021 44342032
تبلیغات آنلاین
زمان مطالعه: 5 دقیقه

آیا تا به حال عکسی را در اینستاگرام لایک کرده اید یا فیلمی در فیس بوک مشاهده کرده اید و یا صفحه ای را در نتایج جستجوی گوگل کلیک کرده اید که بعدا متوجه شده اید یک تبلیغ بوده است؟ امروزه بیشتر از هر زمان دیگری شاهد این هستیم که تبلیغات هوشمندتر، مرتبط تر و هدفمند تر ببینیم که به کمک کاربر می آیند تا نیازش را رفع کنند. تبلیغات آنلاین در حال تغییر است و در پلتفرم های جدید به اشکال مختلف و اهدافی مشخص جلوی چشم کاربران می آیند.

در متن پیش رو قصد داریم تمام جوانب تبلیغات آنلاین را در تمامی پلتفرم ها مثل سوشال مدیا، تبلیغات گوگل اد، تبلیغات بنری در سایت ها و … بررسی کنیم. اگر قصد دارید به کسب و کار خود رونق ببخشید و یا به حوزه بازاریابی آنلاین علاقه مند هستید، همراه ما باشید.

انواع تبلیغات آنلاین

تبلیغات محلی

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ در دنیای امروز نیاز به برندسازی است تا بتوان به کسب و کار رونق بخشید و شاهد افزایش فروش بود. تبلیغات محلی یا native advertising از استراتژی هایی بهره می برد که بر خلاف تبلیغات بنری یا اسپانسری، به دنبال جلب اعتماد کاربر است. در این شیوه با پیشنهاد دادن برخی راه حل ها برای مشکلات کاربران، اعتماد آن ها جلب می شود. ابزارهای بسیاری برای این نوع تبلیغات وجود دارد ولی راحت ترین ابزار ساخت یک بلاگ است. در این بلاگ درباره موضوعات مربوط به کسب و کار خود صحبت کنید ولی تبلیغ نکنید. برای مثال درباره یک موضوع جالب و مفید برای کاربران صحبت کنید. از بلاگ می توانید برای بهبود سئو، ایمیل مارکتینگ و هدایت کابران به استفاده از خدمات یا محصولات خود، استفاده کنید. بهترین مزیت تبلیغات محلی این مورد است که توسط عموم مردم و حتی افرادی که تبلیغات را مشاهده نمی کنند، دیده می شود.

SEM یا بازاریابی در موتورهای جستجو

در این نوع کمپین هدف بالا بردن آگاهی عموم مردم از نام برند، در مدت زمان کوتاه است. تنها نیاز به یک تبلیغ با یک عنوان و توضیحات و کال تو اکشن یا CTA است. سعی شود که بهترین استفاده را از کلمات کلیدی ببرید. بر اساس کیفیت وب سایت و نرخ هر کلیک یا CPC، تبلیغ در موتور جستجوی گوگل بعد از سرچ کلمه توسط کاربر، نمایش داده می شود. در این نوع تبلیغ معمولاً یک مزایده یا بید (bid) بر اساس نرخ هر کلیک منتشر می شود.

تبلیغ آنلاین چیست

تبلیغات نمایشی

تبلیغات نمایشی به گونه ای است که یک عکس یا فیلم در سایت های گوناگون یا حتی بلاگ ها به منظور تبلیغ قرار داده می شود. این تبلیغات می توانند مستقیماً از سایت پر بازدید خریداری شوند و یا از پلتفرم های واسطه برای ارتباط و همکاری، کمک گرفته شود. هزینه این تبلیغات به ازای هر کلیک یا نمایش مشخص می شود.

تبلیغات موبایلی

با اینکه تبلیغات متنوعی را می توان با موبایل انجام داد، اما همه این کمپین های تبلیغاتی باید با پلتفرم موبایل هماهنگ باشند و واکنشگرا یا ریسپانسیو باشند تا به صفحات این امکان داده شود تا در هر گوشی موبایلی، با هر اندازه ای، قابل نمایش و کلیک باشند. امروزه همه افراد یک گوشی موبایل و یا تبلت دارند که دائماً از آن استفاده می کنند. در حقیقت گوگل برآورد کرده است که از سال 2016 ترافیک ورودی موبایل نسبت به دسکتاپ افزایش داشته است. بنابراین سرمایه گذاری بر روی تبلیغات موبایلی بسیار هوشمندانه است. به این ترتیب نه تنها دسترسی به تبلیغ شما افزایش و رابط کابری بهبود می یابد، بلکه سئو وب سایت تان هم بهبود خواهد یافت.

تبلیغات سوشال

سوشال مدیا بخش مهمی در زندگی روزمره ما دارد. بنابراین ساخت کمپین های تبلیغاتی روی این پلتفرم ها برای بالابردن آگاهی عمومی از برندتان و هدف قرار دادن مشتریان بالقوه، می تواند بسیار ضروری باشد. صرف نظر از اینکه هدف تان از تبلیغ در سوشال مدیا، خرید یک محصول یا خدمات ( یا به اصطلاح نرخ تبدیل یا conversion ) باشد و یا قصد برند سازی داشته باشید، تبلیغات سوشال یک گزینه عالی برای شما هستند.

تبلیغات ریتارگتینگ و ریمارکتینگ

یادآوری به مشتریان قدیمی یا کابرانی که به محصول یا خدمات شما علاقه مند هستند، یک استراتژی عالی برای فروش محصول یا خدمات است. ریمارکتینگ باعث می شود که تبلیغات بنری شما در سایت های مختلفی که کاربر هدف شما بازدید می کند، به نمایش درآید. ( البته این سایت ها با پلتفرم های مشخصی همکاری می کنند و تبلیغات بنری را قبول می کنند. )

این نوع از تبلیغات برای فروش بیشتر و افزایش آگاهی عمومی از نام برند یا همان برندسازی، بسیار مناسب است. این تبلیغات از پنل های تبلیغاتی مختلفی قابل خریداری هستند. قیمت آن ها معمولاً به صورت کلیکی است.

بازاریابی آنلاین

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ موضوع جدیدی نیست ولی با استراتژی های موثرتری بروز شده است. این نوع کمپین نرخ تبدیل بسیار بالایی دارد. به لطف ابزارهای اتوماسیون که در دسترس هستند، می توانید نرخ تبدیل بسیار سودمندی را داشته باشید. این نکته را فراموش نکنید که یافتن یک مشتری جدید نسبت به نگهداری یک مشتری قدیمی 7 برابر هزینه بیشتری دارد. بنابراین ایمیل مارکتینگ می تواند یک گزینه عالی باشد.

ویدئو مارکتنیگ

محتواهای ویدئویی یک راه عالی برای سرگرم کردن کاربران هستند که می تواند به عنوان یک استراتژی تبلیغاتی هم به کار رود. یک راه دیگر هم همکاری با یوتیوب برای نمایش تبلیغ و نمایش یک تبلیغ ویدئویی است. این اقدام در کشور ایران می تواند در ویدئوسنترهای داخلی نظیر آپارات هم انجام گیرد. برای مثال در طراحی سایت پزشکی و یا سایت های فروشگاهی، استفاده از فیلم و دیتاهای تصویری می تواند بسیار مفید باشد. همچنین می توان فیلم هایی از محصولات یا خدمات خود در ویدئوسنترهای داخلی بارگذاری کرد تا کاربران از این پلتفرم ها هم با کسب و کار شما آشنا شوند. از سوی دیگر در صورت نمایش فیلم در گوگل، از این طریق هم به ارتقای سئو کمک خواهد شد. با به اشتراک گذاری این فیلم ها می توانید ترافیک بیشتری برای سایت خود دریافت کنید و احتمال دیده شدن بالاتر می رود. بسیاری از محتواهای روی وب در قالب ویدئو هستند و این امر باید شما را به فکر اندازد که تولید محتوای ویدئویی می تواند ایده ای بسیار خوب باشد.

بهره گیری از منابع زیر:
https://www.cyberclick.net/advertising/types-of-online-advertising
https://blog.hubspot.com/marketing/online-advertising

به این مقاله امتیاز دهید:
4.5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک گذاری این مطلب
منبع:
منبع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

چگونگی گسترش بازار چگونگی گسترش بازار

زمان مطالعه: 5 دقیقهگسرتش بازار شاید یکی از دغدغه های اصلی تمام صاحبان کسب و کار در همه بخش های مختلف اقتصاد در تمام کشورهای دنیا باشد. امروز افزایش ...

بیشتر بخوانیم
بازاریابی شفاهی بازاریابی شفاهی

زمان مطالعه: 8 دقیقه بازاریابی شفاهی در یک جمله به معنی چرخیدن دهان به دهان برند یا محصولی خاص از برند شما در میان صحبت های روزمره عموم مردم ...

بیشتر بخوانیم
محاسبه ارزش برند محاسبه ارزش برند

زمان مطالعه: 6 دقیقه ارزش برند یکی از موضوعاتی است که شرکت های مختلف هنگام انتقال سهام خود به دیگری بر روی آن مانور می دهند و همچنین مهمترین ...

بیشتر بخوانیم

آماده یک سرمایه گذاری هوشمندانه روی برند خودتان هستید؟

برای مشاوره با ما مشخصات خود را وارد کنید تا تیم پیام آوا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند.