021 44342032

طراحی سایت اختصاصی

کاربر درباره شما قضاوت می‌کند. البته نه خودِ شما، برندِ شما! فرد وقتی با موتورهای جست‌وجوگری مثل گوگل با شما آشنا می‌شود، قضاوت و بینش او در مورد کسب و کارتان از طریق چهره دیجیتالی شما (وب‌سایتتان) به وجود می‌آید. با طراحی سایت اختصاصی، کاربران استقبال زیادی از برند شما خواهند داشت و در حافظه آنها بیشتر تثبیت خواهید شد. وب‌سایت شما بازتابی از برندتان است و به شکل‌گیری اولین ایمپرشن (impression) کمک زیادی می‌کند. عناصر طراحی وب‌سایت مثل انتخاب رنگ‌ها، فونت‌ها، تصاویر، المان‌ها، تولید محتوای ارزشمند و قابلیت‌های فنی، همه و همه در بهبود رابط کاربری/ تجربه کاربری (UI/UX) مهم است. یکی از مهم‌ترین آیتم‌هایی که امروزه در طراحی سایت‌های بین‌المللی به آن توجه زیادی می‌شود، مینیمال‌بودن، سادگی و کدنویسی تمیز است که باعث می‌شود مخاطبان، از بودن در سایتِ شما حس لذت بیشتری داشته باشند و کم کم به برند شما اعتماد کنند.

توجه به طراحیِ ظاهرِ وب‌سایت مهم است، اما طراحی سایت اختصاصی چیزی فراتر از این‌هاست. وب‌سایت حرفه‌ای باید به‌گونه‌ای طراحی و توسعه پیدا کند که کاربر به‌راحتی و در زمان کوتاه‌تری به اطلاعات مورد نظر خود دست پیدا کند. اگر مرحله دسترسی به اطلاعات برای کاربر، طولانی یا خیلی پیچیده باشد، کاربر از سایت بیرون خواهد رفت و نرخ پرش سایت شما افزایش پیدا خواهد کرد. کاربران تمایل به اسکرول کردن صفحاتی دارند که در موبایلشان به‌راحتی بتوانند بخوانند. خُب اگر سایت شما ریسپانسیو نباشد، کاربر سردرد خواهد شد! و قطعا سایت را ترک خواهد کرد. حالا نکته دیگر! لحن بیان محتواها و خدمات شما نباید به‌گونه‌ای باشد که کاربر را وادار به کشیدنِ خمیازه کند (البته امیدواریم شما به‌دلیل طولانی‌بودن مطلب، خمیازه نکشید. حیف است که برخی از نکات را جا بیاندازیم و از گفتن آنها صرف نظر کنیم. چون قطعا می‌تواند به شما در مسیر توسعه سایتتان کمک کند). بنابراین علاوه بر طراحی اختصاصی سایت باید به تولید محتواهای ارزشمند براساس هویت برندتان توجه ویژه‌ای داشته باشید.

پیام آوا در حوزه سایت های ارز دیجیتال می توانند با پیاده سازی طراحی سایت ارز دیجیتال بهترین بستر برای طراحی اختصاصی این نوع سایت ها باشد.

نمونه کارهای منتخب طراحی سایت

طراحی سایت اختصاصی با اصول سئو

بدون تعارف! اگر می‌خواهید سایتتان در آینده، رشد خوبی تجربه کند، مسئولیت طراحی سایت اختصاصی خود را به تیمی بسپارید که آن را با رعایت اصول سئو انجام دهند. در ابتدا بازگشت سرمایه، شاید خیلی ملموس نباشد، اما پس از گذشت زمان، نتایج آن به‌صورت ملموس قابل مشاهده است. طراحی سایت اختصاصی با اصول سئو باعث می‌شود که بازدیدکنندگانی را که جذبِ سایت خود می‌کنید، تبدیل به کاربرانِ وفادار کنید. سئو، ثانیه است! یعنی هر یک ثانیه در سئو مهم است. اگر قالب سایت شما بهینه باشد، در ثانیه‌های کمتری لود می‌شود و این وضعیت برای کاربر بسیار خوشایند است و باعث جذب او خواهد شد. در عرض دو ثانیه، اگر سایت شما به‌خوبی بارگذاری نشود، مخاطب ساییتان را از دست خواهید داد. چون خیلی از مردم دوست ندارند بیش از 6 ثانیه برای بارگذاری یک سایت صبر کنند. سئو به دو مدل انجام می‌شود. یکی سئو on page و دیگری سئو off page. سئو on page تمام اتفاقاتی است که درون سایت شما می‌افتد و مهم‌ترین آن رعایت یک سری اصول فنی در زمان طراحی سایت اختصاصی است. وقتی روی طراحی موضوعات مورد نظر کاربر با رعایت اصول سئو متمرکز شوید، مشتریان زیادی را جذب خواهید کرد، در نتیجه درآمد شما افزایش پیدا خواهد کرد و به‌دنبال آن سود شما نیز بیشتر است.

انواع طراحی سایت اختصاصی

طراحی سایت اختصاصی با دو زبان ASP.Net یا PHP صورت می‌گیرد. انتخاب بین این دو زبان بستگی به نیاز کاربر، عملکرد، ویژگی‌های درخواستی و میزان سفارشی‌سازی آن دارد. ASP.NET معمولا برای ایجاد خدمات و برنامه‌های تحت وب، منابع وب، APIها و سرویس‌های Web XML ایده‌آل است. PHP نیز این قابلیت‌ها را دارد، اما معمولا برای شرکت‌ها و سازمان‌های کوچک و متوسط، انتخاب مناسبی است. ASP.NET برای شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ‌مقیاس بسیار مناسب است. PHP نسبت به ASP.NET از محبوبیت بیشتری برخوردار است و طبق تحقیقات در بررسی ده هزار سایت برتر، تعداد سایت‌هایی که با PHP طراحی شده بودند، از سایت‌های طراحی‌شده با ASP.NET بیشتر بود. سایت‌هایی مثل فیس بوک، ویکی پدیا، وردپرس، فلیکر، یاهو، تامبلر و میل چیمپ با PHP نوشته شده‌اند. سایت‌های استک اورفلو، مایکروسافت، گو ددی، دِل، ویژوال استودیو و دیپ لی با ASP.NET نوشته شده‌اند.

طراحی سایت با asp.net

ASP.NET یک چارچوب توسعه وب منبع باز روی پلتفرم دات نت (dotNET) و مخفف عبارت Active Server Page است. مایکروسافت، این زبان برنامه‌نویسی را در سال 2002 منتشر کرد. این زبان کمک می‌کند تا صاحبان کسب و کارها بتوانند سرویس‌ها، وب اپلیکیشن‌ها و سایت‌های آنلاین را به‌صورت پویا راه‌اندازی کنند. میزان انعطاف‌پذیری پلتفرم یکی از مسائلی است که پس از جلسه مدیریت پروژه با مدیر کسب و کار تعیین می‌شود. ASP.NET در مقایسه با PHP آزادی انتخاب کمتری به توسعه‌دهنگان می‌دهد. با این زبانِ اسکریپت‌نویسی می‌توان برای راه‌اندازی و طراحی پورتال‌های سازمانی استفاده کرد. مثلا سازمان‌های بزرگی مثل دانشگاه‌ها یا نهادهای اجرایی از ASP.NET برای راه‌اندازی و سفارشی‌سازی خدمات خود استفاده می‌کنند. در واقع، این زبان میزان و حجم استفاده از کدها را به حداقل می‌رساند و بنابراین برای پروژه‌های خیلی بزرگ نیاز به کدنویسی‌های بیش از حد نیست. ASP.NET امنیت بیشتری فراهم می‌کند. زیرا از احراز هویت درونی در آن استفاده می‌شود و برای هر برنامه، قابلیت پیکربندی در آن وجود دارد که باعث ایجاد امنیت بیشتر می‌شود. ASP.NET به‌دلیل ارتباط آن با سی شارپ، نسبت به PHP زبان دشوارتری است. تیم مایکروسافت به‌صورت مداوم به بهبود عملکرد کلی این زبان می‌پردازد و اکوسیستم عظیمی از کتابخانه‌های باز را ارائه می‌دهد.

طراحی سایت با PHP

زبان برنامه‌نویسی برای اولین بار در نوامبر سال 1997 وارد بازار شد. PHP زبان برنامه‌نویسی سمت سرور و مخفف Hypertext Preprocessor است که به‌طور گسترده در توسعه وب استفاده می‌شود. متن باز و رایگان است و اتصالی آسان‌تری با پایگاه داده برقرار می‌کند. براساس تحقیقات، 1/78 درصد از کل وب‌سایت‌ها با PHP نوشته می‌شوند و در حوزه وب، کاربرد گسترده‌ای دارد. PHP با تمام سیستم عامل‌های اصلی مثل ویندوز، لینوکس و مک سازگار بوده و توسط اکثر وب‌سرورها مثل IIS و APACHE پشتیبانی می‌شود. PHP‌ به شما اجازه می‌دهد تا سایت وردپرس خود را راحت‌تر سفارشی‌سازی کنید. PHP از تمام سیستم‌های پایگاه داده مثل SQLite، MYSQL و Mysqli پشتیبانی می‌کند. مزیت مهم PHP در آسان‌بودن پشتیبانی، تعمیر و نگهداری آن است. به‌عنوان مثال، دیجی کالا به‌دلیل هزینه‌های زیاد ASP.NET به PHP تغییر پیدا کرد. هر برنامه‌ای ممکن است با باگ‌های مختلفی مواجه شود و صاحبان کسب و کارها تمایل دارند تا هزینه کمتری برای رفع این خطاها پرداخت کنند. در این شرایط، انتخاب PHP گزینه مناسبی است. ما توضیحات مربوط به هر دو زبان را برای شما نوشته‌ایم. اما اگر نتوانستید به تصمیم درستی در این زمینه برسید، نگران نباشید. شما می‌توانید با کارشناسان پیام آوا پردازش تماس بگیرید تا با راهنمایی آنها بهترین تصمیم را بگیرید.

طراحی سایت توسعه‌پذیر با زیرساخت‌های مناسب فنی

اگر وب‌سایتی که برای کسب و کار خود طراحی می‌کنید، زیرساخت‌های فنی مناسبی نداشته باشد، بیشتر زحمت‌های شما به باد خواهد رفت. از قدیم الایام هم گفته‌اند که «خِشت اول چون نهد معمار کج، تا ثریا می‌رود دیوار کج». بنابراین وقتی طراحی سایت خود را به یک شرکت برون‌سپاری می‌کنید، حتما مطمئن شوید که از سرورهای مناسبی برای سرویس‌دهی هاست استفاده می‌کنند. اگر هاستِ سایت شما دچار مشکل شود و سایت شما در زمان‌هایی از روز، بالا نباشد، ممکن است در جلب اعتماد کاربر دچار مشکل شوید. یکی دیگر از معیارهای مهمی که باید در نظر بگیرید، کدنویسی تمیز است. زیرساخت خوب یعنی موتورهای جست‌وجوگر گوگل بتوانند به‌راحتی و با سرعت بالایی، کدهای سایت شما را بخوانند. در این صورت احتمال این که گوگل به سایتتان رتبه بالایی اختصاص دهد، بیشتر می‌شود و در صفحات اولیه گوگل، بیشتر دیده خواهید شد. یکی دیگر از زیرساخت‌های مهم سایت توجه به بخش ناوبری سایت است. ناوبری (Navigation) سایت شما باید به‌گونه‌ای باشد که کاربر در سایت بتواند به تمامی قسمت‌های مختلف آن از قبیل خدمات و محصولات یا بلاگ احاطه داشته باشد و به‌راحتی اطلاعات مورد نظر خود را دریافت کند.

طراحی سایت استاتیک

وب‌سایت‌های استاتیک، صفحات وبی هستند که از CSS، HTML و جاوااسکریپت تشکیل شده‌اند. هر صفحه به‌عنوان یک فایل HTML ذخیره می‌شود که مستقیما از سرور به صفحه سایت (همان طور که هست) تحویل داده می‌شود. این محتواها بخشی از طراحی سایت شما هستند که تغییر نمی‌کنند، مگر در سطح کدنویسی بخواهید آنها را تغییر دهید. تغییرات باید در صفحات استاتیک، به‌صورت دستی و صفحه به صفحه در فایل‌های HTML تغییر کنند. طراحی استاتیک برای صفحاتی که نیاز به به‌روزرسانی خاصی ندارند، گزینه مناسبی است. لندینگ پیج‌ها یا وب‌سایت‌های تک‌صفحه‌ای مثل رزومه، وب‌سایت‌های شخصی یا موسسه‌های خیریه می‌توانند به‌صورت استاتیک طراحی شوند. سرعت بارگذاری این صفحات نسبت به صفحات داینامیک بیشتر است. سرعت بالای لودِ سایت یکی از آیتم‌هایی بوده که برای گوگل خیلی مهم است. با داشتن صفحات استاتیک می‌توانید رتبه بالایی در این آیتم از ربات‌های گوگل دریافت کنید. هک‌کردن صفحات استاتیک خیلی سخت‌تر است، زیرا نقاط حمله کمتری در آنها وجود دارد. اگر بخواهید تمام صفحات سایت خود را به‌صورت استاتیک طراحی کنید، روند کُند و طولانی خواهد داشت. زیرا هر صفحه باید براساس مشخصات و نیازهای شما توسط طراحان سایت کدنویسی شود.  یکی دیگر از معایب صفحات استاتیک، زمان‌بر بودنِ مدیریتِ تک‌تک صفحات است. مثلا اگر نیاز به تغییر بخشی از متن داشته باشید، باید فایل HTML آن را تغییر دهید.

طراحی سایت داینامیک

وب‌سایت‌های پویا صفحاتی هستند که شما به‌راحتی می‌توانید وب‌سایت و محتوای آنچه نمایش داده می‌شود را برای یک کاربر خاص، سفارشی و شخصی‌سازی کنید. مثلا کسب و کارها طبق نیازهای خود تصمیم می‌گیرند که کدام اطلاعات برای کاربر براساس موقعیت مکانی او نمایش داده شود. یا کارفرما می‌خواهد سایت چندزبانه‌ای داشته باشد که با ورود کاربر، محتوای سایت با زبان اختصاصیِ کاربر به او نشان داده شود. رسانه اجتماعی مثل اینستاگرام جزء وب‌سایت‌های پویاست. مثال خوب دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد، سایت ویدئویی دیزنی پلاس است که براساس موقعیت مکانی، نوع اشتراک و علایق فرد، ویدئوهای مرتبط را به کاربر نشان می‌‌دهد. سایت‌های داینامیک به‌آسانی آپدیت می‌شوند و شما می‌توانید سایت‌هایی با تعداد صفحات زیاد را با کمترین دردسر به‌روزرسانی کنید. پشتیبانی و نگهداری از سایت‌های داینامیک نسبت به سایت‌های استاتیک آسان‌تر است. وب‌سایت پویا محتواها را طبق نیازهای کاربر ارائه می‌دهد و بنابراین تجربه کاربری بالایی برای او ایجاد می‌کند که تجربه کاربری بالا می‌تواند احتمال تبدیل کاربر به مشتری واقعی را بیشتر کند. وب‌سایت‌های پویا نسبت به استاتیک به زمان بیشتری برای پردازش نیاز دارند و ممکن است این امر در سرعت بارگذاری اطلاعات تاثیر بگذارد و صفحات سایت با سرعت پایین‌تری بارگذاری شوند.

هزینه طراحی سایت اختصاصی چقدر است؟

روند طراحی سایت اختصاصی بدین صورت است که ابتدا تیم مدیریت پروژه طی جلسه‌ای که با کارفرما برگزار می‌کند، نیازهای کسب و کار را بررسی و در نهایت به یک جمع‌بندی کلی در مورد امکانات و طرح کلی وب‌سایت می‌رسند. صفحات مورد نیاز توسط تیم طراحی UI/UX پیاده‌سازی می‌شوند و پس از تائید کارفرما توسط تیم فنی، کدنویسی می‌شوند. هزینه طراحی سایت اختصاصی نیز براساس امکانات مورد نیاز کارفرما تعیین می‌شود. برای مشاوره با کارشناسان پیام آوا پردازش و آگاهی از تعرفه‌ها می‌توانید با ما تماس بگیرید.

نحوه محاسبه هزینه طراحی سایت اختصاصی

کارفرما براساس نوع کسب و کار (فروشگاهی، شرکتی یا آموزشی) دسته‌ای از نیازها و امکانات را به‌صورت بریف درخواستی ارائه می‌دهد. شرکت طراحی سایت اختصاصی با بررسی این نیازها پیشنهاداتی برای بهبود پروژه ارائه می‌دهد. ممکن است یک سایت فروشگاهی نیاز به آیتم‌ها و امکانات تخصصی‌تری داشته باشد که در این صورت هزینه طراحی چنین وب‌سایت‌هایی طبیعتا بیشتر است (مثل طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال). دلیل تفاوت قیمت طراحی سایت در شرکت‌های مختلف می‌تواند به مسائل مختلفی مرتبط باشد. مثلا ممکن است سایت شما با قالب آماده طراحی شود که در این صورت سایت با هزینه کمتری می‌تواند راه‌اندازی شود. اما اگر قصد دارید صفر تا صد سایت شما کدنویسی شود، باید هزینه بیشتری بپردازید.

سوالات متداول درباره طراحی سایت اختصاصی

آنچه شرکای تجاری ما از تیم ما می گویند

Mrs.inanlo Cyrus Wheels

As a founder and designer, I've never found a more reliable and professional website development company than Payam Ava Pardazesh Co. We carried out all of our collaboration processes for making our company's websites from A to Z online, which was very helpful ...

Cyrus Wheels
شرکت رنگ یزدی شرکت رنگ یزدی

قبل از هر گونه نظر در رابطه با ظاهر در مرحله ی اول باید از پشتیبانی مناسب و قوی در رابطه با طراحی سایت مان تمجید کنم. در تمامی مراحل طراحی و تا ریزترین موارد ظاهری و فنی سایت، نظر شخص من به صورت کامل در نظر گرفته شد و در نهایت قالب طبق خواسته ی من و متناسب با فعالیت ام توسط متخصصان ‍پیام آوا پیاده ...

شرکت رنگ یزدی
پرویز فتورچی دیجیتال چینج

کار کردن با تیم متخصص پیام آوار بسیار تجربه خوشایندی بود که مطمئنا در پروژه های بعدی هم با آژانس خلاقیت شما کار ...

دیجیتال چینج
امتیاز شما به این برگه:

آماده یک سرمایه گذاری هوشمندانه روی برند خودتان هستید؟

برای مشاوره با ما مشخصات خود را وارد کنید تا تیم پیام آوا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *