برنامه ریزی موثر در پروژه طراحی UX

برنامه ریزی تجربه های کاربر (UX) پروژه یک اقدام متعادل برای به دست آوردن مقدار مناسب ورودی کاربر در محدودیت های پروژه شما است. کلاهبرداری این است که بهترین استفاده از زمان خود را انجام دهید. چگونه شما می توانید بهترین UX برای بودجه مشتری خود را دریافت کنید؟ در این مقاله توضیح داده شده است که چگونه انتخاب ابزار مناسب برای وظیفه در دست.

 

شروع با برنامه ریزی UX

  1. فروش طراحی کاربر محور به مشتریان شما
  2. چه مقدار زمان و بودجه باید برای UX موجود باشد؟
  3. انتخاب ابزارها و تکنیک های UX
  4. برنامه ریزی UX: مطالعات موردی
  5. طرح ریزی پروژه بودجه رشته کفش
  6. یک طرح جدید طراحی مجدد کاربر
  7. طرح تجدید نظر پروژه کاربر مرکزی

 

شروع با برنامه ریزی

مرحله برنامه ریزی همه چیز در مورد درک چیزی است که از شما خواسته شده است و بهترین ترکیب فعالیت هایی را که در طی زمان، محدودیت های بودجه و منابع پروژه به شما می دهد، به شما ارائه می دهد. این کار شما به عنوان یک حرفه ای UX است تا بهترین تجربه کاربری را در زمان و بودجه موجود ارائه کنید.

برنامه ریزی پروژه ها ممکن است زمانی اتفاق می افتد که شما در حال نوشتن یک پیشنهاد برای انجام کارهایی که هنوز شروع نشده اند و همچنین در ابتدای یک پروژه “زندگی”. هنگام برنامه ریزی برای اهداف پیشنهاد، می توانید با مسائلی چون عدم اطلاعات در مورد بودجه ها و نیز دسترسی محدود به مشتریان برای سوالات مواجه شوید.

به طرق مختلف برنامه ریزی پروژه های UX می تواند به یک چالش طراحی سایت تبدیل شود. شما نتیجه ای دارید که باید به آن دسترسی داشته باشید و این به شما مربوط می شود که شما را به سمت شما می برد. شما باید مطمئن باشید که ابزار و تکنیک هایی که انتخاب می کنید مناسب هستند تا بینش هایی را که شما در محدودیت های پروژه نیاز دارید را به دست آورید.

بودجه برای قطعه کار همیشه قطعه اصلی اطلاعات است که می تواند مفید باشد برای کمک به برنامه ریزی، اما اغلب این همیشه در دسترس نیست. این اطلاعات مفید است اگر شما با نرخ روزانه شارژ می کنید، زیرا پس از آن تعیین می کند زمان شما در یک پروژه، که به خودی خود روش شما را تعیین می کند.

زیبایی پروژه های UX این است که همیشه چیزی می تواند برای اضافه کردن ارزش صرف نظر از بودجه انجام شود. بودجه کم، ممکن است یک رویکرد سبک تر، “چریک” را به دنبال داشته باشد، در حالی که بودجه بزرگتر ممکن است به شما اجازه انجام تحقیقات بیشتر کاربران را بدهد. اگر بتوانید، همیشه سعی کنید یک ایده از بودجه را بدست آورید، زیرا شما و هم زمان مشتری خود را با اجتناب از پیشنهادات مجدد، صرفه جویی خواهید کرد. ممکن است مشتری شما بخواهد بودجه خود را به اشتراک بگذارند (به عنوان آنها ممکن است فکر کنند که همه آنها را برای آنها صرف میکنید)، بنابراین گزینههای مختلفی برای ارائه وجود دارد اگر آنها نمیتوانند این اطلاعات را با توجه به بودجه بالقوه بالقوه به اشتراک بگذارند.

اصل کلیدی برای همه پروژه های UX این است که شما باید اطمینان حاصل کنید که به نحوی کاربر را در فرایند طراحی وب سایت مشارکت می دهید. چالش خودتان را ببینید که چگونه می توانید در محدودیت های پروژه کار کنید تا کاربران را تا حد ممکن درگیر کنید. مشارکت کاربران نه تنها بهبود خروجی پروژه بلکه کمک به اطلاع رسانی تصمیم گیری است که اغلب می تواند پروژه ها را به تاخیر اندازد. پروژه های UX معمولا شامل سه مرحله اصلی می شوند: مرحله تحقیق، مرحله طراحی و مرحله تحقیق بیشتر، طراحی شده برای تست و اعتبار طرح.

 

  • مرحله تحقیق این است که در آن شما خود را در پروژه غوطه ور کنید تا پس زمینه ای را که نیاز دارید تصمیمات طراحی را بعدا در پروژه ایجاد کنید. در این مرحله شما سعی خواهیم کرد تا در مورد کسب و کار، اهداف، کاربران و رقبای مشتری خود، به همان اندازه که ممکن است یاد بگیرند.
  • مرحله طراحی، جایی است که شما کار می کنید که چطوری طراحی می کنید کار می کند و چگونه با هم هماهنگ می شود. این مرحله دامنه، ویژگی ها و قابلیت های آن و نحوه رفتار آن تعریف خواهد شد.
  • مرحله اعتبار سنجی این است که در آن شما می توانید شناسایی کنید که چه چیزی در مرحله طراحی ، طراحی شده است با مخاطبان مورد نظر خود کار می کند. این مرحله به طور معمول به دنبال دورهای بیشتری از طراحی و آزمایش میگردد تا مشکلات شما را ناگزیر پیدا کند هنگام آزمایش با کاربران.

 

ما دریافتیم که با استفاده از یک چارچوب تحقیق، طراحی و اعتبارسنجی، به ساختن پروژه های شما کمک می کند. ما اغلب شروع به کار کردن رویکردی میکنیم که به طور ایده آل می خواهیم انجام دهیم و سپس محاسبه کنیم که چه مدت زمان لازم است که این کار را انجام دهیم و سپس روش ها، ابزارها و تکنیک ها را متناسب با محدودیت های پروژه تنظیم کنیم. عکس زیر طرح اولیه ای از پروژه را شکل می دهد:

 

 

 

محدودیت های پروژه شامل عوامل مانند بودجه، زمان در دسترس، مهلت تحویل، دسترسی به منابع، دسترسی به اطلاعات، پروژه های مرتبط، دسترسی به ابزار و اسناد قانونی است. صرف نظر از محدودیت ها، شما باید بتوانید بر اهداف پروژه تمرکز کنید و همچنین می توانید بهترین تجربه کاربر را که با آن اهداف مطابقت دارد، ارائه دهید. اغلب این مهارت واقعی (و پنهان) یک حرفه ای عالی UX است.

هنگامی که رویکردی را که میخواهید را تعریف کرده، تعریف کنید، بسیار راحت است با یک مشتری درباره محدودیتهای پروژه خلع سلاح مانند افزایش دامنه پروژه یا تغییر طرح اصلی خود صحبت کنید. همه مشتریان باید با نوعی بودجه و رویکرد پارکینگ شروع کنند و اگر بتوانید دلیل این که چرا زمان و بودجه بیشتری نیاز دارید، به احتمال زیاد به احتمال بیشتری خواهید رسید.

بعدا در این فصل، یک ماتریس ابزار و تکنیک های UX را خواهید دید که می توانید در پروژه های UX خود استفاده کنید. اینها همه در فصل مربوط به این کتاب به طور کامل توضیح داده شده است. ما همچنین برخی مطالعات موردی پروژه های واقعی را به اشتراک می گذاریم. این اهداف مشتریان را مورد بررسی قرار می دهد و رویکردی را که ما در پروژه گرفته ایم را برجسته می کنیم. اینها برای شما یک رویکرد الگو ارائه می کنند که شما می توانید با چالش های پروژه خودتان مقایسه کنید و با طرح های پیشنهادی برای مقابله با آنها مقابله کنید.

 

فروش طراحی کاربر محور به مشتریان شما

علیرغم رشد چشمگیری در آگاهی از اهمیت تجربه کاربر در ۱۰ سال گذشته، شما هنوز مجبورید که مزایای این روش را برای مشتریان و همکاران خود به فروش برسانید. در اینجا برخی از مزایای بسیاری که ما از اتخاذ رویکرد طراحی کاربر محور (UCD) دیده ایم، می باشد:

 

  • محصولات بهتر
  • ارزان تر برای حل مشکلات
  • خطر کمتر
  • تحویل به مهلت و اجتناب از دامنه خزش
  • تحقیق بینش را به ارمغان می آورد
  • محصولاتی که برای استفاده آسان هستند پول بیشتری را به دست می آورند
  • پروژه های هدایت شده توسط کاربر می توانند محصولات را سریعتر به بازار عرضه کنند
  • سهولت استفاده، یک نیاز مشترك مشترك است

 

چه مقدار زمان و بودجه باید برای UX موجود باشد؟

این یک سوال معمول است که ما اغلب از آن خواسته می شود، به ویژه توسط مشتریان یا طراحانی که به UX نسبتا جدید هستند. این اغلب از یک طرز تفکر آژانس خدمات کامل است که در آن بودجه های مشتریان توسط نمایندگان هر یک از رشته های اصلی مانند UX، طراحی بصری و توسعه به مبارزه می پردازند.

این ذهنیت “اداری” می تواند زیان آور باشد، زیرا UX می تواند چیزی را که شماره گیری شده است بالا یا پایین کند، در حالی که در واقع باید جزء طراحی و طراحی بصری باشد، در حالی که به عنوان یک جریان کار جداگانه یا مرکز هزینه . روش دیگری برای در نظر گرفتن این سوال این است که UX به عنوان یک فلسفه پروژه فکر کند، بلکه به مجموعه ای از ابزارها، روش ها و نتایج ارائه شده است. اگر مشتری شما به اصول UX خریداری شده باشد، در نتیجه پروژه خود پروژه UX می شود و تمام وقت و بودجه آن به آن اختصاص یافته است.

وقتی که با توجه به بودجه های مشتری، احساس می کنید، با تجربه، برای چه مقدار زمان مناسب برای تقسیم به مراحل مختلف پروژه می کنید. این ساده نیست که یک قاعده کلی از جمله “اختصاص ۲۰ درصد از بودجه پروژه به UX اختصاص یابد” نیست، زیرا هر پروژه طراحی سایت اولویت های خاص خود، چالش ها و اهداف خود را دارد که نیاز به سطوح مختلف ورودی UX دارد.

ماتریس هایی که در زیر نشان داده شده است به شما ایده ای را می دهد که از ابزار و تکنیک های مختلفی که می توانید برای متناسب با انواع مختلف پروژه ها با بودجه های متفاوت استفاده کنید. در حقیقت، همیشه یک نوع تحقیق کاربر وجود دارد که می توانید حتی در کوچکترین پروژه های بودجه نیز انجام دهید.

0 دیدگاه برای “برنامه ریزی موثر در پروژه طراحی UX”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*