021 44342032
طراحی بنر تبلیغاتی
زمان مطالعه: 4 دقیقه

بنر تبلیغاتی یکی از راههای تبلیغات در سایت های پرترافیک برای بیشتر دیده شدن وبسایت شماست. برای مثال ممکن است شما در سایت های خبرگزاری یا وبسایت های معروف حوزه کسب و کار خود اقدام به تبلیغات بنری کنید و در نتیجه رعایت یکسری نکات برای بیشتر دیده شدن در این روش تبلیغاتی می تواند برای شما مفید باشد. در این مقاله نکاتی ساده درباره طراحی بنر های تبلیغاتی برای شما بیان می کنم.

بنرها را مناسب سایت میزبان طراحی کنید

بعد از پیدا کردن یک وبسایت مناسب با فعالیت خود باید یک بنر متناسب با موضوع مورد تبلیغ طراحی کنید. این طراحی از یک طرف باید به بهترین شکل ممکن خدمات شرکت شما و یا محصول مورد نظرتان را به مشتری معرفی کند و از طرف دیگر باید سلایق و علاقه مخاطبان اصلی تبلیغات را در نظر گرفته و بر اساس معیارهای آنها بنر را طراحی کنید.

از سوی دیگر این طراحی باید با طراحی سایت میزبان نیز همخوانی داشته باشد. به طور کلی گفته می شود که بنر ها باید به شکلی طراحی شود که مخاطب تصور کند بنر مورد نظر جزیی از وبسایت میزبان است و به این طریق مقاومت کاربران نهایی برای کلیک بر روی بنر کاهش پیدا می کند.

استفاده ازتصاویر متحرک در بنرها

استفاده از انیمیشن های متحرک می تواند شانس شما را برای کلیک بیشتر کند. اما یادتان باشد از رنگ ها یا بنرهایی که با سرعت زیادی تغییر می کنند استفاده نکنید. چنین بنرهایی مخاطب را عصبانی می کند و ممکن است کل صفحه را هم ببندد. می توانید قسمتی از بنری که طراحی می کنید را به صورت متحرک تعریف کنید. به یاد داشته باشید که بنر شما نشان دهنده شخصیت وبسایت شما است در نتیجه با وسواس این کار را انجام دهید.

از یک گرافیست حرفه ای کمک بگیرید

همانطور که گفتیم طرح های گرافیکی در بنرها احتمال کلیک را بیشتر می کند. بنابراین برای طراحی نیازمند یک طراح گرافیست حرفه ای خواهید بود. شرکت های بسیاری هستند که در زمینه طراحی فعال هستند و شما با یک سرچ ساده می توانید بهترین شرکت ها را در محدوده فعالیت خود پیدا کنید. همچنین می توانید در صورت نیاز زیاد شرکت به طراحی های پی در پی یک گرافیست را به صورت دائم یا پاره وقت استخدام کنید. مطمئن باشید که درآمد شما از یک بنر حرفه ای به حدی خواهد بود که هزینه پرداختی شما را به راحتی پوشش می دهد.

بنری مختصر و وسوسه انگیز طراحی کنید

چندین نسخه بنر تبلیغاتی بسازید و آماده داشته باشید. بنر های تبلیغاتی که ریزه کاری های گرافیکی با ظرافت در آنها لحاظ شده است، بیشترین درصد بازدهی را دارند.

بنرهایی که ریزه کاری های گرافیکی با ظرافت در درون آنها طراحی شده است بیشترین بازدهی را برای شما به ارمغان می آورد.

بر اساس آمار بر روی بنرهای با جزییات گرافیکی ۷ تا ده درصد کلیک بیشتری انجام می شود. سعی کنید چندین بنر مختلف طراحی کنید تا دستتان برای انتخاب نهایی باز باشد. یکی از راهکارهای دیگر هم این است که در فواصل ۷۲ ساعته از بنر های با طراحی جدید استفاده کنید. این موضوع شانس شما را برای بیشتر دیده شدن افزایش می دهد. از سوی دیگر این کار به شما یک شناخت نسبی از عکس العمل مخاطب نسبت به هر طرح را نشان می دهد که در طراحی های بعدی می توانید از آن استفاده کنید.

حجم گرافیک بنر را متعادل کنید

با توجه به سرعت اینترنت بنر را با حجمی مناسب طراحی کنید. در کشور ما که معضل سرعت اینترنت وجود دارد بهتر است بنرهای با حجم کم را در نظر بگیرید که زمان لود شدن آن پایین باشد. معمولا حجم بین ۱۵ تا ۲۰ کیلو بایت برای شرایط امروز توصیه می شود. البته این حجم برای بنرهای تبلیغاتی با انیمیشن متحرک قاعدتا تا سه برابر هم می توان افزایش یابد.

کارایی بنر تبلیغاتی خود را ارزیابی کنید

به صورت میانگین و بر اساس آنالیز آمار ترافیک وبسایت مرجع و بنرهای تبلیغاتی آنها، حدود نیم درصد از بازدیدکنندگان یک وب سایت بر روی بنرهای تبلیغاتی کیلیک می کنند. بنابراین اگر با یک طراحی حرفه ای شما این رقم را به دو یا سه درصد برسانید کاری فوق العاده کرده اید. اما دست یافتن به چنین موضوعی کمی سخت است و در نتیجه شما باید با آزمون و خطا پیش بروید.

پیشنهاد من این است که اگر بعد از سه روز بنر شما بازدهی مناسبی نداشت یک بنر تبلیغاتی جدید طراحی کنید. این کار را تا ۳ مرحله در بازه های زمانی مختلف تکرار کنید تا به یک جمع بندی از بهترین طراحی برسید.

سخن پایانی

قبل از آنکه شما نیاز به طراحی بنر داشته باشید باید یک سایت حرفه ای برای کسب و کار خود طراحی کنید. برای این کار پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت  طراحی سایت فروشگاهی و طراحی سایت شرکتی را مطالعه کنید. همچنین صفحه خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.

 

به این مقاله امتیاز دهید:
اشتراک گذاری این مطلب
منبع:
منبع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

نکات مهم در طراحی صفحه فرود نکات مهم در طراحی صفحه فرود

زمان مطالعه: 12 دقیقهصفحات فرود (Landing Pages) یکی از مهم‌ترین عناصر بازاریابی دیجیتال و طراحی وب‌سایت هستند. این صفحات که معمولاً با یک هدف خاص و مشخص طراحی می‌شوند، ...

بیشتر بخوانیم
نکات مهم در استفاده از لایو چت 5 مورد از بدترین اشتباهات در لایو چت سایت

زمان مطالعه: 4 دقیقهاگر قصد ایجاد سرنخ (Lead) برای کاربر دارید، باید در قسمت‌های مختلف سایت، امکان تماسِ کاربر با خود را قرار دهید. متاسفانه اکثر کاربران، فرم‌های تماس ...

تبلیغات آنلاین انواع تبلیغات آنلاین و چگونگی انجام آن ها

زمان مطالعه: 5 دقیقهآیا تا به حال عکسی را در اینستاگرام لایک کرده اید یا فیلمی در فیس بوک مشاهده کرده اید و یا صفحه ای را در نتایج ...

بیشتر بخوانیم

آماده یک سرمایه گذاری هوشمندانه روی برند خودتان هستید؟

برای مشاوره با ما مشخصات خود را وارد کنید تا تیم پیام آوا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند.