021 44342032
زمان مطالعه: 3 دقیقه

روانشناسی رنگ ها

رنگ دارای نگرش و احساسات ماست.  هنگامی که چشم ما رنگی را میبیند، با قسمتی از ناحیه مغز شناخته شده که به عنوان هیپوتالاموس شناخته می شود، که به نوبه خود یک سیگنال را به غده هیپوفیز، سیستم غدد درون ریز و سپس غده تیروئید می فرستد. غده تیروئید نشانه انتشار هورمون ها است که موجب نوسان در خلق و خوی، احساسات و رفتار ناشی از آن می شود.
تحقیقات نشان می دهد که ۹۰ درصد ارزیابی هایی که انجام میشود مربوط به رنگ است. “رنگ” نویل پاتل می نویسد، “۸۵ درصد دلیل اینکه شما یک محصول خاص را خریداری کرده اید.” این یک واقعیت غیر منطقی از هر وب سایتی است که رنگ روی تبدیلات تاثیر می گذارد.
بنابراین، در استفاده از رنگ های مناسب در طراحی سایت، شما برنده می شوید.

روانشناسی رنگ چیست؟

در این مقاله یکسری از اطلاعات رنگ ها در اختیار شما قرار میگیرد :

روانشناسی رنگ، علم این است که چگونه رنگ بر رفتار انسان تاثیر می گذارد. روانشناسی رنگ در واقع شاخه ای از زمینه گسترده روانشناسی رفتاری است.  بعضی از شک و تردیدکنندگان از تمام زمینه های روانشناسی رنگ، به علت مشکل بودن تئوری های تئوری، رد می شوند. تحقیقات ما در مورد این موضوع، همانطور که این مقاله بیان می کند، هیچ شواهد علمی برای حمایت از هر ادعا ندارد. اما این به تنهایی هیچ دلیلی برای از بین بردن اثر عمیق و غیرقابل تحملی که رنگ بر روی مردم دارد را رد نمی کند.

 

 

حقایق کلیدی تئوری رنگ وجود دارد که غیر قابل انکار است. Satyendra Singh در یک مقاله مجله بررسی شده، تصریح کرد که تنها ۹۰ ثانیه طول می کشد تا یک مشتری برای ایجاد یک نظر در مورد یک محصول صرف کند و ۶۲ تا ۹۰ درصد از این تعامل تنها با رنگ محصول مشخص می شود.

روانشناسی رنگ یک زمینه مطالعه مورد نیاز برای رهبران، مدیران اداری، معماران، باغبانان، سرآشپزها، طراحان محصول، طراحان بسته بندی، صاحبان فروشگاه ها و حتی پدر و مادر انتظار می رود نقاشی مهد کودک را برای ورود جدید! رنگ حیاتی است. موفقیت شما بستگی به چگونگی استفاده از رنگ دارد.
یک پالت رنگ خوب می تواند توجه و رضایت کاربر را افزایش بدهد. رنگ های مکمل تعادل و هارمونی خاصی به وجود می آورند. استفاده از رنگ های متضاد در فونت و پس زمینه خواندن را برای چشمان آسان تر می کند. رنگ های تند و خیره کننده باید خیلی کم در وب سایت استفاده شوند. به عنوان مثال برای کلیدها و … استفاده شوند. فضاهای سفید و خالی ظاهر منظم و مدرنی به وب سایت شما می دهند.

کجاها باید از رنگ ها استفاده کنیم؟

بیایید به متن ما متمرکز شویم از آنجا که رنگ همه جا هست، باید بدانیم که شما باید از این نکات رنگی استفاده کنید. این مقاله استفاده از رنگ در طراحی سایت را مورد بحث قرار می دهد. به طور خاص، ما در مورد طرح رنگ یک وب سایت صحبت می کنیم که شامل رنگ گرافیک، نوع سربرگ، مرزها، زمینه ها، دکمه ها و پنجره ها است.

و در آخر تعدادی از کد رنگ هایی که به شما در طراحی وبسایت شما کمک میکنند در اختیار شما قرار میدهیم :

 

سخن پایانی

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت  کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت   طراحی سایت فروشگاهی  و  طراحی سایت شرکتی را مطالعه کنید. همچنین صفحه خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.

سئو سایت برای موتورهای جست و جو و همچنین  تبلیغات گوگل  از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد. بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است.

به این مقاله امتیاز دهید:
اشتراک گذاری این مطلب
منبع:
منبع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

نکات مهم در طراحی صفحه فرود نکات مهم در طراحی صفحه فرود

زمان مطالعه: 12 دقیقهصفحات فرود (Landing Pages) یکی از مهم‌ترین عناصر بازاریابی دیجیتال و طراحی وب‌سایت هستند. این صفحات که معمولاً با یک هدف خاص و مشخص طراحی می‌شوند، ...

بیشتر بخوانیم
نکات مهم در استفاده از لایو چت 5 مورد از بدترین اشتباهات در لایو چت سایت

زمان مطالعه: 4 دقیقهاگر قصد ایجاد سرنخ (Lead) برای کاربر دارید، باید در قسمت‌های مختلف سایت، امکان تماسِ کاربر با خود را قرار دهید. متاسفانه اکثر کاربران، فرم‌های تماس ...

تجربه کاربری اهمیت تجربه کاربری برای کسب وکار ها

زمان مطالعه: 5 دقیقهتجربه کاربری به نحوه برخورد مصرف کنندگان یا مخاطبان نهایی با یک محصول خاص اشاره دارد. طراحان UX فرآیندهای اجرایی و نوع عملکرد نهایی یک محصول ...

بیشتر بخوانیم

آماده یک سرمایه گذاری هوشمندانه روی برند خودتان هستید؟

برای مشاوره با ما مشخصات خود را وارد کنید تا تیم پیام آوا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند.