اصول طراحی بصری در طراحی سایت

مقاله نقش طراحی بصری در طراحی سایت

هر طرحی به دنبال ایجاد حس هماهنگی بین عناصر مجزا یا شکست خلاقانه هماهنگی برای یک عملکرد مناسب است . اصول مطرح شده در اینجا به شما کمک می کند تا بتوانید هر دو کار را انجام دهید.هر طرحی به دنبال ایجاد حس هماهنگی بین عناصر مجزا یا شکست خلاقانه هماهنگی برای یک عملکرد مناسب است .

خوشبختانه ، چندین راهنمایی ساده اما قوی برای ایجاد ، جدا کردن و طراحی های هماهنگ وجود دارد . ما از چه کسی باید تشکر کنیم ؟ روانشناس گشتالت اگر شما آشنا نیستید به شما کمک می کنیم تا بدانید گشتالت به چه معنی است.

یک ساختار، شکل یا الگو فیزیکی ، بیولوژیکی یا پدیده روانشناسی که انقدر به هم پیوسته است که یک واحد کاربری با ویژگیهایی فراهم می کند که مجموع اجزای آن قابل اشتقاق نیست (شبیه یک وب سایت بنظر می رسد؟ درسته ) اساساً روانشناسی گشتالتی به راهی برای توضیح اینکه چگونه انسانها به یک درک معنا دار (و / یا گمراه کننده)  در جهان آشفته می رسد ، می باشد و از طریق آن تلاش ، ۴ مفهوم اصلی که نشان می دهد انسان چگونه داده های بصری را تفسیر می کند، شناسایی می شود .

این ۴ هسته اصلی ، قانون کلی در مورد تجارت طراحی بصری توضیح را می دهند که برای ایجاد طراحی بهتر می توانیم آن را در ذهنمان نگه داریم .

اینجا ۴ اصل اصلی وجود دارد:

 پیدایش طراحی بصری

اصل پیدایش این است که ما سعی کنیم از کل ، قبل از شناخت اجزای آن یک معنا و مفهوم بسازیم . وقتی یک شی را می بینیم ابتدا سعی می کنیم مفهوم آن را به طور کلی ببینیم سپس  آن طرح کلی را با چیزهایی که قبلاً دیده ایم مقایسه می کنیم . اگر نوعی  تطابق و هماهنگی ببینیم ، فرض می کنیم  می دانیم چه چیزی است سپس شروع به آنالیز اجزای آن می کنیم . اگر هماهنگی  پیدا نکنیم شروع به آنالیز جز به جای کل می کنیم .

معنای پیدایش در طراحی سایت چیست :

متنفرید از شکستن آن اما اصل پیدایش پیشنهاد می دهد که ما باید به روشهای آسان و قابل تشخیص وفادار بمانیم .

بنا براین ، اگر هر چقدر بخواهیم که نسبت به طراحی بعد ایتان بدون واهمه باشید بهتر است به روشی که مردم قبلاً دیده اند بچسبید

بطور واضح ،جعبه های دارای نمای بیرونی و دارای برچسب با دکمه ی “send”  در انتها سریعتر از یک طرح خلاقانه شناخته خواهند شد. اما صبر کنید . این به این معنی نیست که شما باید دست از خواندن بردارید یا چیزی را خلاقانه طراحی کنید.

اینجا چیزی است که باعث پیچیدگی آن می شود : پیدایش ( ظهور )  به سلسله مراتبی تفسیر بصری اشاره می کند . ما با کل شروع می کنیم سپس روی اجزا زوم میکنیم . این به این معنی است که شما می توانید از قسمت مجزای عناصر مسائل  خلاقانه تری ایجاد کنید چون  یک چیز دارای کل به سرعت قابل شناسایی است .

پیدایش ( ظهور )   یک استدلال قوی برای کمترین ها فراهم می کند و یک شکل پیچیده درست میشود . پس آن را ساده در نظر بگیرید دوستان.

مادیت طراحی بصری (جسمیت دادن)

اصل مادیت بیان می دارد که ذهن ما  در شکاف ها و در اطلاعات بصری برای شناخت اشیا پر می شود ، به این معنی که مجبور به دیدن کل یک چیز برای درک آن نیستید . بنا براین هر چقدر شناختن کل یک شی ساده تر باشد ،شناخت اجزای آن هم ساده تر خواهد بود.

پس شما نباید در شناخت معانی این نشانه ها مشکلی داشته باشید.

حتی با نیمی از تصویر ، می توانید  بفهمید در مورد چه چیزی است ؟ درسته؟

بنابراین مادیت در طراحی به چه معنی است ?

برای شناخت یک شی مجبور نیستید همه شی را در آن بگنجانید . میتوانید از این ویژگی برای ذخیره فضا در layout  استفاده کنید و پیشنهاد نمایید که اسلاید بعدی در گردانه قابل شناسایی باشد . صفحه ی coming soon“”   را به طور واضح و هیجان انگیز ایجاد کنید .

یک لیست از فواید مادیت را برای محدود کردن فضا ایجاد کنید.

چند همسنگی طراحی بصری (توازنی)

این مورد را  در اواخر شب در اتاق خوابگاه بدست می اورید اما در اینجا ، چند توازنی توضیح می دهد چرا شما فقط ظاهر را می بینید یا چرا گلدان را در آن توهم بصری مشهود می بینید و چرا هر دو را در یک زمان نمیبینید؟

ظاهر یا ظرف گلدان ؟ جنبه توازنی به این معنی است که در هر لحضه فقط یک چیز را می توانید ببینید

می بینید که ذهن انسان نمیتواند با قطعیت صحبت کند بنابراین یک راه دیدن چیزی را در محرومیت دچیزهای دیگر می جوید . جالب است نه ؟ نیمه (kind da) باعث می شود بتوانید در مورد سیاست حرکت کنید ، اجازه دهید ادامه دهیم

چند توازنی چه معنی در طراحی میدهد؟

چند توازنی می تواند یک الیاف محکم برای کار در طراحی باشد چون باعث سردرگمی بیشتر می شود تا درک بیشتر (که البته هدف معمول طرح ما هم به همین گونه است ) .

اما همانطور که چندین لوگوی قوی در طی سالیان سال به ما اثبات کرده اند می توانید از چندین توازنی برای طرح های خاطره انگیز و قوی استفاده نمایید . مانند fed Ex لوگو. وقتی آن پیکان را می بینید ( بین eو x )  و پیکان دیگر نوعی مادیت  را  پیشنهاد می نماید ، ندیدن آن خیلی سخت می شود.

چند توازونی به این معنی است هر بار که متوجه شوید فقط یک پیکان را می بینید .

عدم تغییر  طراحی بصری:

اصل عدم تغییر بیان می دارد که ما در شناختن شباهت ها و تفاووت ها بسیار خوب هستیم به این معنی که می توانیم چیزی بسازیم که نمونه ی اشیاء مشابه باشد.

اول خانم لباس قرمز را در ماتریس به یاد می آورد ؟ آن دختر کوچک که ژاکت قرمز پوشیده بود در لیست اشنایدر چطور ؟ آن دو بسیار زیبا و به یاد ماندنی در خاطره مان باقی ماندند چون رنگ روشن آنها عملاً نشان دهنده ی هماهنگی با پس زمینه سیاه و سفید است که آنها را حرکت می دهد . این امر توجه شما را جلب می کند و آن را معنا دار می سازد.

عدم تغییر در طراحی چه معنی می دهد ؟

در هنگام طراحی ، عدم تغییر می تواند نتایج قوی تولید کند وقتی یک عنصر متفاوت در یک گروه همانند (متجانس ) از عناصر معرفی می شود .

یک ناحیه که شما این برنامه کاربردی را می بینید ، صفحات قیمت گذار ی محصولات است که یک ستون از بقیه جدول های قیمت گذاری از طریق رنگ یا اندازه مجزا  ،شمرده می شوند .

کدام ستون بیشتر توجه شما را جلب می کند؟

صفحه قیمت گذاری اکو از عدم تغییر برای ایجاد گزینه های رایج استفاده می کند و چشم ها را به واسطه رنگهای متفاوت به خود جلب می کند . در حالی که دیگر ستونها از سایه های متفاوت آبی استفاده می کنند ، آنها انقدر مشابه هستند که در صورت مواجهه با رنگهای روشن ستون ها ، محو میشوند .

شما این امر را در چند سیستم هدایتی وب سایتهای مختلف می بینید که طراحان یک لینک را دارند و نشان دهنده ی یک گروه با رنگ های روشن تر یا طراحی های متفاوت تر می باشد.

طراحان میل چیمپس  از عدم تغییر برای جلب توجه شما به دکمه ”  signup free” استفاده می کنند این به کاربران اجازه می دهد بدانند که شما در سایت چه عملیاتی می خواهید انجام دهید ، و تجارب کار را مشخص می نماید .

در مثال میل چیمپس ، طراحی و زبان مشابه در دو CTA اولیه مشخص می نماید که لینک شما را به همان مکان مشابه می برد.

در مورد اصول اصلی ، احساس یک کارشناس را دارید  ؟عالیه ولی اجازه دهید به عمق مطلب برویم

استفاده از طراحی گشتالت در طراحی سایت :

بطور کلی ، اصول گشتالت به ما کمک می کند بفهمیم چگونه اطلاعات بصری را در شروع با کل آغاز می کنیم و سپس به سمت جزء می رویم یا تلاش می کنیم یک کل سردر گم کننده را به اجزای ساده تر ثبت کنیم .

به عبارت دیگر ، وقتی حرف تفسیر محرک های بصری می افتد ، به دنبال راه حل های بهتر برای درک چیزهای مختلف هستیم . روانشناسان گشتالت آن را قانون  Pragnanz ( “شکل خوب ” یا ” قانون سادگی” )  می نامند.

مردم تصاویر مبهم یا پیچیده را به عنوان ساده ترین شکل ممکن تفسیر می کنند.

بنا براین به جای دیدن طرح لوگوی المپیک به عنوان مجموعه ای از دایره های به هم چسبیده و شکلهای برگی ، ما فقط آرایش حلقه های داخل هم قرار گرفته را می بینیم .در هر قانون   Pragnanz  ، لگوی المپیک را به صورت حلقه های داخل هم قفل شده می بینیم به جای مجموعه ای از اشکال بی معنی پیچیده .دقت کنید با توجه به قانون چند توازونی ، می توانید ارایشات بیشتری را ببینید اما تلاش زیادی لازم است چون چشم هایتان می خواهد الگوهای ساده تری را ببیند.

معنای طراحی شما چیست ؟ به این معنی که می توانید با آرایشات پیچیده ایجاد شده از اشکال ساده ،بازی کنید چون آنها در کنار یکدیگر قرار می گیرند تا یک مجموعه دارای درک آسان را ، درست نمایند. این همان چیزی است که جورج بورات با نقاشی های پوانتیلیتی  اش انجام داد که ما را به سمت اصل بستن می کشاند:

بستن :

وقتی مجموعه یک آرایش پیچیده را  می بینیم به دنبال الگو های ساده و قابل تشخیص هستیم .

سعی می کنیم به  بی نظمی های بی معنی ، نظم و ترتیب بدهیم ( ما در مورد آخرین ارتباطتان صحبت نمی کنیم ) ، .و چشمهای ما اینکار را با جسمیت دادن به آن انجام می دهد : پر کردن داده های از دست رفته برای معنا دار نمودن چیزی که می بینیم . می تواند این را در عمل و در طراحی ( متأ سفانه رد شده ) onefund اثر مایک اریکسون ، alea، logomtive ( اکثریت طراحی بصری کمیته ای  هستند ) ببینید .

ذهن شما به دنبال ایجاد خاتمه ( انتها ) است و f  را از هیچ می سازد.

در اینجا همه اطلاعات بصری که برای شکل دهی به  حرف  f  نیازمنداست را فراهم می کنیم اما  اطلاعات از دست رفته و فراهم شده توسط سایه را برای ایجاد حروف بررسی می کنیم . زمانی اینکار را میکنیم که تصویر کمی ( مقداری )است و در نهایت همان چیزی است که کارهای اندک لوگویی آن را انجام می دهند.

نظم و قرینگی طراحی بصری :

جای تعجب نیست  که مردم به دنبال نظم در اشیا هستند  و قرینگی یک ابزار برای انجام آن است و به همین دلیل است که قرینگی باعث خوشحالی ما می شود ، ساده است قوانین هماهنگی که نوعی حس نظم و درستی را در آن چیزی  که هست می رسانند .

به همین دلیل  است که قرینگی در ساختمان های دولتی سرتاسر جهان بسیار معروف است ( و اینکه چرا طراحی بصری ۳ ستونی همه اشفته هستند ) . بررسی ها نشان داده است که استاندارد های ما برای زیبایی تا حد زیادی به قرینگی بستگی دارد.

علاقه ما به قرینگی ، مشهوریت طراحی ۳ ستونی را توضیح می دهد.

در حالیکه اشکال قرینه ، رضایت بخش هستند می توانند بخاطر هماهنگی ،ثابت یا بدون حرکت بنظر برسند.

گاهی اوقات دارای حس حرکت یا پویایی هستن. این مکمل برای طراحان یک فرصت بوجود  می آورد : با اضافه نمودن عناصر عدم تعادل به طراحی های قرینه ای دیگر . به نکته ی عدم تعادل توجه کنید ، می تواند نقطه کامل جلب توجه شما باشد .

شکل /محوطه طراحی بصری:

مردم اشیاء را به عنوان شکل (نقطه کانونی) یا محوطه (لیبل زمینه) می بینند.

وقتی چندین شی، درکناریکدیگر قرار می گیرند ، بطورطبیعی حس روابط فضایی بین آنها شکل می گیرد (حتی در عدم وجود سرنخ های بصری آشکار) . یعنی ساده ترین آرایش شی، می تواند برای ایجاد حس معنایی و بنابراین اشاره داستانی استفاده شود .

یکی ازراههایی که ما انجام می دهیم این است که با مقایسه اندازه دو(یا چند شی ) ، بطور اتوماتیک در مورد شکل گیری اشیاء کوچکترو بزرگترقضاوت می کنیم . می توانید درتصویربالا ببینید که هررنگی داشته باشد ما مستطیل های کوچکتررا به عنوان شکل ومستطیل های بزرگتررا به عنوان پس زمینه می بینیم .

همچنین سعی می کنیم درتفسیرچنین روابطی خلاقانه ترباشیم واز تجارب قبلی برای محتوای بصری بصورت روایتی استفاده نماییم . مثلا ، در تصویر بالا ، مستطیل کوچک را به عنوان شخصی می بینید که تصویری را در آسمان تیره می بیند ، شما می توانید از مزیت اینکار در طراحی سایت استفاده کنید تا تمرکزرا از عناصر بزرگتر به عناصر کوچکتر بکشانید به همین دلیل است که گروهی از دکمه های copy pluse برروی تصاویر دارای  خونریزی کامل قرار دارند و توجه را به سمت دکمه جلب می کنند.

  Evernote از شکل /زمینه برای جلب توجه شما به دکمه ی sign up استفاده می کند.

همچنین می توانید از سرنخ های بصری مانند سایه برای مشخص کردن روابط فضایی بین عناصر مختلف استفاده کنید . و به همین دلیل است که سایه های زیادی را در راهنمایی های طرح های مادی گوگل پیدا می کنید  .

ارتباط یکسان طراحی بصری :

ما عناصری را می بینیم که بطور بصری با یکدیگر ارتباط دارند .

اشکال موجه در سمت چپ بنظر میرسد ارتباط بیشتر با یکدیگر دارند تا اشکال موجود در سمت راست . حتی وقتی اشکال شبیه به یکدیگر هستند.

درتصویر بالا ، مستطیل های بزرگ ابی رنگ و دایره های کوچک ابی رنگ در سمت چپ ارتباط بیشتری باهم دارند تا اشکا ل سمت راست ، حتی تکراررنگ های آبی هم به یکدیگرارتباط دارند،

توجه کنید که عناصرارتباطی (مستطیل کوچک از بالا )دیگر اشیاء را برای ایجاد این نوع روابط ، لمس نمی کنند، و این توضیح می دهد که چرا پیکانها اغلب برای اتصال متن ها به تصاویر استفاده می شوند (همانطور که در شکل زیر می توانید ببنید ).

پیکان ها به ما کمک می کند تا کپی و اصل عکس را به هم مرتبط سازیم تا فهم بهتری از پیام های گرافیکی داشته باشیم بدون علامت پیکان ، اتصا ل به تصاویر معادل ممکن است (اینجا و اینجا خوب به نظر میرسد) اما به چندین واسطه در قسمت بازدید کننده برای درک کلمه ی “اینجا “دارد که کلمه here دراینجا به تبلت و here  دوم به کلمه تلفن اشاره می کند پیکان ارتباط بین کپی واصل تصویررا واضح ترمی سازد ورشد همه چیزاسانترمی نماید .

نواحی مشترک طراحی بصری:

شماعناصررا به عنوان  قسمتی ازگروه می بینید که درهمان ناحیه با یکدیگردرارتباط هستند .

شما وب و سایتها را با استفاده از حقه های طراحی بصری در طول زمان می بینید ، درحقیقت ، آن یکی از نشانه های آن چیز است که بسیاری از مردم به عنوان افزایش هماهنگی (متجانسی) در طراحی سایت می بینند . اما آن قدرت تکنیک را در مشخص نمودن روابط بین گروههای مختلف عناصرطراحی کمتر نمی کند.

اصل ناحیه مشترک به ما کمک می کند تا سرصفحات ، کپی مجموعه و تصاویر را به یک داستان تبدیل کنیم .

اسکرین شات بالا (که از سایت google `s nowگرفته شده است)، طراح از کارتهای بزرگی استفاده می کند تا به ما کمک نماید تا مفهوم سر صفحه ، تصویر و پاراگراف را که همه به هم مرتبط هستند بهتر درک نماییم . ما بلافاصله «اطلاعات صحیح را در زمان صحیح » بدست می اوریم و عنوان هردو تصویر را و کپی آن را مشخص می نماییم “کمک در سرتاسر ساعت” assistance around the clock)یک گروه جدید ازعناصررا معرفی می کند .

نزدیکی طراحی بصری:

اشیایی که نزدیک به یکدیگرقراردارند نسبت به اشیایی که دورازیکدیگرقرار دارندارتباط بیشتری با یکدیگر دارند.

بطور بصری، فاصله نشان دهنده ی ارتباط است . اشیایی که نزدیک یکدیگر قرار دارند به عنوان اشیایی که به هم مربوط هستند دیده می شوند درحالیکه اشیایی که دورازیکدیگرقراردارند به عنوان اشیایی که با یکدیگر در ارتباط نیستند دیده می شوند .

مثلا، سایتgoogle `s now را در قسمت زیر بررسی نمایید عبارت”spotify“به همه محتوای کارت زیر مربوط است ، اگرچه توسط کارت محصور نشده است. چون به کارت نزدیکتر است تا عبارت open table.

نزدیکی(مجاورت) به ما کمک می کند تا روابط پیچیده را دراین تصویر مستقیم ببینیم.

همچنین می توانیم مجاورت ونوحی مشترک را برای ایجاد اثرات پیچیده ببینیم . بررسی کنید چگونه در mook الگوی رایگان webflow برای بنگاههای خلاق توسط تیم نوآه طراحی شده است .

مجاورت در کار در الگوی موک ، تیم نوآه

 در اینجا تیم برای واضح نمودن « کار ما» ، «کشف آنچه که کاربران دیگران انجام دادیم» از مجاورت و نواحی مشترک استفاده می کند ، همین مورد برای ارتباط بین strategy , body copy , image استفاده می شود.

ادامه «استمرار»

ما عناصری را که در یک خط یا منحنی به عنوان عناصر مرتبط در کنار یکدیگر قراردارندمی بینیم .(نسبت به عناصری که روی این خط یا منحنی وجود ندارند) .

 با توجه به اصل استمرار می دانیم این سه نقطه به یکدیگر مزبوط هستند .

همانطور که سایت subarus zero landfill نشان می دهد، منحنی ها و خطوط به ما کمک میکند تا روابط موجود بین انها را درک کنیم ، همانطور که در اسکرین شات بالا می بینید مشخص است که عناصر در قسمت سخت حلقه کاملا به یکدیگر ارتباط دارندحداقل در قسمت های دیگر صفحه به متن ارتباط دارند.

سرنوشت مشترک طراحی بصری (هم گامی) .

ماعناصری را می بینیم که در یک مسیربه عنوان عناصر مرتبط به یکدیگرحرکت می کنند تا نسبت به عناصری که حرکت ثابت در مسیرهای مختلف دارند.

 تصویر و متن boat keeps از طریق سرنوشت مشترک به یکدیگر مرتبط هستند .

می توانید اصل سرنوشت مشترک را که با درام های زیبا بر روی قایق بازی می کند ، ببینید که از پیمایشگر اختلاف دید برای انتقال تکان های نامنظم طوفان و حرکات پیوسته داستانی که می گوید ، استفاده کنید . با همه حرکاتی که درجریان است بهتر است برای از دست دادن این حقیقت که متن در مرکز صفحه ی بالا قرار دارد و به دو تصویر پیش زمینه در وسطش مربوط است ، بخشیده شوید . اما زمانی که قایق و امواج متحرک طوفان به سمت راست صفحه حرکت نمودند  ، روابط بین متن پیش زمینه و تصویر واضح تر می شود چون به سمت بالای تصویر حرکت می کند ( اگرچه طراح با داشتن تصاویر و عکس ها و تغییر آنهابا کمک پیمایشگر کمی به داستان اضافه می کند .

توازی طراحی بصری ( همانندی )

عناصر موازی نسبت به عناصر غیر موازی ارتباط بیشتری با هم دارند .

برای اینکه موازی سازی را به صورت عملی ببینید فکر نمی کنم مثال بهتری از شعر بصری کلاسیک آینده نگر ایتالیایی  آقای F . T  وجود داشته باشد . اسم این شعر paroleinliberta است ( صحبت آزاد  یا صحبت هایی در آزادی ) .

خطوط متن های موازی به ما کمک می کند تااز این مجموعه حروف ، حروف معناداری بسازیم .

در میان این متون تلنبار شده ی نامرتب ، مرینتی ، تنفس موقتی ( نسبی ) بین شفافیت و ارتباط را با ایجاد چندین خط موازی در کنار یکدیگر پیشنهاد می دهد . این خطوط موازی یک تنفس با دیگر متون پراکنده فراهم می کند و همچنین توسط بازیابی لحظه ای تجارب متن خوانی نرمال  را برای ترکیب های دینامیک ایجاد می کند .

شباهت طراحی بصری :

عناصری که شباهت های بیشتری به یکدیگر دارند نسبت به عناصری که به یکدیگر شباهت ندارند ، ارتباط بیشتری با هم دارند .

شما قبلا چندین مثال از شباهت های موجود را دیده اید ( قسمت ارتباط یکسان و طراحی میل چیمپس را در قسمت عدم تغییر ببینید ) اما برای تمرکز بیشتر , بر این طراحی از نقطه نظر طراحان جدید بنگرید .

آیکن گرد به ما کمک می کند تا متوجه شویم جایگاه  two site  ارتباط بیشتری با هم دارند . (یعنی همان نوع جایگاه ) . دراینجا آیکن وب پیج با بک گراند زرد جایگاه set design را به یکدیگر متصل می سازد و این اطمینان را ایجاد می نماید که همان نوع جایگاه را دارند .

این حقیقت که رنگ های مشابهی در دکمه ی  subscribe  در قسمت راست وجود دارد ممکن است باعث شود که شما فکر کنید بیشتر به هم مرتبط هستند اما اشکال و متن های آنها متفاوت از یکدیگر هستند .

نقطه ی کانونی :

مرکز توجه ، تاکید یا تفاوت باعث درگیر کردن یا جلب توجه ما می شود .

نقطه ی کانونی به عنوان یک کلید برای بسیاری از عناصر در طراحی وب سایت است و بالاخره تفاوت ها و تاکیداتی در آن وجود دارد . همانطور که قبلا گفتیم “اگر بر همه چیز تاکید شود ، ارزش خود را از دست می دهد . “

البته روش های مختلفی برای تاکید در یک طراحی وجود دارد .

تغییرات چشمگیر رنگ ها : وقتی که دکمه ی cta با لینک های دیگر ، تفاوت رنگی بالایی دارد .

تغییرات چشمگیر اندازه : مانند سر صفحه ی اصلی که در  ۷۲pt ایجاد می شود .

تاکید صفحه آرایی : مانند برجسته کردن ، کج کردن ، و همه ی راه حل ها

فضای سفید داستانی : مانند وقتی که فقط تمرکز ، در جدایی کامل دیگر عناصر قرار می گیرد .

تجارب گذشته :

ما مطالب مختلف را به عنوان تجارب گذشته امان درک می کنیم .

اوکی اینجا یک حقه ی واقعی وجود دارید . برخلاف اصول دیگر در طراحی بصری که در اینجا صحبت نمودیم . هیچ کنترلی بر روی تجارب گذشته ی مشخص وجود ندارد .

بهترین کاری که می توانید انجام دهید بدست آوردن متوسط تجارب قدیمی است . مثلا همه بستنی را با تمام احساس و در موقعیت های گرم و فازی همراه می کنند . ( به شادی و شعفی که حاصل خوشمزگی آن است اشاره نمی کنم )

تصویر مخروط مانند بستنی می تواند یک نوستالژی برای روزهای بی پایان تابستان در بچگی امان یا حس با هم بودن از کاسه های قدیمی بستنی که بعد از یک شام خانوادگی سرو می شود ،به یادمان می آورد .

یا ممکن است شخصی نتواند لاکتوز شیر را تحمل کند و تصویر بستنی همیشه به صورت ناخوشایند در ذهن او می آید . شما باید تنوع را در خوانندگان خود در نظر داشته باشید . اگر وب سایت یا محصولاتی  برای خوانندگان بین المللی یا حتی خوانندگان دارای سن های مختلف طراحی می کنید باید در ذهن داشته باشید که تشدید عناصر طراحی بصری یا تصویری می تواند در بخش های مختلف متفاوت باشد .

0 دیدگاه برای “اصول طراحی بصری در طراحی سایت”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*