021 44342032
زمان مطالعه: 3 دقیقه

UX در طراحی سایت به معنی نحوه عملکرد سایت در دیدگاه مصرف کننده یا کاربر می باشد. طراحی UX، همانطور که بسیاری فکر می کنند، همان طراحی گرافیکی یا بصری نیست، هر چند این دو اغلب با هم کار می کنند و سایت را ایجاد می کنند.به عبارتی دقیق تر UX تمام جنبه های یک سرویس را از دیدگاه مشتری شامل می شود. اساسا تعامل مصرف کننده با برنامه های تلفن همراه و وب سایت ها را به یک دیدگاه بصری و کاربردی می رساند.

طراحان UX  به آنطور که باید به ظاهر و زیبایی سایت تمرکز نمی کنند، آنها بیشتر توجه خود را بر این مسئله می گذارند که چگونه سایت برای یک کاربر کار می کند و اینکه چقدر کاربر پسند است.

طراح وب مسیر پر پیچ و خم را طراحی و ایجاد می کند در حالی که طراح UX کاربر را از طریق آن هدایت می کند. طراحی UX برای اطمینان از این که کاربران از سایت تجربه خوبی داشته باشند صرفنظر از اینکه چه سیستمی استفاده می کنند، تمرکز دارد – چیزی که این روزها با رشد زیادی میان افرادی که دسترسی به اینترنت را از طریق دستگاه های تلفن همراهشان دارند، افزایش می یابد.

در نهایت، طراحی خوب UX باید اطمینان حاصل کند که مردم در حضور بیشتری در سایت شما داشته باشند. یک طراحی خوب تعداد کاربران شما را افزایش می دهد یا حتی کمک میکند بازدیدکنندگان سایت شما به بازدیدکنندگان دائمی تبدیل شوند. در مورد وب سایت های تجاری، احتمال خرید یک فرد و پیشنهاد سایت شما را به دیگران نیز افزایش می هد.

ux-design

UX معمولا می تواند به چهار قسمت تقسیم شود:

  • شناسایی – کاربر می تواند محصول، سرویس یا ایده را شناسایی و درک کند.
  • انگیزش – سایت به اندازه کافی جالب باشد تا توجه کاربر را جلب کند.
  • محرک – کاربر بتواند ارتباطی عاطفی و نزدیک با وب سایت داشته باشد.
  • قابلیت استفاده – سایت برای استفاده کاربران و پیدا کردن آنچه که کاربر می خواهد ساده باشد.

هر شخص متفاوت است. می توان گفت که همه ما از وب سایت های متفاوت، تجربه های متعددی داریم. هیچ دو کاربری از یک سایت تجربه یکسانی ندارد. بنابراین هر کسب و کار برای رسیدن به اهداف خود به صورت آنلاین، چالش های متعددی دارد. پس چگونه ما یک کاربر را برای تکمیل اهداف خودمان راهنمایی کنیم؟ این جایی است که طراحان UX وارد بازی می شوند. طراحی تجربه کاربر، ایجاد تجارب آنلاین با هدف ارتقاء یک رفتار خاص و یا احساس از بیننده است. بنابراین آنچه که ما انجام می دهیم، از طرح های وب سایت سفارشی را برای پاسخگویی به نیازها و اهداف یک کسب و کار یا مشتری استفاده می کنیم.

فرایند طراحی ux را معمولا با تحقیق در دو گروه شروع می کنیم

گروه اول شامل کاربران است. این افراد چه کسانی هستند؟ چه می خواهند و چگونه می توانیم آنها را به هدفشان نزدیک کنیم؟

گروه دوم کسب و کار است. برای چه کسانی هست؟ چه نیازهایی دارد و چگونه می توان اهداف را برآورده کرد؟

این تحقیق ها کمک می کند که فاصله بین کاربران و کسب و کار را کاهش دهیم. خوشبختانه یک تجربه مفید برای هر دو طرف ایجاد کنیم.

برای مثال در طراحی یک سایت فروشگاهی فرایند کاملا متفاوتی از طراحی سایت شرکتی طی می شود چرا که کاربران در هر یک از این سایت ها رفتار متفاوتی دارند و به دنبال خدمات متفاوتی نیز خواهند گشت.

نکات پایانی

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت  طراحی سایت فروشگاهی  و  طراحی سایت شرکتی را مطالعه کنید. همچنین صفحه خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.

همچنین سئو سایت برای موتورهای جست و جو و  تبلیغات گوگل از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران ،تبلیغات گوگل و سئوسایت را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد.

به این مقاله امتیاز دهید:
اشتراک گذاری این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

تجربه کاربری اهمیت تجربه کاربری برای کسب وکار ها

زمان مطالعه: 5 دقیقهتجربه کاربری به نحوه برخورد مصرف کنندگان یا مخاطبان نهایی با یک محصول خاص اشاره دارد. طراحان UX فرآیندهای اجرایی و نوع عملکرد نهایی یک محصول ...

بیشتر بخوانیم
معرفی مختصر Hybrid Cloud

زمان مطالعه: 12 دقیقهابرها شرکت ها را قادر می سازد تا معماری پشت صحنه خود را به محیط های مجازی و مجازی در طراحی سایت تبدیل کنند. علاوه بر ...

آماده یک سرمایه گذاری هوشمندانه روی برند خودتان هستید؟

برای مشاوره با ما مشخصات خود را وارد کنید تا تیم پیام آوا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند.