021 44342032
تصویر شاخص محتوا
زمان مطالعه: 6 دقیقه

تولید محتوای جذاب و ترغیب‌کننده، بخش مهمی از کار شما در سایت‌هایی است که قصد دارید تاثیرگذار باشند. برای افزایش تعامل و نرخ تبدیل بازدیدکنندگان محتوا به همان اندازه اهمیت دارد که طراحی گرافیکیِ باکیفیت مهم است. اکثر شرکت‌ها همیشه دغدغه تعیین میزان و نوع محتوایی را دارند که باید در سایت خود قرار دهند. اگر محتواهای وب‌سایتتان واضح و تاثیرگذار نباشد، بازدیدکنندگان وب‌سایت، درک نمی‌کنند که دقیقا چه کاری انجام می‌دهید و چطور قصد کمک به آنها را دارید. اجرای 6 استراتژی زیر به شما کمک می‌کند تا از اشتباهات رایج در کپی‌رایتینگ اجتناب کنید و ایجاد بهترین تجربه کاربری را در وب‌سایت تضمین کنید.

1. با ایجاد صفحه یک میلیون دلاری شروع کنید.

این ایده از موضوع صفحه یک میلیون دلاری الکس تیو الهام گرفته است. او یک صفحه یک میلیونی از پیکسل‌ها ساخت و شروع به فروش آنها کرد. البته ما از شما نمی‌خواهیم که در وب‌سایت خود پیکسل بسازید. صفحه میلیون دلاری شما محتوایی خواهد بود که قرار است به‌عنوان قهرمان در صفحه اصلی شما باشد؛ یعنی همان جایی که وقتی کاربر وارد سایت می‌شود، آن محتوا را مشاهده می‌کند. ما به آن صفحه یک میلیون دلاری می‌گوییم، زیرا بلیط طلایی شماست. صفحه اصلی تعیین می‌کند که آیا کاربر به بازدید از سایت شما ادامه خواهد داد یا نه؟ در صفحه یک میلیون دلاری تعریف می‌کنید که خدمات خود را برای چه کسی و چگونه ارائه می‌کنید. به این فکر کنید که بازدیدکنندگان دنبال حل چه مشکلاتی هستند یا می‌خواهند به چه نتیجه‌ای دست پیدا کنند. در واقع باید یک نیروی محرکی را در این صفحه ایجاد کنید.

مثلا وقتی مشاور مالی هستید، ممکن است اولین شعاری که به ذهن شما خطور کند، عبارت “برترین مشاور مالی” باشد. اما این عبارت برای کاربر چه معنایی دارد؟ آیا اطلاعات کافی برای کاربر فراهم می‌کند؟ به چه کسی کمک می‌کنید؟ با چه مدلی به او کمک می‌کنید؟

به‌جای این که از صفحه اصلی فقط برای بیان موقعیت‌ها و لیست‌کردن موفقیت‌هایتان استفاده کنید، روی بازدیدکننده متمرکز شوید. به‌عنوان مثال، اگر شرکت شما روی بازنشستگان متمرکز است، می‌توانید روی شعاری مثل “کمک به بازنشستگان در سراسر کشور برای غلبه بر استرس مالی آنها” کار کنید. این شعار بیان می‌کند که شما چه کاری را و برای چه کسی انجام می‌دهید. با این موارد می‌توانید شرکت خود را قابل دسترس‌تر و قابل اعتمادتر کنید. محتوایی که برای صفحه اصلی یک میلیون دلاری خود ایجاد می‌کنید، به‌عنوان پایه و اساس پیامِ وب‌سایت شما عمل می‌کند و باید در همه جای سایتتان گسترش پیدا کند.

2. با زبان ساده و واضح صحبت کنید.

برای همه ما پیش آمده که سایت‌هایی را باز کنیم که پاراگراف به پاراگراف پُر از اطلاعات هستند و بدون خواندنشان، سایت‌ها را ببندیم. واقعیت این است که این روزها مردم بیشتر از آنی مشغول هستند که زمان زیادی را صرف خواندن داستان‌های شما کنند. آنها چند صفحه را اسکن می‌کنند تا مشخص کنند که آیا آن صفحات می‌توانند به آنها کمک کنند یا نه و اگر نتوانند پاسخ واضحی برای سوالات خود پیدا کنند، سایت را می‌بندند و از سایت خارج می‌شوند.

افزایش نرخ تبدیل سایت با کپی رایتینگ

بهترین راه برای جلب توجه یک بازدیدکننده این است که موضوعات خیلی پیچیده را با سرعت بالایی به‌صورت اختصاصی و به‌راحتی برای کاربر قابل هضم کنید تا کاربر در یک اسکن سریعِ چشم به مفهوم آنها پی ببرد. زمانی که کاربران اطلاعات مورد نیاز خود را به‌صورت خلاصه در سایت مشاهده کنند، مشتاق‌تر می‌شوند تا مطالب عمیق‌تر و طولانی‌تر را نیز در سایتتان مطالعه کنند.

این نکته را در نظر داشته باشید که بازدیدکنندگان سایت شما با سطوح دانشی مختلفی وارد می‌شوند. شما در حوزه خود متخصص هستید، اما بازدیدکنندگان نه. مراقب باشید که به زبان فنی یا پیچیده صحبت نکنید. دقت کنید که از زبان و جملاتی استفاده کنید که مشتریانتان، آنها را درک می‌کنند.

3. همیشه نقطه نظر و دیدگاه ثابتی داشته باشید.

در دل هر محتوایی، یک نقطه نظر و دیدگاه خاصی قرار دارد. ممکن است روزی تصمیم به ویرایش محتواهای قبلی بگیرید، دقت کنید که این دیدگاه خاص را همیشه ثابت نگه دارید و تغییر ندهید. مطالب را طوری بیان کنید که کاربر حس کند مطالب شما معتبر است تا به شما اعتماد کند.

در مورد نحوه مخاطب‌قراردادن مخاطبان خود به‌خوبی فکر کنید. مثلا عبارت “ما شما را درک می‌کنیم” خیلی از تاثیرگذارتر و قابل اتکاتر از عبارتی مثل “ما مشتریانمان را درک می‌کنیم” است. صحبت‌کردن مستقیم با لحن “شما” برای برقراری ارتباط بهتر با مخاطب مناسب است. در واقع، محتوای شما شخصی‌تر و قابل دسترس‌تر شده و نرخ تبدیل کاربر به مشتری بیشتر می‌شود. لحن سازمانی باید به‌گونه‌ای باشد که کاربر حس کند تمامی مطالب سایت را از زبان یک فرد خاصی می‌خواند؛ کسی که روی صدای برند شما تاکید می‌کند.

 

4. طراحی سایت خود را با محتوای خود متعادل کنید.

طرح بصری وب‌سایت شما اولین چیزی است که توجه کاربر را به خود جلب می‌کند. اگر طراحی سایت شما با محتوایی که درج کرده‌اید، همخوان نباشد، بازدیدکنندگان دچار سردرگمی می‌شوند و مشتریان احتمالی خود را از دست می‌دهید. با استفاده از روش وایرفریم (از تکنیک‌های UI)، تعیین کنید که چه محتوایی، در کجای وب‌سایت به نمایش گذاشته خواهد شد. تصاویری را انتخاب کنید که از محتوای شما پشتیبانی کرده و ارتباط عاطفی با بازدیدکنندگان برقرار می‌کند. همان طور که تصاویر و طراحی‌های خود را انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید تمام گزینه‌هایی که کنار هم قرار دارند، هم‌تراز (align) باشند.

افزایش نرخ تبدیل سایت

5. زبان محتوای خود را روی مشتریان خود متمرکز کنید، نه خودتان!

تولید محتوا برای موضوعات مرتبط با کسب و کار، آسان است. اما نکته مهم اینجاست که برگردید و با خود مرور کنید که “چه جنبه‌هایی از شرکت، خدمات یا محصولات برای بازدیدکنندگان وب‌سایتِ من مهم است؟” پاهای خود را در کفش کاربر بگذارید و پیامی را تولید کنید که برای او تاثیرگذار است. اگر قبلا با شرکت‌های معتبری، قرارداد کاری داشته یا جوایزی را دریافت کرده‌اید، حتما آنها را ذکر کنید، اما به‌گونه‌ای که بر پیامِ مد نظر بازدیدکنندگان غلبه نکند.

بیشتر بخوانید: طراحی سایت اختصاصی

6. فراخوان به اقدام‌های (CTAs) مناسبی در سایت قرار دهید.

پس از ساده‌سازی پیام و اطمینان از وجود یک دیدگاهِ مشترک در همه جای سایت، فکر می‌کنید که همه چیز تمام شده است. اما متاسفانه این طور نیست. تکه بزرگ پازل هنوز تکمیل نشده و شما باید با فراخوان به اقدام‌های مناسب، کاربر را تبدیل به مشتری کنید. این فراخوان به اقدام می‌تواند شماره تماس، ایمیل، برنامه‌ریزی برای خرید یا برگزاری جلسه مشاوره رایگان باشد. می‌توانید این دکمه‌ها را پس از پاراگراف‌هایِ داخل متن بگنجانید. فراخوان به اقدام‌ها باید کوتاه و واضح باشند. توجه کنید که هدف از گذاشتن فراخوان به اقدام‌ها، جذب کاربر برای خرید است و نه فروش بیش از حد!

محتوای خود را خیلی واضح بنویسید!

محتوای سایت شما تعیین می‌کند که مخاطب با شما کار خواهد کرد یا نه. اگر محتواهایتان را واضح، ساده و به روشی بنویسید که در ذهنِ مخاطب، طنین خاصی به راه اندازد، آنها تمایل زیادی برای کارکردن در آینده با شما خواهند داشت.

به این مقاله امتیاز دهید:
3/5 - (2 امتیاز)
اشتراک گذاری این مطلب
منبع:
منبع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عوامل تاثیرگذار بر قیمت سئو عوامل تاثیرگذار بر هزینه سئو

زمان مطالعه: 11 دقیقهشما عوامل تاثیرگذار بر هزینه سئو را باید با تمام جزئیات آن بشناسید تا بتوانید تصمیم درستی برای انتخاب پکیج مناسب بگیرید. داشتن وب‌سایت با رتبه ...

بیشتر بخوانیم
سئوی وب اپلیکیشن سئوی سایت‌های وب اپلیکیشن

زمان مطالعه: 13 دقیقهسئو (SEO) برای سایت‌ها و وب‌اپلیکیشن‌ها بسیار حیاتی است. شما بهترین وب‌اپلیکیشن‌ها را طراحی کنید، ولی اگر روی سئو کار نکنید، پروژه‌تان محکوم به شکست خواهد ...

بیشتر بخوانیم
اصول سئو در مقاله نویسی اصول سئو در نویسندگی

زمان مطالعه: 17 دقیقهاصول سئو در نویسندگی (SEO Copywriting) یک روش بهینه‌سازی محتوا برای موتورهای جستجوست که هدف آن جذب مخاطبان هدف و بهبود رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها در نتایج است. ...

بیشتر بخوانیم

آماده یک سرمایه گذاری هوشمندانه روی برند خودتان هستید؟

برای مشاوره با ما مشخصات خود را وارد کنید تا تیم پیام آوا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند.