند که کدام نوع شبکه با اهداف تجاری آنها مطابقت دارند. شبکه‌های عمومی و بدون مجوز می‌توانند به تمرکززدایی و توزیع بیشتری دست یابند.

در حالی که فناوری بلاکچین، یک دفتر کل تراکنش‌های ضد دستکاری ایجاد می‌کند، شبکه‌های بلاکچین از حملات سایبری و کلاهبرداری کاملا مصون نیستند. اما این نکته را در نظر بگیرید که طراحی بلاکچین اختصاصی از امنیت بالایی برخوردار است. با توجه به این که در سال‌های اخیر، حملات فیشینگ در سطح گسترده‌ای انجام می‌شوند، پیاده‌سازی بلاکچین در کسب و کارها تا حدودی از حملات فیشینگ جلوگیری می‌کند. اما باز هم یک سری نکات وجود دارد که حتما باید کاربران، آنها را رعایت کنند. کلاهبرداران اینترنتی، ایمیل‌هایی را برای صاحبان کلید کیف پول‌ها ارسال می‌کنند که به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که انگار از یک منبع قانونی ارسال شده‌اند. ایمیل‌ها با استفاده از هایپرلینک‌های جعلی از کاربران درخواست می‌کنند که اعتبار آنها را دریافت کنند. دسترسی به اعتبار کاربر و اطلاعات حساس می‌تواند منجر به ایجاد ضرر و زیان به کاربر و شبکه بلاکچین شود.

مزایای بلاکچین

1- برندسازی

وقتی صحبت از طراحی بلاکچین اختصاصی می‌شود، برندسازی به شکل واضحی مطرح می‌شود. وب‌سایت‌های بلاکچین، یک برند قوی و قابل تشخیصی دارند که اعتماد زیادی برای مشتریان ایجاد می‌کند. بلاکچین روز به روز بین کسب و کارها از محبوبیت زیادی برخوردار شده و اگر شما به‌عنوان پیشگام در حوزه کسب و کار خود با بلاکچین وارد شوید، مزیت رقابتی بسیار خاصی را پیدا خواهید کرد.

2- عملکرد بلاکچین

فرآیندهای بلاک چین توسط هیچ مرجع مرکزی کنترل نمی‌شود، بلکه توسط کاربران یک شبکه کنترل می‌شود. بنابراین، استفاده از بلاکچین همه تراکنش‌ها را منصفانه‌تر و ایمن‌تر می‌کند. علاوه بر این، برای انتقال وجه یا داده نیازی به واسطه نیست! جذاب نیست؟

3- شفافیت بالا

سوابق و آمار پس از ایجاد در یک شبکه بلاکچین قابل تغییر یا حذف نیستند. تمام تراکنش‌های انجام‌شده توسط هر کاربر برای سایرین قابل مشاهده است و یک سیستم بسیار شفاف ایجاد می‌کند البته براساس دسترسی‌هایی که ادمیت تعیین می‌کند، این داده‌ها قابل مشاهده است.

4- هزینه کمتر

بلاکچین با استفاده از قراردادهای هوشمند نیاز به تأیید توسط شخص ثالث را از بین می‌برد. بنابراین استفاده از این فناوری علاوه بر بهبود سرعت مبادلات، هزینه‌های مبادلات را نیز کاهش می‌دهد.

5- تغییرناپذیری

تغییرناپذیری به معنای توانایی دفتر کل بلاکچین برای بدون تغییر باقی‌ماندن پس از ثبت ورود است. این ویژگی، بلاکچین را به یک پلتفرم بسیار قابل اعتماد تبدیل می‌کند که هیچ کس نمی‌تواند در آن با ایجاد دستکاری به‌صورت عمدی، سوء استفاده کند.

