طراحی سایت در سال ۲۰۱۷

در میان طراحان، معماران معمولا معتقدند که روندهای بعدی بخش مهمی از کارشان است. به طور مداوم به روز به عنوان اجباری دیده می شود. بسیاری از طراحان کارهای دیگران را از طریق منشور روندها ارزیابی می کنند – چیزی را برچسب گذاری می کنند. با این حال، دلایل این است که روند را دنبال کنید. بازدید از وبسایت هایی مانند جوایز AWWWARS، FWA یا CSS ممکن است شما را الهام بخش و به عنوان یک نتیجه، به شما کمک کند تا در خارج از عادت های طراحی سایت خود شرکت کنید. شما می توانید در مورد دنیای بصری جدید یاد بگیرید که بعدا (به صورت آگاهانه یا نه) با زبان گرافیکی خود ادغام می شود. در سال گذشته یا دو سال متوجه شدم که بسیاری از طراحان سعی دارند از ترکیبات ساده و بسته دور شوند. در حال ساختن بیشتر و بیشتر باز، شکلک، ظاهرا هرج و مرج، “شکسته” و برش است. شبکه قبلا پرستش اهمیت خود را از دست داد و قوانین آن عمدا و آگاهانه خم شد. محتوا شروع به حرکت می کند، ظاهرا حرکت می کند، قطعات آن گاهی اوقات همپوشانی و همگن می شوند. نقش مهمی در این فرآیند بوسیله تکامل Canvas و WebGL بازی می شود. پروژه های مدرن اغلب کمی گیج کننده هستند، کمتر بصری نسبت به موارد مینیمالیستی، اما آنها تاثیر بسیار مثبت و ماندگار بر کاربران را ایجاد می کنند. چه چیز دیگری در وب سایت ما در سال ۲۰۱۷ در انتظار ما است؟ بقیه پیش بینی های من را بررسی کنید.

 

ترکیب باز

 

 

تا همین اواخر، دنیای طراحی توسط ترکیبات بسته شده، متقارن و استاتیک تحت سلطه قرار گرفت. با سال ۲۰۱۶، تعداد زیادی از وبسایتها از این سبک کنار آمدند. ترکیبات باز از عناصر معلق آزاد که در جایی خارج از صفحه قرار می گیرند محبوبیت بیشتری به دست می آورند – نمونه هایی از این کار را می توان در romainpsd.com، durimel.io یا booneselections.com مشاهده کرد. توزیع عناصر در این وب سایت ها این تصور را می پذیرد که آنها هنوز \ “وجود \” در جایی فراتر از لبه مانیتور هستند.

 

عدم تقارن

۲۰۱۶ همچنین قاعده تقارن را شکست داد، که مدت زمان طولانی در صنایع غالب بود. بسیاری از طراحان طرح های نامتقارن ایجاد کرده اند که در سمت چپ و راست کاملا متعادل نیستند. به عنوان مثال من می خواهم به شما یک وب سایت بزرگ culture.pl، یک dada-data.net آشفته، و قبلا ذکر شده durimel.io.

 

هرج و مرج ظاهری

در سال ۲۰۱۶، بسیاری از طراحان آگاهانه و عمدا شروع به حرکت به دور از روش مینیمالیستی ساختن کردند. تمایل به آزادی بیشتر و یک رویکرد کمتر سختگیرانه برای طراحی وجود داشت. پشت این قطعا نیازمند ایجاد تغییر است، بلکه یک احساس عادی از خستگی است. در برخی موارد هر کس با ایجاد طرح بندی ساده با عناصر به سادگی مرتب ترس خواهد شد. با این حال، در حالی که تجزیه و تحلیل پروژه ها از سال ۲۰۱۶ قابل توجه است که هرج و مرج تنها آشکار است. طرح بندی ها هنوز هم بر اساس کنتراست کلاسیک فرم ها، رنگ ها، بافت ها، اندازه ها و غیره است. تغییرات مکان های مختلف عناصر و هماهنگی وابستگی بین آنها است. در حال حاضر موارد مانند هدر ها، آیکون ها یا پاراگراف ها اغلب به کار می روند، به طوری که به رغم منطق باریک. علیرغم اینکه بخشی از یک بلوک تک موضوع است، آنها از یکدیگر جدا شده و فاصله ای عادلانه از یکدیگر قرار گرفته اند. آنها به یکی از لبه های کانتینر بستگی ندارند و دارای لایه های مختلف هستند. چهره های هندسی \ “به حالت تعلیق در وسط هوا \” وجود دارد که تنها هدف تزئینی دارند (melanie-f). این ویژگی همچنین برای همپوشانی عناصر بر روی یکدیگر است. متن ها تقریبا با عکس هایی مانند e03.epicurrence.com و melville-design.com همپوشانی دارند یا تصاویر یکدیگر را هم پوشانی می کنند که می تواند در olivierbernstein.com دیده شود. همچنین این روش متمایز است برای تضعیف هماهنگی مینیمالیستی معمولی. عناوین عظیم به شدت با دکوراسیون های ظریف و نازک و جدایی دهنده ها متضاد است.

پس زمینه و الگوهای غنی تر

به طور فزاینده، پس زمینه و الگوهای بیشتری در طراحی وب مورد استفاده قرار می گیرند، به عنوان مثال خطوط کوچک، خطوط یا نقاط. الگوی شبکه ای است که به عنوان یک «قاب» برای عناصر دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. از طرح این عناصر بر روی شبکه بر روی اصل اختلاف منظر قرار می گیرند و اغلب در شیوه ای بی نظیر مرتب می شوند.

الگوی شبکه

 

یکی از اولین سایت هایی که از الگوی شبکه استفاده می کرد، werkstatt.fr بود که از حرکات مشخص استفاده نمی کرد. یک روش کمی متفاوت از استفاده از الگوی شبکه بر روی klimov.agency، brand.uber.com نشان داده شده است. ، و maisonullens.com. در این موارد، این یک تابع بسیار خاص است – حرکت دادن تمام عناصر منطقی. این اجازه می دهد تا تصميمات غیر متعارف را تصحيح كنند و پاسخ هایي به سؤالاتی مانند «چرا لبه یك تصوير كه در هماهنگی با لبه يك دکمه نيست» ارائه می دهد. این یک ریتم ایجاد می کند و در عین حال نقض آن را توجیه می کند. در مورد محتوای freebies.lorenzobocchi.com، محتوا در حال حاضر آزادانه تنظیم می شود، زمانی که آن را به شبکه می آید، به طور مشابه به e03 ذکر شده است.

جزئیات تزئینی

آنچه اخیرا تغییر کرده است روشی برای جزئیات است. یک تدریج تدریجی از تابع فرم پیوسته خام و ممتاز وجود دارد. عناصر بیشتری وجود دارد که فقط توابع تزئینی دارند. \ “پرواز \” چهره های هندسی یا قطعات آنها معمول هستند. آیکون های خطی، باریک کمی از محتوایی که نشان می دهند، جدا شده اند. ستون ها و جداسازها تغییر می کنند. صدای دیجیتال و زنگ های دیجیتال، مانند bigyouth.fr یا kikk.be. دکمه ها به صورت مستطیل خشن با متون داخل وسط ایجاد می شوند. آنها اغلب به صورت نرم و جابجایی تغییر یافته مانند dahllaw.dk یا yasuhiroyokota.com طراحی شده اند. سبک دیگر دکمه این است که برای ایجاد نقاشی های دیدنی و جذاب در بوم، درست مانند hpsoundincolor.com و cavalierchallenge.com.

 

روایت ها را در نظر بگیرید – انیمیشن های صاف بین بخش ها

انیمیشن ها در وب سایت ها هیچ چیز جدیدی نیستند. شما همچنین نمی توانید بگویید که آنها با رویکرد مینیمالیستی مخالف هستند. با این حال، به علاوه Canvas، آنها جزء امکانات بیشتری در طراحی وب می باشند. فرصت های جدید همیشه وسوسه انگیز هستند زیرا آنها به شما اجازه می دهند چیزی متفاوت، تازه و اصلی را انجام دهید. غنای انیمیشن منجر به از بین بردن تقسیم سفت و سخت به بخش های صفحه می شود. یک وب سایت همواره در حین پیمایش تغییر می کند. محتوای ناپدید می شود و با یک انیمیشن نرم افزاری ظاهر می شود. توالی این انتقال ها بیشتر فکری می شود. آنها فقط برخی از اثرات تصادفی بین بلوک های محتوا نیستند، بلکه روایت هایی که در آن هر عنصر در زمان برنامه ریزی شده (Nationalgeographic.com، stylenovels.com) ظاهر می شود. انیمیشن ها بخشی از یک وب سایت از ابتدای ایجاد آن هستند، نه فقط جزئیاتی که به طور مرتب اضافه شده اند. انیمیشن های جالب غنی سازی طرح های ساده. آنها یک ارزش جدید اضافه می کنند و منحصر به فرد صفحه را تشکیل می دهند. آنها جوهر کل پروژه هستند، مانند Ifly50 یا tennentbrown.co.nz. آنها اغلب ساختار زیبا و صاف در وب سایت ها، مانند ما در Cuberto.com، lookbook.wedze.com، skarv-fashion.com یا corentinfardeau.fr ایجاد می کنند.

تایپوگرافی غنی

تغییر در روند نیز می تواند در تایپهای مورد استفاده دیده شود. تا همین اواخر، کل اینترنت توسط سبکهای جدید غروب آفتاب مانند Helvetica، Roboto، Lato یا Open Sans غلبه کرد. کمی بیشتر \ “تزئینی \” neo grotesque بیشترین استفاده را در سرفصلها داشت، در حالی که سبک سادهتر آن اغلب برای پاراگرافها انتخاب شد. اصطلاحات سرف در اغلب موارد استفاده نشده است. در طول ۲ سال گذشته همه چیز تغییر کرده است. طراحان با استفاده از انواع مختلف تایپ فورا استفاده می کنند. در حال حاضر آنها بیشتر مایل به کار با کنتراست میباشند – تایپهای serif با نرفتنهای سریعی. در تایپوگرافی مورد استفاده در وب سایتها بسیار زیاد است. متن ها متحرک هستند، به حروف فردی تقسیم می شوند، اثرات مختلف، تصاویر و فیلم ها بر روی آنها قرار می گیرد. قابلیت های تکنولوژیکی بزرگتر و تصمیمات شگرف تر بر رشد تنوع در هنگام تایپوگرافی وب تاثیر می گذارد.

قلم هندسی

مدلهای غیر هندسی هندسی، محبوبیت بیشتری به دست می آورند، مثلا کلاسیک هایی مانند Futura، ITC Avant Garde، Proxima Nova و یا آنهایی که در کتابخانه گوگل وجود دارند – Poppins و Montserrat. این تایپیک ها بسیار متفاوت از \ “نامرئی \”، نئو گرتسکی هستند. بیشتر رفتار \ “تهاجمی \” و بیانگر یک وب سایت به طور خاص می تواند با استفاده از وزن ضخیم تر به دست آید، چیزی که در hugeinc.com نشان داده شده است که کاملا یک وب سایت قدیمی است و یا جدیدترها مانند sequ.co. uk، startuplab.no یا www.protest.eu.

سرف فونت

 

این بسیار شایع است که از قلمهای سریعی استفاده شود – نه فقط در پاراگرافها یا امضای، بلکه در سرفصل های بزرگ. کسانی که ارزش تزئینی بالاتری دارند، به ویژه در مواردی مانند duhaihang.com یا jennyjohannesson.com استفاده می شوند. انواع دیگر که بسیار محبوب هستند، مواردی هستند که به Bodoni یا Didot اشاره می کنند.

قلمهای یکنواخت (\ “ماشین تایپ \”)

 

این یک نوآوری برای استفاده از متن های متناسب است که معمولا با ماشین های تایپی مرتبط است – آنها را می توان در وب سایت هایی مانند admirhadzic.com، cuberto.com یا designembraced.com مشاهده کرد.

تطبیق جفت کردن انواع قلمها

در سال ۲۰۱۶، از جفت کردن صاف و صاف کردن تایپ فاکتورها برای کنتراست قویتر، دور از تصورات معمول بود. ترکیبات بیانگر با کنتراست بالا بین اندازه متون تقویت شد. قلمهای بزرگ و تزئینی با نام تجاری ساده با هندسه ساده ترکیب شده اند، همانطور که سرصفحه هایی با قلم های هندسی با حروف درشتی در پاراگراف ها ترکیب شده اند.

تایپوگرافی بزرگ به عنوان بخشی از بصری کلیدی

 

 

یک چیز بسیار جالب و غالبا انتخاب شده برای استفاده از اندازه های بسیار بزرگ برای متون در KV بود. این یک کنش بسیار قوی بین هدر ها و بقیه محتوا ایجاد کرد. یک مثال از آن را می توان در oursroux.com، femmefatale.paris یا monsieurcaillou.com مشاهده کرد. حروف الفبا بعنوان یک دکوراسیون به صورت ابتدایی، مانند corentinfardeau.fr یا nurturedigital.com استفاده می شود. . مثال قابل ملاحظه ای از این می تواند در وب سایت ذکر شده در وب سایت jennyjohannesson.com پیدا شود که در آن ویژگی های تزئینی سرویک حروف Goku استفاده می شود.

 

اثرات اضافی بر تایپوگرافی اعمال شده است

ما می توانیم ادغام قوی بین تایپوگرافی و تصاویر، فیلم ها و انیمیشن ها را ببینیم. بخش های فردی درون یکپارچه هستند – تایپوگرافی با هر دو پس زمینه و سایر عناصر ارتباط برقرار می کند. گذشته از این، تصادفی بودن تایپوگرافی بر روی یک تصویر کمرنگ قرار گرفته است. در حال حاضر طراحان روابط جالب بین همه عناصر ایجاد می کنند – تایپوگرافی بافندگی به پس زمینه، انیمیشن سازی آن و غیره.

 

اندازه نامه های بزرگتر در پاراگراف ها

هنگامی که من با طراحی وب خودم را شروع کردم، عادت قدیمی من به استفاده از تایپ های ۱۰px بود که من از کار به عنوان طراح چاپ استفاده کردم. با این حال، به سرعت متوجه شدم که در وب جهان ۱۴px اندازه ای است که قابل خواندن است. در حال حاضر ما می توانیم استفاده از قالب های بسیار بزرگتر را که مخصوصا در مورد استفاده از serif .

 

قسمت تاریک را در آغوش بگیرید

در سال ۲۰۱۶ طراحان از رنگ های مختلف استفاده می کردند. با این حال، شما ممکن است متوجه تمایل ظریف به تغییر نسبت به زنگ های کم نور. آن را کمتر محبوب برای ایجاد وب سایت های که به طور کامل سفید، به نفع استفاده از درجه بندی خاکستری، بافت، و یا الگوهای. رایج برای ایجاد وب سایت های تیره تر، جایی که سیاه و سفید و یا درجه تیره آن پر از پس زمینه است و خلق و خوی خیره کننده و بعضا گاهی عجیب و غریب را ایجاد می کند. با وجود همه این ها، پیش بینی می شود که این روند امسال. رنگها، با این حال، بخشی از هویت بصری مارک ها هستند، بنابراین سخت است که انتظار داشته باشیم که اساسا ارتباطات خود را بر اساس محبوبیت روند خاص تغییر دهند.

 

خلاصه

۲۰۱۷ بسیاری از چشم انداز های هیجان انگیز را ارائه می دهد، اما خطرات موجود در افق نیز وجود دارد.

من شخصا می ترسم که بسیاری از طراحان طراحی سایت ممکن است هنگام کار با Canvas کمی خجالت بکشند. اضافه کردن گرایش های جدید به آن، و شما بسیاری از وب سایت هایی که بیش از حد ظریف و غیر قابل درک به مخاطبان گسترده تر است. من نیز کمی نگران این واقعیت است که بسیاری از تولیدات مدرن نمی خواهد به درستی در تمام مرورگرها و دستگاه های تلفن همراه کار می کند. من این تصور را دارم که ما دایره ای کامل داریم. در حال حاضر ما در موقعیتی شبیه به زمانی است که فلش، علی رغم حاکمیت اینترنت، متهم به عدم پاسخگویی و داشتن الزامات بالا برای اتصال به اینترنت بود. چیز دیگری که من را ترسانده این واقعیت است که جدید گرایش های “تخریب” ممکن است به مشتریان تجاری تجاوز نکند و یا به سادگی نمی توانند مشخصات ارتباطات خود را برآورده کنند. (بانکداری و یا وب سایت های دولتی نباید بیش از حد معمول باشد و هرج و مرج را ایجاد کنند. به نظر من تعجب این است که چقدر طول می کشد تا روند جدیدی برای حمله به بازار تجاری انجام شود. لازم به ذکر است که اکثر وبسایت هایی که من بعنوان نمونه های آن استفاده کردم، برای آژانس ها، طراحان و صنعت خلاق ایجاد شد. چنین وب سایت ها اغلب قوانین خود را تنظیم می کنند و معمولا نسبت به ساير صنايع پيشرفت دارند. گاهی اوقات زمان زیادی برای روندهایی که در این طاقچه محبوب هستند را برای رسیدن به بازار تجاری زمان می برد. سپس فرم آنها ممکن است در نهایت کمی پیچیده تر شود تا تجدید نظر به همه شود. با وجود همه اینها، من فکر می کنم ۲۰۱۷ در مورد طراحی وب بسیار امیدوار کننده است. می گویند که مینیمالیسم به پایان می رسد، ممکن است کمی بیش از حد بالا باشد، اما من مطمئن هستم که در حال تغییر است و در حال تغییر است. مینیمالیسم پیچیده تر و دقیق تر می شود . وب سایت های ایجاد شده در این سال حتی بیشتر “canvasy” را دریافت خواهند کرد. ما بیشتر از هرج و مرج ظاهری، تنوع و بیان در پروژه های آینده را مشاهده خواهیم کرد. این خبر خوب برای طراحانی است که با استفاده مداوم از سبک های مینیمالیستی تخت، مواد یا مترو خسته شده اند. شاید مقاله ما بیش از حد ذهنی باشد. ما حتی ممکن است به دنبال روند قابل توجه در عناصر تکراری کوچک که فقط به ما توجه کرد فقط به خاطر ما آنها را دوست داریم. اگر فکر میکنید که مینیمالیسم فقط خوب عمل میکند، \ “هرج واهی ظاهری \” فقط محو است و Canvas به مانند فلش پایان خواهد یافت و سپس نظرات شما را در نظر بگیرید. اما به یاد داشته باشید، اگر شما با من موافق هستید، می توانید چیزی بنویسید.

0 دیدگاه برای “طراحی سایت در سال ۲۰۱۷”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*