6- امنیت

وب‌سایت شما در حوزه کاری‌تان باید از اطلاعات کاربران محافظت کند. با توسعه بلاکچین اختصاصی، سایتتان رمزنگاری شده و یک درگاه پرداخت امن دارید. شما با ایجاد احراز هویت دو مرحله‌ای می‌توانید یک لایه امنیتی اضافی نیز برای کاربران ایجاد کنید.

بلاک چین نکات برجسته مختلفی مانند امنیت عالی، صراحت و تمرکززدایی را ارائه می دهد که آن را به یک نوآوری مورد توجه برای شرکت‌های مختلف تبدیل کرده است. امروزه زمینه دیگری با اتصال اینترنت اشیا و رایانش ابری ایجاد شده که به ابر اشیا معروف است. رایانش ابری مبتنی بر بلاکچین یک ترتیب اساسی است که می تواند به غلبه بر موانع ابر اشیا کمک کند. به‌طور کلی می‌توان گفت که بلاکچین شاید قوی ترین پیشرفت در حوزه نوآوری باشد. با سرعت بالایی در حال توسعه بوده و کاربردهای آن به طور مداوم در حال گسترش است.

خدمات پیام آوا در حوزه بلاک چین

ما به‌عنوان یکی از شرکت‌های فعال در حوزه توسعه پلتفرم‌های بلاکچین، می‌توانیم ویژگی‌ها و امکانات مورد نظر شما را در حوزه کسب و کارتان پیاده‌سازی کنیم. ما با تیم حرفه‌ای در حوزه امنیت، تمامی موارد برای حفظ حریم خصوصی کسب و کارها را رعایت می‌کنیم. توسعه ویژگی‌ها و امکانات نوین و ترکیب آن با امنیت اطللاعات، بستر بسیار جذابی برای کاربران ایجاد می‌کند. تیم طراحی تجربه و رابط کاربری در راستای تیم فنی، بهترین پلتفرم را براساس ترندهای جهانی طراحی می‌کنند. با توجه به روند رشد طراحی سایت بلاکچین، هر چقدر زود شروع کنیم، باز دیر است! برای کسب اطلاعات با ما تماس بگیرید.

انواع سایت بلاکچین

راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان با داشتن سایت بلاکچین به کسب درآمد پرداخت. ما در این قسمت سعی کرده‌ایم تا به تشریح انواع سایت‌های بلاکچین بپردازیم. امیدواریم توضیحات ما به‌گونه‌ای باشد که به شما کمک کند تا براساس اهداف تجاری‌تان، یکی از انواع سایت بلاکچین را انتخاب کنید تا پیشگام در حوزه خود باشید.

آنچه شرکای تجاری ما از تیم ما می گویند

Mrs.inanlo Cyrus Wheels

As a founder and designer, I've never found a more reliable and professional website development company than Payam Ava Pardazesh Co. We carried out all of our collaboration processes for making our company's websites from A to Z online, which was very helpful ...

Cyrus Wheels
شرکت رنگ یزدی شرکت رنگ یزدی

قبل از هر گونه نظر در رابطه با ظاهر در مرحله ی اول باید از پشتیبانی مناسب و قوی در رابطه با طراحی سایت مان تمجید کنم. در تمامی مراحل طراحی و تا ریزترین موارد ظاهری و فنی سایت، نظر شخص من به صورت کامل در نظر گرفته شد و در نهایت قالب طبق خواسته ی من و متناسب با فعالیت ام توسط متخصصان ‍پیام آوا پیاده ...

شرکت رنگ یزدی
پرویز فتورچی دیجیتال چینج

کار کردن با تیم متخصص پیام آوار بسیار تجربه خوشایندی بود که مطمئنا در پروژه های بعدی هم با آژانس خلاقیت شما کار ...

دیجیتال چینج
امتیاز شما به این برگه:
3.5/5 - (6 امتیاز)

آماده یک سرمایه گذاری هوشمندانه روی برند خودتان هستید؟

برای مشاوره با ما مشخصات خود را وارد کنید تا تیم پیام آوا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *